Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mukavaa tekemistä siellä maalla sitten on?

Vierailija
05.05.2023 |

Vastapainoksi tuolle toiselle ketjulle missä ihmeteltiin mitä tekemistä kaupungissa on. Mitä mukavaa maalla voi tehdä nimenomaan sellaista mitä kaupungissa ei voisi tehdä? Monissa kaupungeissa on metsä ja järvetkin lähellä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nus?

Vierailija
22/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysi päivä tänään maalla, ensin teet omat työt (etää onneksi paljon ), sitten teet tallityöt, hoidat muut eläimet, hoidat pihahommia ja vielä harrastukset päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mukavalla tavalla hiljaisempaa, ei ole ruuhkaksi asti ihmisiä. Terveyskeskukseen ei tarvitse jonottaa puolta vuotta.

Vierailija
24/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kysyttiin nimenomaan mitä tekemistä siellä maalla on mitä ei ole kaupungissa. Se, että ei ole naapureita ei ole mitään tekemistä. 

Vierailija
25/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saatan täällä maalla omalla tontillani jopa pieraista jos tykkään ilman että joku naapuri valittaa metelistä tai ilmansaasteista.

Vierailija
26/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla kerrostalossa ja tämä ei poikkea mitenkään jostain kaupungin syrjäisestä lähiöstä, paitsi palvelut on kauempana. Mitään järviä ei ole, mutta on yksi paskan ruskea joki jossa lieju liikkuu hitaasti eteenpäin. Ikinä ei ole hiljaista koska tehtaat kohisee aina ja moottoritien kuulee kilometrien päähän. 

Vierailija
27/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti, talvella avanto (omat maat ympäröi järven joten ei muita ), hiihto ladut omasta pihasta, laavu mailla, voin ampua kiväärillä ja haulikolla omassa pihassa jne.

Vierailija
28/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat ovat halvemmat kuin pääkaupungissa. Ei tarvitse pienituloisenkaan kärvistellä.

Vierailija
29/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin iso puutyöverstas tuossa vanhassa navetassa ja miehellä autoverstas, koska me tykätään harrastaa noita. Ei tarvitse lähteä erikseen harrastamaan. Siksi me tänne muutettiinkin. Tilaa harrastuksille...

Vierailija
30/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti paras asia on se, että saa olla rauhassa. Ei tarvitse kuunnella/katsoa/sietää muita ihmisiä.

Maallahan naapurit ja muut ryntää sisään koputtamatta.

Ei ne ovesta läpi tule. Eikä muutenkaan tulleet .

Vierailija
31/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti paras asia on se, että saa olla rauhassa. Ei tarvitse kuunnella/katsoa/sietää muita ihmisiä.

Tämä olisi itselleni suurin houkutin.

t. 42 vuotta Stadissa

Vierailija
32/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntojen hinnat ovat halvemmat kuin pääkaupungissa. Ei tarvitse pienituloisenkaan kärvistellä.

Unohtui tuo otsikko, mutta voi ottaa aurinkoa terassilla ja saunoa. Kaupungissa olisi yksiö ilman parveketta.

Vierailija
33/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen niin, että jos ihminen on kiinnostunut ja halukas elämään jossain, hän löytää ne hyvä puolet ja asiat miksi siellä tahtoo olla. Ei niitä tarvitse tuputtaa heille, joita asia ei kiinnosta.

Ja itse siis vietän n. puolet vuodesta kaupungissa, puolet maaseudulla

Mulla on sama puolet ja puolet-systeemi ja joka ikinen kerta pk-seudulle paluu on suurempi järkytys. Enkä siis vietä toista puolta vuodessa edes missään jumalanselän takana selkosessa, vaan ihan just taajaman ulkopuolella suht pienessä kaupungissa.

Silti eroa on kuin yöllä ja päivällä. Ihan kuin me suomalaiset asuttaisiin kahdessa eri maassa.

Vierailija
34/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin maalla 10kk ja se oli tosi valaiseva kokemus. Ymmärrän nyt hyvin miksi ihmiset alkoholisoituvat siellä.

Vierailija
35/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin kesäaikaan oman pihan laittaminen on parasta. Siinä on mukavaa puuhaa koko kesäksi. Nyt ollaan kohta siivoiltu piha talven jäljiltä ja kohta pääseekin jo laittamaan kasvimaata ja istuttamaan kesäkukkia. Sitten keskikesällä piha alkaa kukoistaa ja ei saa kyllikseen sen ihailusta. Ja puhun nyt oikeasti isosta, monipuolisesta puutarhasta maaseudulla. Kaupungissa ei olisi varaa kuin pieneneen plänttiin ja se on ihan eri asia kuin tämä tuoksujen puutarha täällä järven ja metsän äärellä.

Vierailija
36/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha ja hiljaisuus. Ei roadmaneja missään :D

Arkiset asiat, jopa kauppareissu kerran viikossa herkku-ostoksineen tuntuu luksukselta, kun lähin kauppa on 10km päässä.

Järvi ihan torpan vieressä. Metsän hiljaisuus.

Sysimetsät kohoavat peltojen takana. Rakastan tehdä iltakevälyitä katsellen tuota maisemaa ja samalla mietin, mitä salaisuuksia metsät mahtavatkaan sulkea sisäänsä.

Pihan laitto. Oma allas pihassa kesäisin.

Ei häiritseviä naapureita missään. Saa olla juuri niinkuin tahtoo.

Sopii siis ihmiselle joka arvostaa omaa rauhaa.

Vierailija
37/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon poltellut ruohoa koko päivän. Kaupungissa kun tuollaisen tempun tekisi, niin joku kutsuisi poliisit. Sitä paitsi ainakin eteläsuomessa on ruohikkopalovaroitus.

Vierailija
38/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilaa ympärillä. On maisema ikkunasta. Ei ole muita lähellä. Luonto ja metsä on lähellä ja siellä ei tule muita vastaan.

Kasvimaa ym. voi olla kaupungissakin, mutta maalla on tilaa.

Vierailija
39/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuto Kalliosta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huuto Kalliosta kirjoitti:

Itse pystyn olemaan landella vain pieninä annoksina. Se verkkainen tahti, jumalattoman tylsä elämä ja puuduttava saamattomuus ei vaan sovi minulle. Talvet (rospuutto) on kaikkein pahinta aikaa.

Kesälomalla voin käydä, mutta jäämään en rupea.

No nyt on väärä kuva maaseudusta. Täällä tehdään töitä. Netti ja lähes samat huvit kuin kaupungissa. Tosin ei ole pahimpia syrjäseutuja tämä.

Tehdään sitä kuule töitä täälläkin ja hommat etenee vauhdilla. Tätä ei vaan aloituksessa kysytty!

Kuka siellä kommentoi, kalliolainenko? Maalla on mukava tehdä töitä raittiissa ilmassa, ei stressaannu niin kuin siellä.

Vierailija
40/64 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäretket ilman liikennemelua eikä yhtään vastaantulijaa. Täydellinen rauha ja hiljaisuus. Linnunlaulun ja tuulen huminan kuulee. Peurat, jänikset, ketut ym. seurattavana pihalla. Koiran voi päästää yksin pihalle. Tähtitaivas ja kuutamo näkyy kun ei valosaastetta. Nämä nyt ainakin plussaa.

Mun veli +vaimo + 3 lasta asuu maalla keskellä metsää ja ovat olleet ihmeissään kun olen öisin istunut ja katsellut tähtitaivasta ja kuutamoa.

Heille ei ole tullut sellainen mieleen koskaan. Netfliksejä ym tuijotellaan.

Joka paikkaan ajetaan autolla, mm. postilaatikolle 300m päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän