Monessa leikkauksessa olet ollut ja ikää?
Kommentit (49)
Kuinka pienet "leikkaukset" lasketaan mukaan? Iholta joku voi poistattaa useasti muutoksia tai ongelmia.
Kahdessa.
Lapsena kitarisan poisto.
Viime vuonna ranne.
34v
Molemmat lonkat ja ranteet, vasen olkapää, oikea kyynärpää, oikea nilkka, kaikki viisaudenhampaat, nenä taltattiin (onko leikkaus?)... Sormessa oli bakteerin aiheuttama tulehdus, jonka pelättiin johtavan sepsikseen, se jouduttiin leikkaamaan auki paikallispuudutuksessa paineen helpottamiseksi, samalla päästettiin mätää ulos. Muutamassa tunnissa sormi muutti väriä lähes mustasta punaiseksi. Oli kuulemma lähellä amputaatio. Ja ikää on jo 52.
Jos viisaudenhampaan poisto leikkauksella lasketaan, niin yhdessä. 57 v.
No nousee lukema kuudesta johonkin yli 20:een, jos kaikki luomen poistot ja hampaan poistot lasketaan mukaan. En ole niitä pitänyt leikkauksina.
Molemmista käsistä leikattu rannekanavan ahtauma. Kaksi hammasimplanttia. Luomia poistettu aika monta. Kaikki nämä paikallispuudutuksella. Ikää 62 vuotta.
Elinsiirto
Yksi patin leikkaus
Viisaudenhampaista osa leikattiin, jos se lasketaan mukaan
Olen syntynyt 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko nukutus pelottava?
Ei ollenkaan. Tuntuu samalta kuin nukahtaisi nopeasti.
Kahdessa. Taaperona kitarisaleikkauksessa. En muista siitä mitään. Nyt aikuisena leikattiin alapäästä aterooma. Sen olisi ehkä saanut paikallispuudutuksessakin, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että nukutetaan vaan. Heräämössä kysyttiin haluanko konjakkia ja tuotiin valtava subway tyyppinen patonki....
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa. Taaperona kitarisaleikkauksessa. En muista siitä mitään. Nyt aikuisena leikattiin alapäästä aterooma. Sen olisi ehkä saanut paikallispuudutuksessakin, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että nukutetaan vaan. Heräämössä kysyttiin haluanko konjakkia ja tuotiin valtava subway tyyppinen patonki....
Ja olen 34 v.
Mitä sitten leikkauksena pitänetkään, mutta itse laskin noin 5 "oikeaa leikkausta" ja sitten 3 luomenpoistoa, eikä ikää ole vielä kuin 77 vuotta!
Mikäs on avaajan tilanne leikkausten ja iän suhteen? Se jäi avauksessa kertomatta, vai ihan muuten vaanko olet utelias?
En yhdessäkään M53.
Mikä oli ketjun ajatus?
Ei ole, paitsi viimeksi ehdin ajatella ennen nukahtamista, että mahdanko herätä tästä. Heräsin kyllä sitten ihan normaalisti, kun tunsin hoitajien tökkivän mua ja kutsuvan nimeltä. Mulle tulee nukutuksen jälkeen aina kamala horkka ja tärinä ja se on tosi inhottavaa. Jotain lääkettä siihen olen saanut, mutta kestää aina jonkin aikaa ennen kuin tärinä häviää. Myös puudutuksista (sektioista) tulee mulle tärinät. Kaikille sitä ei tule.