Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko halunnut jakaa tätä tietoa?

Vierailija
05.05.2023 |

Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA julkaisi huhtikuussa tutkimuksen, jossa tarkasteltiin S-ryhmän sovelluksen kautta omia ostoksiaan seuranneiden ihmisten käyttäytymistä.

Tulos oli kiinnostava: erityisesti alle 35-vuotiaat, yksin asuvien taloudet ja naiskuluttajat tekivät pitkäkestoisia muutoksia ostoskorinsa sisältöön.

He lisäsivät muita ryhmiä enemmän hedelmien ja vihannesten ostojaan tutkimusjakson aikana. Aineisto osoittaa noin viiden prosentin kasvua. Se on tilastollisesti merkitsevä muutos, kertoo ETLAn tutkimusjohtaja Heli Koski.

Hedelmien ja vihannesten lisäksi S-ryhmän tarjoaman sovelluksen käyttäjien alkoholiostot sekä jäätelön, keksien ja naposteltavien ostot vähenivät, erityisesti naiskäyttäjillä.

-yle-

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava seurantasovellus

Vierailija
2/2 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempään suuntaan, eli myönteistä. Itsellänikin on S-etukortti, mutta kun seuraamisesta ilmoitettiin, ilmoitin heti kieltäväni kulutuskäyttäytymiseni seurannan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi