Mieleltänsä sairas ei vieläkään käsitä, eikä koskaan tule käsittämään:
Sinä itse vastaat tekemisistäsi. Et sinä voi sanoa: "Se teki jotain, joten minä tein sitten näin." Etenkään kun se mitä joku ensin teki, ei liity sinuun mitenkään.
Eli jätkä huutaa jostakin näkymättömistä keskellä pikkukaupunkia (ja juu, jo se että se huutaa kovaan ääneen keskellä kaupunkia, saa impulssin, jota ei pysty vaimentamaan): "Olisko nuttura liian tiukalla ja pitäskö pipoa löysentää, ja kaikki johtuu vaan siitä, että kirjoitit jostakin jonnekin."
No, mut siis, se mitä on kirjoitettu, se ei liity huutajaan mitenkään. Kirjoituksestakin on parin vuoden päästä 20 vuotta!!!!! Kirjoituksessa ei ole sanottu kenenkään nimiä eikä kuvia, ei ole sanottu mitään mistä jonkun voisi tunnistaa, mutta jos joku on itse jäänyt paikalle ja joku on sitten ulkopuolisena tullut siihen ja tunnistanut, niin tuota.... Mitäs jäivät, ja opipa nyt jo tunnistamaan se ero, onko ketään nimeltä tai tunnistettavasti mainittu vai onko kerrottu vain tapahtuma? MIKÄ ERO!
Ja nyt tuo huutaja,se niin kuin haluaa kostaa, opettaa tai moittia liian kireästä nutturasta. Niin 2o vuotta sitä on pian kalvanut asiat, jotka eivät sille kuulu ja joihin se ei voi vaikuttaa.
Ja sitten tämä: SE NÄKEE PAHOINPITELYTAPAUKSENKIN OLEVAN OK, SILLÄ SEKIN JOHTUI VAIN SIITÄ PIPON TIUKKUUDESTA. VAI OLISKO NIIN, ETTÄ NIIN, MITÄS SIITÄ VAIKKA HYÖKÄTTIIN KIMPPUUN, PITÄS NYT VÄHÄN KUULE PIPOA LÖYSENTÄÄ EIKÄ TEHDÄ RIKOSILMOITUKSIA. NO, MITÄS SIITÄKÄÄN, ETTÄ KOHTEELTA MENI KYLKILUITA!'
Mieleltään sairas esittää kannanottojaan ja kehottaa löysentämään pipoa.
Onkohan kyseessä geneettisistä syistä johtuva älyn heikentyminen.
JA PIAN KAKSKYT VUOTTA TOI ÄÄLIÖPORUKKA ON VEIVANNUT SONTAANSA! NO, ONKO MIKÄÄN MUUTTUNUT TAPAHTUNEISTA ASIOISTA!
LAITOKSEEN NOI KUULUU!