Miten on Facebookissa jos käyt katsomassa jonkun profiilia
Niin ehdottaako se sua kaveriksi sille ketä kävit katsomassa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ehdottaa. Yksi henkilö, jolla ei ole yhteisiä kavereita enkä minä ole käynyt katsomassa profiilia, on ilmestynyt kaveriehdotuksiin.
Minulla jatkuvasti näitä?
Välillä joku on käynyt katsomassa, välillä Fb ehdottaa joitain jotka ovat julkkiksia. Arvelen että paljon yhteisiä ystäviä tai ylipäänsä paljon seuraajia saa jotkut nousemaan ystävälistalle. Välttämättä juuri erityisen kuuluisa ei ole katsonut kaikkien profiileja, vaan syynä on julkkiksen yleinen suosio.
LinkedIn ehdottaa usein seurattavaksi ihmisiä, joilla on paljon seuraajia. Tutuiksi taas etenkin sellaisia, joilla on yhteystietoja joissain tai jotka ovat katsoneet omaa tai lähikontaktien profiileja.
Mulle esimerkiksi ehdotti äsken Ilkka Lipsasta (!) ja jotakin Helsingin yliopiston fysiikan laitoksen tyyppiä. Voin kertoa, että kummankaan kanssa ei tasan varmasti ole/ole ollut/tule olemaan mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos klikkaan ihastusta, joka asiakkaani, niin näkeekö hän että olen stalkannut häntä? Olisi tosi noloa jos näkisi.
Kaveriehdotuksissani oli lääkäri jonka vastaanotolla olin hiljattain käynyt.
En usko että oli käynyt "stalkkaamassa" potilaansa someprofiileja vaikka onhan sekin yksi mahdollisuus muiden joukossa.
Asiakkaiden stalkkaaminen on kyllä todella kyseenalaista olit sitten kauppias tai vaikkapa postinjakaja.
Vaikka olisi kuinka ihastunut niin eikö tuo rajojen ylittäminen jo haiskahda jonkinlaiselta pakkomielteeltä..
Vierailija kirjoitti:
Mulle esimerkiksi ehdotti äsken Ilkka Lipsasta (!) ja jotakin Helsingin yliopiston fysiikan laitoksen tyyppiä. Voin kertoa, että kummankaan kanssa ei tasan varmasti ole/ole ollut/tule olemaan mitään yhteistä.
Kirjoitat/puhut jotakin Dannystä puhelimesi läsnäollessa niin se riittää.
Riittää myös että puhelin on paikalla kun Dannystä puhutaan tai hän puhuu/laulaa itse.
Sillä ei ole väliä että äänet kuuluvat vaikkapa televisiosta tai radiosta.
Vierailija kirjoitti:
kyllä se ehdottaa,eli jos käyt jonkun profiilissa,niin näyt niissä ehdotetuissa kavereissa.
Tuskin näkyy jos on kaveripyyntökielto.
Omista asetuksista voi laittaa niin, että kukaan ei voi lähettää kaveripyyntöjä. Silloin myöskään facebook ei tarjoa sellaista profiilia kellekkään.
Facebook ehdottaa profiileita jotka ovat jollakin tavalla yhteydessä:
-profiileihin joita seurata
-profiileihin jotka seuraavat sinua
-Näiden seurattujen ja seuraavien profiileita seuraavien seurattavien profiileja
-instagramin kautta tapahtuneet yhteiset tekijät (olette esim. tykänneet saman profiilin kuvista useaan otteeseen
-kaupunkeihin jotka facebook yhdistää sinut
-olette katsoneet samoja mainoksia
-pelanneet samoja pelejä
-seuraatte samoja yhteisöjä, firmoja (esim. Turun kaupunki, helsingin sähkölaitos
-käytte samalla foorumilla, sivustolla usein ja seuraatte samoja aiheita
-Teette ostoksia samoista kaupoista
-haku samoilla intresseillä
Jne. jne. eli Facebook seuraa kaikkea mitä sinne aikanaan kirjautuneet tekevät ja kun samoja yhdistäviä juttuja on tarpeeksi monta niin se ehdottaa kaveriksi. Eli se kaveriksi ehdotettu ei välttämättä tiedä sinusta mitään.
En luottaisi ettei jokin merkki jäisi. Sairasta käydä asiakasta vakoilemassa!
Kyllä ehdottaa. Yksi henkilö, jolla ei ole yhteisiä kavereita enkä minä ole käynyt katsomassa profiilia, on ilmestynyt kaveriehdotuksiin.