Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen harkinnut kirkosta eroamista

Vierailija
07.05.2023 |

Olen kyllä uskossa mutta luterilainen kirkko on alkanut kuvottaa minua nyt kun olen sisältä päin huomannut miten poliittinen instituutio kirkkommekin on.
Kirkossa annetaan liikaa painoarvoa politiikalle ja samat päättäjät pyörii siellä kuin puoluetoiminnassa, kaupunginvaltuutettuina ja ajavat vain omaa etuaan.
Luterilainen kirkko on hyvin maallistunut ja vieraantunut kristinuskon opeista.
Mitä suosittelisitte minulle ja kaltaisilleni?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaiseurakunta

Vierailija
2/7 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun eroat. Ei uskoon kirkkoja tarvita. Ja jos haluat esim. käydä jumalanpalveluksissa, niin sitä voit jatkaa, ei siellä jäsenkirjaa ovella kysytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai NYT olet alkanut huomaamaan... Ei sinulla sitten kovin nopeat hoksottimet ole.. Kirkko, tai oikeammin kaikki uskonnot, on ollut poliittinen AINA, ja se olisi tullut tajuta jo lapsena.

Vierailija
4/7 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä muitakin seurakuntia.

Vierailija
5/7 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ollut diakoniasta suuri apu kun sairastuin . Heidän työtään arvostan . Kiitos kirkkoon kuuluville että tämä toiminta on mahdollista . Kelan ja sossun rahoja jouduin odottaa yli neljä kuukautta , tuo on pitkä aika ilman rahaa . Kirkot on myös upeita rakennuksia ja tuovat turisteillekkin nähtävää .

Vierailija
6/7 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoa voi silti, vaikka "eroaisit" kirkosta.

Tämähän on ainoastaan ero "verosta" ja voit silti uskoa perus kristillisyyteen.

Halutessasi voit jakaa hyvää teoilla tai rahalla, lahjoittamalla johonkin itseäsi liikuttavaan asiaan, kirkoilla on valtavat omaisuudet haalittuna ja niillä ole mitään tekemistä Jeesuksen tai jumalan.

Näin ajattelen itse.

Vierailija
7/7 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on aina ollut, itsekin olen totaalisen kyllästynyt luterilaisen kirkon toimintaan. Ei uskovainen tarvitse mitään instituutiota, Jumala kyllä tuntee meidän sydämen.

Itselleni tämä kriisi kehkeytyi kun tulin valituksi kirkkovaltuustoon ja huomasin minkälaista peliä touhu todella on, toki siitä aiemminkin oli viitteitä mutta nyt totuus iski vasten kasvoja.

Kirkossa on kuitenkin se hyvä puoli että sieltä tosiaan saa mm. ruoka-apua, löytyy iltapäiväkerhoja ja muita ihan tarpeellisia palveluita joita mielelläni rahoittaisin.

Surettaa vain tämä politisoituminen ja se miten vahvasti puoluepolitiikkaa ajetaan myös kirkossa.

En halua enää jatkaa valtuutettuna tämän valtuustokauden päätyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän