Miksei pankki koskaan ilmoita etukäteen päivästä että koska se nappaa tililtä palvelumaksut?
Erityisesti ärsyttävää silloin kun kun on tiukka pudjetti ja on suunnitellut rahankäytön sentilleen koska paljoa ei ole käytettävissä ja sitten kaikki menee sekaisin kun pankki nappaa tililtä satunnaisena päivänä satunnaisen summan palvelumaksuja ja kun se ei tapahdu edes samana päivänä eikä kyse ole samansuuruisesta maksusta, niin siihen ei osaa edes varautua ja ottaa sitä huomioon.
Kommentit (51)
Löytyy ainakin op-mobiilista muut-> viestit -> palvelumaksut.
Kuka hullu käyttää pankkia jossa on "palvelumaksut"???
Huvipuistohullu kirjoitti:
Katsoin, mutta viimeisin sinne tullut palvelumaksuviesti on vuodelta 2021 ja nekin on samoilta päiviltä jolloin maksu on velvoitettu eli niin ikään kuitti tapahtumasta eikä ennalta annettu ilmoitus.
Ap
Pankin kanssa voi sopia päivän, milloin lähtee tililtä.
Ainakin OP -mobiilisovelluksesta löytyy palvelumaksut sekä päivämäärät viestit -> palvelumaksut -osiosta ja ihan joka kuukausi tarpeeksi ajoissa on tieto hallussa.
Toi koko "palvelumaksu" on niin vuosisadan läppä. Siis minä ja tuhannet muut ihmiset antavat omat rahansa pankin käyttöön ja sijoitettavaksi, niin pankki veloittaa niistä palvelumaksut :D Kortillakin kun maksaa, sen pankin transaktion kustannuksen maksaa kauppias. Entisvanhaan ihmiset vei rahansa pankkiin, koska pankki maksoi siitä että sai pitää rahoja ja tehdä niillä omiansa, eli sijoittaa tai antaa hyvään hintaan toiselle lainaksi. Nyt ihminen vie rahansa pankin käyttöön ja vieläpä maksaa siitä. Aika läppä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu käyttää pankkia jossa on "palvelumaksut"???
Kuka ääliö tällaista alapeukuttaa??
Sen takia ei ilmoiteta, että voivat veloittaa sen sitten kun tilillä on vain parikymppiå ja kun menet ostamasn jotain kassa huutaa: "hylätty" kun siellä ei ole enää edes sitä parikymppiä.
Ja mitä vähemmän on rahaa pankissa, sen suurempi on palvelumaksu
Vierailija kirjoitti:
Toi koko "palvelumaksu" on niin vuosisadan läppä. Siis minä ja tuhannet muut ihmiset antavat omat rahansa pankin käyttöön ja sijoitettavaksi, niin pankki veloittaa niistä palvelumaksut :D Kortillakin kun maksaa, sen pankin transaktion kustannuksen maksaa kauppias. Entisvanhaan ihmiset vei rahansa pankkiin, koska pankki maksoi siitä että sai pitää rahoja ja tehdä niillä omiansa, eli sijoittaa tai antaa hyvään hintaan toiselle lainaksi. Nyt ihminen vie rahansa pankin käyttöön ja vieläpä maksaa siitä. Aika läppä kyllä.
Pankissa työskentelevät saavat palkkaa.
Ymmärrän, että tilanne saattaa yllättää sinut. Aika läppä.
Mikä pankki ottaa ottaa avosylin työttömän maksihäiriöisen. Tili ilman palvelumaksua kiitos.
Ainakin OP:ssa on pankin sisäisissä viesteissä aina reilusti etukäteen ilmoitus palvelumaksuista, minä päivänä menee ja tarkka erittely, mistä maksu koostuu.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin, mutta viimeisin sinne tullut palvelumaksuviesti on vuodelta 2021 ja nekin on samoilta päiviltä jolloin maksu on velvoitettu eli niin ikään kuitti tapahtumasta eikä ennalta annettu ilmoitus.
Ap
Oho, mulla näkyy ainakin jo nyt, paljonko menee 15.6.
Teilläkö on vara maksaa rikkaalle pankille 100€ vuodessa vaikka teette itse omilla koneillanne kaiken työn? Tyhmää, sanoisin!
Vierailija kirjoitti:
Aika moni muukin asia on tänä päivänä läppä tässä maailmassa. Mutta niin vain tyhmät ihmiset suostuvat kaikkeen. Ei voi ymmärtää tätä eloa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et vaan osaa katsoa. 4.4 on tullut tieto, että veloitetaan 16.5 ja sekin tieto on jo tullut 3.5, että veloitetaan 15.6.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankissa työskentelevät saavat palkkaa.
Ymmärrän, että tilanne saattaa yllättää sinut. Aika läppä.
Pankkihan tienaa ihmisten siellä olevilla rahoilla, lainaamalla ja sijoittamalla niin kyllä siitä noiden virkailijoiden (joita ei enää montaa siellä ole) palkat maksaa kevyesti! Ymmärrän, että tilanne saattaa yllättää sinut!
Vierailija kirjoitti:
Teilläkö on vara maksaa rikkaalle pankille 100€ vuodessa vaikka teette itse omilla koneillanne kaiken työn? Tyhmää, sanoisin!
Kotonako sä vielä asut täysylläpidolla? Kerro pankki joka sulta ei peri minkäänlaista palvelumaksua?
Jaa meidän pankissa kyllä lukee pvm milloin palvelumaksu menee.