Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita suolahappolisän käyttäjiä?

Vierailija
05.05.2023 |

Olen epäillyt jo pidemmän aikaa, että minulla on liian vähän vatsahappoja. Ruoka viipyilee vatsalaukussa todella pitkiä aikoja, lisäksi vatsani on lähes aina turvoksissa (epäilen sen johtuvan siitä, että ruoka joutuu suolistoon osittain tai kokonaan sulamattomana.

Olen kärsinyt voimakkaasta stressistä vuosien ajan ja tämä vatsavaiva on vain yksi oire lukuisien joukossa. Olen yrittänyt googlettaa ja etsiä tietoa aiheesta. Jossain lähteessä sanotaan, että stressi lisää vatsahappoja, toisaalla kerrotaan että se vähentää niitä. Lääkärini on sitä mieltä, että lisää. En ole päässyt jatkotutkimuksiin.

Olen ottanut testiin Puhdistamon suolahappokapselit ja tuntuisi että ne auttavat. En tunne minkäänlaista poltetta, närästystä tms kun otan niitä. Olen ottanut yhden päivässä ja mietin pitäisikö ottaa useammin?

Kaipaisin kokemuksia muilta, jotka käyttävät kyseistä tuotetta. Mistä tietää, että sitä kannattaa käyttää? Otatteko aina aterian yhteydessä? Yhden vai kaksi kapselia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan hirveetä myrkkyä. Kemian labroissa sitä piti käsitellä suojahanskat käsissä lasit päässä. Kerran roiskahti pikku pisara ranteelle, niin siitä paloi iho mustaksi. EN SUOSITTELE JUOMAAN MISSÄÄN NIMESSÄ!

Vierailija
2/7 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan hirveetä myrkkyä. Kemian labroissa sitä piti käsitellä suojahanskat käsissä lasit päässä. Kerran roiskahti pikku pisara ranteelle, niin siitä paloi iho mustaksi. EN SUOSITTELE JUOMAAN MISSÄÄN NIMESSÄ!

Täältä ne parhaat asiantuntijat löytyy :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä ne parhaat asiantuntijat löytyy :-D

"Suolahappo, vetykloridihappo eli kloorivetyhappo on vahvasti hapan liuos, joka syntyy vetykloridin eli kloorivedyn (HCl) liuetessa veteen. Vahvana happona vetykloridi protolysoituu vedessä lähes täydellisesti kloridi-ioneiksi (Cl-), ja suolahapossa veteen liuenneina onkin pääasiassa kloridi- ja oksoniumioneja (H3O+). Vaikka liuos näin ollen ei juuri sisälläkään HCl-molekyylejä sellaisenaan, käytetään myös sille usein merkintää HCl. Erotukseksi kaasumaisesta vetykloridista käytetään suolahaposta joskus myös nimitystä hydroniumkloridi.

Suolahappo

Chloride-ion-3D-vdW.png

Hydronium-3D-vdW.svg

Tunnisteet

Muut nimet

Vetykloridihappo

kloorivetyhappo

CAS-numero

7647-01-0

Ominaisuudet

Molekyylikaava

HCl

Moolimassa

36,46 g/mol

Ulkomuoto

Väritön neste

Tiheys

1,18 g/cm3 (37 % liuos)

Liukoisuus veteen

72 g / 100 ml (20 C)

Hazard C.svgC

Suolahappo on väritön neste, jolla on tunnusomainen pistävä haju.[1] Se on vahva happo, ja väkevänä liuoksena se syövyttää ihoa. Se on tärkeänä aineksena ihmisen ja useimpien eläinten mahanesteessä. Ellei sitä säilytetä kovassa paineessa tai jäähdytetä, se kaasuuntuu, ellei liuoksessa ole vähintään noin 60 % vettä.

Vierailija
4/7 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahalaukku tuottaa sisälleen suolahappoa ihan itsekin. Se on osa luonnollista ruoansulatusprosessia. Mahalaukun seinämien rakenne kestää hapon.

Vierailija
5/7 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä hörppää sitä pullosta aina....

ap

Vierailija
6/7 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta juoda sitä, jos kerran mahalaukku tuottaa sitä itsekseen. Varmaan käy sama efekti kuin huulirasvan kanssa, eli sitä kun alkaa käyttämään niin loppuikänsä on sen vanki.

Vierailija
7/7 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo mieluummin kuningasvettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi