Mikä on arkisin asia, jota ette ole koskaan itse ostaneet?
Tajusin juuri tiskikonetta tyhjentäessä, että kaikki talouteni lautaset on saatu joltakulta muulta. En siis ole koskaan ostanut lautasia.
Kommentit (33)
Lippu jääkiekko-otteluun, joku fanituote (siis mikä tahansa), tupakka (koska en ole koskaan polttanut) ja palovaroitin tulevat ensimmäisenä mieleen.
Lihaa :)
Jos mietin käyttötavaroita, niin en ole koskaan ostanut esim. pyykkiä varten huuhteluainetta.
Ei hitsi, minulla olisi ollut hyvä: perunat. Mutta muistinkin, että olen ostanut äidilleni ja miehelleni perunoita.
Vedenkeitintä, vaikka en juo kahvia vaan teetä. Keitän veden pannussa.
Vierailija kirjoitti:
Siivous- ja puhdistustarvikkeita, pesuaineita jne.. Niiden ostaminen ja käyttäminen on vaimoväen hommia.
Meillä on jaettu kotityöt kuka pyykkää, tiskaa, imuroi, jne, mutta kaupassa käyntiin se ei sentään vaikuta vaan se joka sattuu ostoksille silloin kun jotain tarvitaan myös ostaa ne.
Pinaattikeittoa. Olen syönyt 1. ja viimeisen kerran ko keittoa v 66.
Pakastepizza. Olen joskus syönyt sellaista kylässä, ja kokemus oli niin huono, että ei ole tehnyt mieli ostaa. Kaupoissa näkee ostoskärryissä usein pakastepizzoja. Tykkäävätkö useimmat niistä oikeasti? Minusta melkein kaikki pakastetut ruoat ovat kauheita. Raaka-aineiden maut ovat sekoittuneet keskenään mitäänsanomattomaksi mössöksi ja rakenne on vetinen. Kalapuikot ja thaikuutiot tulevat mieleen ainoina syömäkelpoisina valmispakasteruokina.
Mikroaaltouuni. Olen 45, enkä omista sellaista.
Ketsuppia. Olen aina inhonnut sitä, enkä koskaan käytä missään.
Vierailija kirjoitti:
Pakastepizza. Olen joskus syönyt sellaista kylässä, ja kokemus oli niin huono, että ei ole tehnyt mieli ostaa. Kaupoissa näkee ostoskärryissä usein pakastepizzoja. Tykkäävätkö useimmat niistä oikeasti? Minusta melkein kaikki pakastetut ruoat ovat kauheita. Raaka-aineiden maut ovat sekoittuneet keskenään mitäänsanomattomaksi mössöksi ja rakenne on vetinen. Kalapuikot ja thaikuutiot tulevat mieleen ainoina syömäkelpoisina valmispakasteruokina.
Apetit pakastepizzat (uudet) on todella hyviä, mutta nekin pitää paistaa oikein. Monta kertaa olen nähnyt, kun pizza laitetaan kylmään! uuniin. Itse paistan pizzatoiminnolla alatasossa.
Alkoholi. Olen sitä kyllä juonut, mutta ikinä en ole omalla rahalla ostanut.
Kylpypyyhkeitä. Meillä on niitä ihan hirveästi ja kaikki on saatu lahjaksi.
Pyyhkeitä, en minkäänlaisia keittiö- kylpy- tai käsipyyhkeitä. Jotenkin niitä on kertynyt kaapit täyteen, itse en ole yhtäkään ostanut ja olen sentään jo yli 60v.
En ole itse ostanut ainuttakaan pyyhettä tai lakanaa. Ja olen kuitenkin asunut omillani jo 23v, perhekin kasvanut 5-henkiseksi. Aina saatu lahjaksi, olen kyllä siis esittänyt juurikin täsmällisiä toiveita asiasta läheisille. Kun en ole muutakaan keksinyt, ja ne aina kyselee jotain joululahjatoiveita. Mieleisiä on saatu kyllä siis, ja juuri sopivat pyyhe- ja lakanavarastot kunnossa.
Banaaneja. Inhoan pelkkää hajuakin.
Enkä myöskään avokadoa.
Siivous- ja puhdistustarvikkeita, pesuaineita jne.. Niiden ostaminen ja käyttäminen on vaimoväen hommia.