Alkaako lähihoitajan ja sairaanhoitajan työtehtävät lähentyä toisiaan hoitajapulan takia?
Ainakin paikoittain, esim. terveyskeskuksessa? Jossain leikkurissa nyt ei sairaanhoitajakaan voi työskennellä ilman pitkää perehdytystä.
Miksi ylipäätään hoitajia pitää valmistua kahdesta eri koulusta?
Kommentit (4)
Kyllä monessa paikassa on jo vuosikausia tehty samaa työtä, mutta sairaanhoitajalla on lisäksi ollut iv-lääkitykset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monessa paikassa on jo vuosikausia tehty samaa työtä, mutta sairaanhoitajalla on lisäksi ollut iv-lääkitykset.
Itse olen sairaanhoitajaopiskelijana työharjoittelussa paikassa missä on selkeästi vielä jaettu tehtävät. Kyllä toki sh:t on välillä myös kentällä, mutta pääasiassa eivät ole. Lähihoitajat tekee pesut, syöttämiset yms. Sairaanhoitajat jos ei ole kenttätyössä, niin heillä on ihan omat kiireensä niissä sairaanhoitajien hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sairaanhoitajaopiskelijana työharjoittelussa paikassa missä on selkeästi vielä jaettu tehtävät. Kyllä toki sh:t on välillä myös kentällä, mutta pääasiassa eivät ole. Lähihoitajat tekee pesut, syöttämiset yms. Sairaanhoitajat jos ei ole kenttätyössä, niin heillä on ihan omat kiireensä niissä sairaanhoitajien hommissa.
Jossain vielä homma toimii. Monessa paikassa sairaanhoitajalla on melkoinen koiranvirka. Sinut on laskettu hoitajavahvuuteen perushoitoon ja sitten sairaanhoitajan työt jäävät tekemättä.
Niin olihan jo aiemmin apu- ja perushoitajia sekä sairaanhoitajia. Ei ole ollut vain sairaanhoitajia. Lähihoitajat ja hoiva-avustajat tekee pesut yms. hoivatyöt. Sairaanhoitajat sitten sairaanhoidolliset jutut esim. suonensisäiset lääkitykset.