Olisitko halunnut jakaa tätä tietoa?
Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA julkaisi huhtikuussa tutkimuksen, jossa tarkasteltiin S-ryhmän sovelluksen kautta omia ostoksiaan seuranneiden ihmisten käyttäytymistä.
Tulos oli kiinnostava: erityisesti alle 35-vuotiaat, yksin asuvien taloudet ja naiskuluttajat tekivät pitkäkestoisia muutoksia ostoskorinsa sisältöön.
He lisäsivät muita ryhmiä enemmän hedelmien ja vihannesten ostojaan tutkimusjakson aikana. Aineisto osoittaa noin viiden prosentin kasvua. Se on tilastollisesti merkitsevä muutos, kertoo ETLAn tutkimusjohtaja Heli Koski.
Hedelmien ja vihannesten lisäksi S-ryhmän tarjoaman sovelluksen käyttäjien alkoholiostot sekä jäätelön, keksien ja naposteltavien ostot vähenivät, erityisesti naiskäyttäjillä.
-yle-
Kommentit (2)
Terveellisempään suuntaan, eli myönteistä. Itsellänikin on S-etukortti, mutta kun seuraamisesta ilmoitettiin, ilmoitin heti kieltäväni kulutuskäyttäytymiseni seurannan.
Ahdistava seurantasovellus