Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heikotus, huimaus, vesiripuli, sydämessä outo tunne. Mitä tämä on?

Vierailija
05.05.2023 |

Väsymys on valtava, olen vesiripuloinut kaksi päivää.
Huimaus ja outo olo alkoi ennen ripulia, meinasin maanantaina pyörtyä, hetkellisesti vain välähti silmissä.
Nyt on ollut vain heikotusta ja väsymystä, vähän ihmeellistä oloa ja sydän tuntemuksia. Välillä sykkii tiheästi ja sitten taas normaali. Sydämessä tuntuu ihmeelliseltä, kiristävältä kenties.

Vesiripuli on kyllä outo, heti kun syö tulee kohta toisesta päästä ulos.

Huomenna työpäivä. Huoh.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kuulostaa siltä, että sinulla on ollut huono olo jo useamman päivän ajan. Oireesi voivat johtua monesta eri syystä, mutta yksi mahdollisuus on mahdollinen infektio tai ruokamyrkytys, joka voi aiheuttaa oksentelua, ripulia, huimausta ja heikotusta. Sydämentykytykset voivat myös olla osa oireilua, mutta voivat myös olla merkki jostakin muusta ongelmasta, kuten stressistä tai ahdistuksesta.

On tärkeää, että otat yhteyttä terveydenhuollon ammattilaiseen, jos oireesi jatkuvat tai pahenevat, erityisesti jos sydämen oireet jatkuvat. He voivat auttaa selvittämään oireidesi syyn ja määrätä tarvittavat hoidot. Myös nestehukan ehkäisy on tärkeää, joten muista juoda tarpeeksi vettä tai nesteyttäviä juomia.

Toivon, että voit pian paremmin ja saat tarvittavan hoidon oireisiisi.

Vierailija
2/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilis on kuin jyrän alle jäänyt ja "ettei kaikki ole kunnossa". Pelkään, että sydän ei jaksa.

Helkkari sentään. Jospa tämä olisi jotain ohimenevää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko taas ahminu herkkuja ja roskaruokaa viikkokausia?

Vierailija
4/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärilä

Vierailija
5/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös kovaa ripulia McDonalds aterian nauttimisen jälkeen. Ei tosin nuita muita oireita. Tsemppiä sinulle.

Vierailija
6/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala kalium ja natrium? Kokeilepa joko apteekista nesteytysjuomaa jossa suolat mukana, tai sitten vastaavaa urheiluravinnetta. Jos tuntuu, että taju lähtee niin sairaalaan nesteytykseen. Hypokalemia ja hyponatremia ei ole leikin asia.

Vierailija
7/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä koronapiikin oireita.

Vierailija
8/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisiä koronapiikin oireita.

Mitähän ne semmoiset piikit on.

Vierailija
9/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala kalium ja natrium? Kokeilepa joko apteekista nesteytysjuomaa jossa suolat mukana, tai sitten vastaavaa urheiluravinnetta. Jos tuntuu, että taju lähtee niin sairaalaan nesteytykseen. Hypokalemia ja hyponatremia ei ole leikin asia.

Voi olla hyvin mahdollista.

Jotenkin niin outo olo, etten tajua mikä ihme minulla on. Sydän hakkaa ja tuntuu niin ihmeelliseltä.

Olen juonut hyvin ja lisännyt suolaakin veteen.

Täytyy nyt katsoa ja yrittää levätä sekä juoda jos se tästä.

Ap

Vierailija
10/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtauksissa minulla on tuollaista. Kun monta päivää jo jatkunut niin jotain muuta on

Vierailija
11/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olette saaneet koronan.

Vierailija
12/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti ripuli sitten kuinka kauan tahansa, pitää olla vähintään yksi oireeton päivä välissä ennen töihin menoa.

Vierailija
13/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niin outo olo, etten tajua mikä ihme minulla on. Sydän hakkaa ja tuntuu niin ihmeelliseltä.

Ap

Jaksat ainakin höpöttää niin paljon, että tuskin olet kuoleman kielissä.

Vierailija
14/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo yleisin, ripuli on yksi yleisimmistä ensioireista. Eli korona.

Vierailija
15/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos on yllättäin ilmaantunut, veikkaan jotain virustautia. Mutta jos on kauemmin samoja oireita kannattaa käydä lääkärillä. Esim. kilpirauhasen liikatoiminto aiheuttaa sydämentykytystä ja ripulia. 

Vierailija
16/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flimmeri. Kokeilla kädellä ranteesta pulssia. Jos lyö epätasaisesti, hakeudu päivystykseen. Pitää kääntää takaisin normaali rytmiin. Monesti kuuluu ripuli sivuoireena.

Vierailija
17/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flimmeri. Kokeilla kädellä ranteesta pulssia. Jos lyö epätasaisesti, hakeudu päivystykseen. Pitää kääntää takaisin normaali rytmiin. Monesti kuuluu ripuli sivuoireena.

On tasainen kyllä mitä tuossa kokeilin.

Kerran on ollut vakava sydänoire vuosi sitten. Silloin ei saatu verenpainetta edes otettua kun olin (ex)miehen kanssa kotona, huusi erroria. Sitten kun saatiin oli verenpaine jokin järkyttävä 180/130. Oireina oli heikotus, pyörtyminen, sydämen epätasainen lyönti ja hengenahdistus, voimat lähti yks kaks. Alkoi yhtäkkiä ja loppui 15 minuutissa. Hakeuduin päivystykseen ja siihen mennessä verenpaine jo laskenut huomattavasti. Olin ottanut kotona primaspamin ensihoidoksi.

Valitettavasti sairaanhoitaja oli surkea elämäänsä kyllästynyt ja töykeä tyyppi ja totesi että lähde kotiin. No sittemin tuota kohtausta ei ole onneksi enää tapahtunut.

Lääkärille selitin myöhemmin ja teki haipron tuosta ja lähetti ekg:hen. Oli normaali eikä selitystä koskaan tuolle kohtaukselle tullut.

Pohdin vain, että voiko sydän oireet tulla ihan satunnaisesti ja pitkällä aika välillä vaikka siellä olisi jokin sydänsairaus?

Ap

Vierailija
18/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten mene lääkäriin ja labroihin. Et tietenkään , tai sitten oot tyyppi , joka ravaa sillä jatkuvasti.

Vierailija
19/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminaalivaiheen persesyöpä.

Vierailija
20/25 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis varmaan muuten korona, mutta WHO sanoi että there is pandemia no more. Joten varmaan psykosomaattusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi