Media: Ruotsi aikoo alentaa jakeluvelvoitetta Polttoaine halpenee
Kommentit (12)
Artikkelin mukaan dieselin litrahinta alenisi päätöksellä 5,50 kruunua, eli noin 50 senttiä verrattuna siihen, että jakeluvelvoite olisi pidetty aiemman päätöksen mukaisella tasolla. Alennus on määrä saada voimaan ensi vuonna.
Jos Ruotsi pitäytyy punavihreiden puolueiden ehdottamissa jakeluvelvoitteen korotuksissa, yksi litra dieseliä voisi vuonna 2026 maksaa yli seitsemän kruunua [60 senttiä] enemmän kuin meidän ehdotuksellamme, puoluejohtajat kirjoittavat.
Ruotsin markkinoita käsittelevän raportin mukaan jakeluvelvoitteen alentaminen eli siis käytännössä kuluttajahintojen nousupaineiden vähentäminen voi maksaa Ruotsille vuoteen 2030 mennessä jopa 40 miljardia kruunua eli noin 3,6 miljardia euroa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009469472.html
Ruotsilla on varaa velkaantua, Suomella ei.
Sehän se onkin fiksua kriisitilanteita ajatellen, että jakeluvelvoitteita vähennetään. Venäläiset tykkää.
Suomessa riittäisi kun poistaisivat käyttövoimaveron ilman että pumppuhinnat nousevat.
Käyttövoimavero ei ota kantaa ajomäärään ja saastuttamiseen siksi on kyseenalainen vero eli jos ajat 0 km vuodessa maksat saman euromääräisen maksun kuin ajaisit 25 0000km
Ruotsin valtio saattaa joutua maksamaan bensiinin ja dieselin uusista hinnanalennuksista jopa yli 3,5 miljardin euron sakkomaksut, kirjoittaa Svenska Dagbladet.
https://www.is.fi/autot/art-2000009569912.html
Tuon lisäksi Ruotsi joutuu ostamaan alati kallistuvia päästöoikeuksia miljardeilla euroilla.
Tämä tarkoittaa sitä että Suomen on lisättävä jakeluvelvoitetta Ruotsinkin edestä!
t. vihreät
Vierailija kirjoitti:
Sehän se onkin fiksua kriisitilanteita ajatellen, että jakeluvelvoitteita vähennetään. Venäläiset tykkää.
Niin, ydisvoimaloiden uraani on venäläistä. Sähköautot tykkää.
Ei kai vaan täälläkin? Meillä tykätään maksaa korkeimpia hintoja ihan kaikessa. On oikeistolaista alentaa hintoja ja saada vastinetta verorahoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin markkinoita käsittelevän raportin mukaan jakeluvelvoitteen alentaminen eli siis käytännössä kuluttajahintojen nousupaineiden vähentäminen voi maksaa Ruotsille vuoteen 2030 mennessä jopa 40 miljardia kruunua eli noin 3,6 miljardia euroa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009469472.html
Ruotsilla on varaa velkaantua, Suomella ei.
Kehitysavusta, YLE:ltä ja kaikilta vassu"tyhjänpäivää"yhdistyksiltä voidaan leikata reippaasti niin polttoainevero kuittaantuu helposti.
Ei tuossa polttoaineverosta ole kyse lainkaan.
Polttoaineveron määrä laskee myös polttoaineen hinnan laskiessa. Napsaistaan silti noilta em. tahoilta rahaa pois. Rahaa tarvitaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin markkinoita käsittelevän raportin mukaan jakeluvelvoitteen alentaminen eli siis käytännössä kuluttajahintojen nousupaineiden vähentäminen voi maksaa Ruotsille vuoteen 2030 mennessä jopa 40 miljardia kruunua eli noin 3,6 miljardia euroa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009469472.html
Ruotsilla on varaa velkaantua, Suomella ei.
Kehitysavusta, YLE:ltä ja kaikilta vassu"tyhjänpäivää"yhdistyksiltä voidaan leikata reippaasti niin polttoainevero kuittaantuu helposti.
Ei tuossa polttoaineverosta ole kyse lainkaan.
Polttoaineveron määrä laskee myös polttoaineen hinnan laskiessa. Napsaistaan silti noilta em. tahoilta rahaa pois. Rahaa tarvitaan aina.
Eli sen lisäksi, että joutuu ostamaan kallistuvia päästöoikeuksia velaksi myös verotulot pienenevät, mikä heikentää velanmaksukykyä ja nostaa valtionlainakorkoja ja lainamäärä entisestään. Toooodella fiksua.
Tulee maksamaan veronmaksajille miljardeja päästöoikeuksina. Ei fiksua lainkaan.