Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heikotus, huimaus, vesiripuli, sydämessä outo tunne. Mitä tämä on?

Vierailija
05.05.2023 |

Väsymys on valtava, olen vesiripuloinut kaksi päivää.
Huimaus ja outo olo alkoi ennen ripulia, meinasin maanantaina pyörtyä, hetkellisesti vain välähti silmissä.
Nyt on ollut vain heikotusta ja väsymystä, vähän ihmeellistä oloa ja sydän tuntemuksia. Välillä sykkii tiheästi ja sitten taas normaali. Sydämessä tuntuu ihmeelliseltä, kiristävältä kenties.

Vesiripuli on kyllä outo, heti kun syö tulee kohta toisesta päästä ulos.

Huomenna työpäivä. Huoh.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flimmeri. Kokeilla kädellä ranteesta pulssia. Jos lyö epätasaisesti, hakeudu päivystykseen. Pitää kääntää takaisin normaali rytmiin. Monesti kuuluu ripuli sivuoireena.

On tasainen kyllä mitä tuossa kokeilin.

Kerran on ollut vakava sydänoire vuosi sitten. Silloin ei saatu verenpainetta edes otettua kun olin (ex)miehen kanssa kotona, huusi erroria. Sitten kun saatiin oli verenpaine jokin järkyttävä 180/130. Oireina oli heikotus, pyörtyminen, sydämen epätasainen lyönti ja hengenahdistus, voimat lähti yks kaks. Alkoi yhtäkkiä ja loppui 15 minuutissa. Hakeuduin päivystykseen ja siihen mennessä verenpaine jo laskenut huomattavasti. Olin ottanut kotona primaspamin ensihoidoksi.

Valitettavasti sairaanhoitaja oli surkea elämäänsä kyllästynyt ja töykeä tyyppi ja totesi että lähde kotiin. No sittemin tuota kohtausta ei ole onneksi enää tapahtunut.

Lääkärille selitin myöhemmin ja teki haipron tuosta ja lähetti ekg:hen. Oli normaali eikä selitystä koskaan tuolle kohtaukselle tullut.

Pohdin vain, että voiko sydän oireet tulla ihan satunnaisesti ja pitkällä aika välillä vaikka siellä olisi jokin sydänsairaus?

Ap

Riippuu sydänsairaudesta. Rytmihäiriöt voivat tulla satunnaisesti. Itselläni on rytmihäiriölääkitys ja kyllä helpottaa oloa. Rytmihäiriöitä on useampaa lajia. Osa vaarallisia suurin osa kiusallisia. Minulla tulevat satunnaisesti. Kardiologi olisi paras asiantuntija. Tarkkaile pulssia ja kirjaa oireita ylös.

Vierailija
22/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy lääkärilä

Niin. Todellakin. Ei me mitään lääkäreitä olla, mistäs me voidaan tietää mikä sulla on. Tai noh, mä snnan diagnoosin.

Viina tekee tuollaista, yritä selvittää pääsi. Älä enää juo viinaa.

Sulla on vesipöhö. Olet nauttinut liian paljon välivesiä. Aivot on nyt turpoamassa ja olet kuolemassa.

Vapun jälkeinen suoliston ja vatsanpeitteiden tulehdus. Siihen kuolee kolmessa päivässä.

Olet syönyt myrkyllisen sienen. Ehkäpä kaksikin. Maksasi on tuhoutunut. Et enää selviä hengissä.

Huono yleiskunto, se on sitten korona ja tehoosasto kutsuu.

Voit itse valita sopivimman jos vielä olet elossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli puolitoista kuukautta sintten tilanne nott alko illalla oksettaa ja lenkillä käydessäni yökkäilin useoita kertoja penkkaan. Illalla kävin saunnassa ja saatti vähän vesiripulia olla ja suihkuun kun menin niin sielntä lirui vain vähäisesti lämmintä vettä, kiitos sen ku pyökkikone rymmytti samaan aikaan. Siinnä tuntuili että pyörtyy ja korvissahi vähän sumeeni. Oli pakko mennä muslimiasentoon lattialle ja jättää saunonta kesken. Maha oli kipeenä iltakympistä puoliyöhön ja kolmeen saakki taisin valvoa ku ei mahakipu sallinut nuukahtaa. Sintten riensin viimein isoon puhelimeen ja oksendin aika hyvästi, kymmenisen kertaa.

Seukki päivännä oli viellä puolilievää mahakipuua muttei oksettannut. Siintä se olo paraani ehkä kahdessa päivässä.

Mietin lingko sannut sushiravintolasta jotain epäasiallista suuhhuni kun oksennustauti tuli seuraavana päivänä ja mätin niintä sushi-ruokia puhvetista kuitehi nelisen lautasillisellista

Vierailija
24/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti noro, ruokamyrkytys, korona tms. Ripuloiminen ärsyttää vagushermoa mikä saa aikaan heikotusta, huimausta ja rytmihäiriöitä. Tosin ne voivat osaltaan kuulua suoraan viruksen aiheuttamiin oireisiin.

Vierailija
25/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lääkäriin kyllä jos nämä jatkuvat.

Täytyy vähän googlailla mitä tämä voisi olla. Etenkin häiritsee tuo jatkuva ihmeellinen tunne sydämessä. Ikään kuin rintakehässä olisi ahdasta ja tuntuu lievänä kipuiluna ja kuumotuksena. Hengenahdistusta ei ole vain sellainen väsynyt huono olo, vähän kuvottaa välillä. Tuossa nukuinkin juuri muutaman tunnin päiväunet.

Täytyy ottaa yhteyttä työterveyteen huomenna mikäli vielä outo tunne.

Kiitos paljon teille vastauksista. Ensimmäinen tyyppi oli niin ihana. Moni teistä muukin asiallinen :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän