Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituidimmat vaatevalinnat, mitä olette hautajaisissa nähneet?

Vierailija
05.05.2023 |

Kertokaa

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri oli tunnetun taitelijan hautajaisissa arkikäytössään olevassa ja useasti käyttämässään mustassa poolossa syksyllä. Pääministeri ei toki kuulunut vainajan lähipiiriin vaan oli siellä asemansa takia edustamassa. Hautajaisiin osallistui myös kulttuuriasioista vastaava ministeri, joka oli pukeutunut tummaan pukuun.

Naisilla onkin paljon vapaampi bisnes/juhlapukeutuminen Suomessa. Onko se hyvä asia? Varmaan muotisuunnittelijoiden ja naistenlehtien kannalta on.

Vierailija
22/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla oli mummon hautajaisissa musta jakkupuku, joka oli ihan muotoja nuoleva. Hän on vielä isotissinen ja tiimalasin mallinen, joten kiinnitti kyllä turhan paljon huomiota. Lisäksi oli tulipunaista huulipunaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisin silmin tuntuu oudolta kun Usassa hautajaisissa ei säännönmukaisesti pukeuduta mustaan, ainakaan valkoihoisten hautajaisissa Kaliforniassa.

Joo ei se musta vaate ole pääasia kaikissa maissa. Ystävättäreni näytti videon anoppinsa hautajaisista Afrikassa. Kaikilla oli vaatteet joissa oli kirkasvärisiä kuvioita. Hautajaiset olivat kolme päivää ja siellä syötiin, juotiin ja pidettiin puheita edesmenneen kunniaksi. 

Vierailija
24/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkynvihreä pitkä toppatakki miehellä jolla pukeutuminen nyt niin ollut rahasta kiinni.

Vierailija
25/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa taas hyvin tarkkaa kun pukeutumisella tehdään aina vaikutusta kaukaisiin sukulaisiin.

Vierailija
26/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkihiirisolmio miehellä...

Vierailija
27/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. suruvärit ovat myös kulttuurikohtaisia.

Samoin suremisen tavat yms.

Vierailija
28/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkut ja kauluspaita siunattavan lapsen isällä.

Meinaatko että lapsi päätyi helvettiin isäänsä vaatteiden vuoksi, vai mitä?

Vai sinultako olisi pitänyt kysyä, että minkähänlaiset vaatteet lapsen isän sopii laittaa?

Vierailija
29/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältä tuntuu tällainen aloitus. Surevilla ihmisillä kun tuskin vaatteet ovat se ykkösasia niin kuka lähtee moisella mässäilemään?

Vierailija
30/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkinä rantasandaalit. Voi hyvänen aika sentään!

Vierailija
31/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin toivon, että itselleni ei kuolemani jälkeen edes järjestetä hautajaisia, ei muistotilaisuutta, ei arkkua, eikä mitään. Vain tuhkaus, tuhkien sirottelu johonkin sellaiseen paikkaan, johon tuhkat yleensä sirotellaan ja lain mukaan vaadittava minimi on syytä hoitaa. Oman vaikean elämäni kanssa olen jäänyt ilman apua ja tukea ja kyllä se arvostus ihmistä kohtaan pitää osoittaa jo ihmisen eläessä. Omalla kohdallani hautajaiset ja muka sureminen olisi siis suurta teeskentelyä.

Vierailija
32/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 v sukulaisen hautajaisssa oli gootteja, juuri metsätöistä tulleita haalarikansaa. Käytännössä ei meistä kelläkään ollut täysin hautajaisetikettivaatetusta.  Tädin tahto oli hautajaistilaisuuteen musiikiksi Eppu Normaalia.

Vierailija
33/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneen mieheni sukulaisten mielestä minä pukeuduin hautajaisiin todella omituisesti. 

Appivanhempien hautajaisissa käytin mustavalkoista jakkua. Sellaista mustalla pohjalla valkoisella langalla ommeltuja kuvioita. Näki, että pian tukehtuvat närästykseensä.

Mieheni hautajaisissa pidin mustaa mekkoa, mutta kaulassani roikkui iso ja näyttävä retrohenkinen pronssikoru.

Joten millä mittaat omituisuudet? Kun asenne on kielteinen on aivan sama, mitä pukee. Minä ajattelin mieheni hautajaisissa vain sitä, mistä hän olisi pitänyt. Se on helvettiä saattaa rakas hautaan. Ei siinä mieti kuin selviämistä koko päivästä.

Vierailija
34/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteini-ikäisillä lapsillani oli toisen vanhempansa hautajaisissa vaaleansinistä ja violettiä. Jotkut tämän lasten vanhemman ystävät paheksuivat lasten pukeutumista. Onneksi sentään vanhin ja nuorin oli heidän mielestään oikein puettuja, mustaan ja mustavalkoiseen.

Lasten kanssa vaatteista riitely ei tuntunut mitenkään tärkeältä, vaan tärkeintä oli että lapset saavat olla niissä vaatteissa missä itse haluavat.

Vierailija
35/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ihmetteli, kun laitoin isän hautajaisiin tavallisen harmaan neuletakin ja tavalliset ulkovaatteet.

Vierailija
36/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkaanvärinen laskettelutakki vainajan lähiomaisella.

Vierailija
37/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olinkohan minä?

Jouduin lainaamaan veljen vaimon ulkoilutakkia, kun vauvani puklasi omalle villakangastakilleni juuri ennen siunausta.

Vierailija
38/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olinkohan minä?

Jouduin lainaamaan veljen vaimon ulkoilutakkia, kun vauvani puklasi omalle villakangastakilleni juuri ennen siunausta.

Kyseessä oli vanhempi laskettelua harrastava rouvashenkilö. Hyvä muistaa joka tapauksessa, että kaikkea voi sattua!

Vierailija
39/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strapon-dildo, miehellä.

Vierailija
40/45 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lyhyt minihame. En olisi tätä uskonut, kunnes toisin todistin.

Siis kaikki näytti hyvältä siihen asti kunnes minihameen kanssa henkilö joutui kykkimään kukkavihkojen kanssa arkun vieressä. Kirkkokansa näki aivan liikaa. (Onneksi henkilö itse ei tajunnut. Eikö kukaan koskaan kertonut.)

Ei siis kannata laittaa kovin lyhyttä hametta tai mekkoa, mikäli joutuu asettelemaan alttarilla kukkavihkoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi