Kela viivyttelee, sähkölaskun maksua, voinko maksaa lasku etukäteen???
Eräpäivä meni jo 4 päivää sitten mutta tilillä olisi nyt sen verran rahaa että voin sen maksaa jos Kela laittaa rahan takaisin tililleni. Säkölasku on siis Jo Kelassa mutta päätöksenteko kestänyt
Kommentit (65)
Maksa ite ensin se lasku, ja sitten skannaa se Kelaan. Saat sen takaisin ennemmin tai myöhemmin. Mulle se tulee joskus toimeentulotuen yhteydessä kuun alussa. Jos olet jo laittanut laskun Kelaan niin kyllä se kilahtaa tilille.
Vierailija kirjoitti:
Mielellään. Kerro, minne voin huomenna tulla töihin. Hakeminen ja kouluttautuminen ei ole tuottanut tulosta. Plussaa olisi myös palkka, jolla ei tarvitsisi hakea yhtäkään tukea lisäksi, mutta ei välttämätöntä.
Tytär haki siivoojaksi ilman kouluttautumista ja sai paikan ensimmäisellä hakukerralla. Töitä on, mutta kun suomalaisella työttömällä on varaa olla nirso.
Tottakai ensisijaisesti sinun kuuluu laskusi maksaa omilla rahoillasi, jos vain voit niin tehdä.
Ja Kelaan voi myös soittaa ja kysyä asioista, jos on epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa en kuule tiedä kun maksan itse omat laskuni. Töihin et ajatellut hakea?
Kysymys ei liittynyt mitenkään työntekoon. Hae itse vaikka työkkärin akan perseennuolijaksi.
Sähän niiden persettä nuolet ja saat ilmaista rahaa. Mee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei liittynyt mitenkään työntekoon. Hae itse vaikka työkkärin akan perseennuolijaksi.
Ei toimeentulotuen saaminen liity mitenkään työkkäriin. Sori siitä. Moneltako voin huomenna aloitta sinun tarjoamassasi työpaikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielellään. Kerro, minne voin huomenna tulla töihin. Hakeminen ja kouluttautuminen ei ole tuottanut tulosta. Plussaa olisi myös palkka, jolla ei tarvitsisi hakea yhtäkään tukea lisäksi, mutta ei välttämätöntä.
Tytär haki siivoojaksi ilman kouluttautumista ja sai paikan ensimmäisellä hakukerralla. Töitä on, mutta kun suomalaisella työttömällä on varaa olla nirso.
Sirpakat parikymppiset ehkä saavatkin. Me keski-ikäiset emme eikä sinun tyttösi tilanne sitä faktaa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat hänelle. Luuletko nyt, että Suomeen tuli yhtäkkiä yli 200 000 avointa työpaikkaa, kun tyttösi sattui saamaan töitä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sinulla on tarjota töitä! Milloin voin aloittaa?
t. ei ollenkaan nirso työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpakat parikymppiset ehkä saavatkin. Me keski-ikäiset emme eikä sinun tyttösi tilanne sitä faktaa muuta.
Olen 57v nainen. Kolme ammattia. Juuri vaihdoin työpaikkaa. Ei ole ollut ongelma saada töitä myöskään vanhemmalla iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57v nainen. Kolme ammattia. Juuri vaihdoin työpaikkaa. Ei ole ollut ongelma saada töitä myöskään vanhemmalla iällä.
Hienoa! Ajatteletko nyt, että kaikki muutkin saavat töitä, koska sinä satuit olemaan onnekas ja sopivasti kouluttautunut/kokenut tietyissä tehtävissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 48-vuotias. Olen ollut töissä viimeksi vuonna 2019. Ei ole kukaan kutsunut edes haastatteluun, vaikka haen töitä useita kertoja viikossa. Enkä ole nirso.
Siis pyöritetäänkö me tuollaista systeemiä, että Kelassa odottaa jokin ihminen valmiina ottamaan ja maksamaan muiden laskuja?? Miksei se toimeentulotuki voi olla jokin summa mistä itse hoidetaan asiat? Kuinka paljon tuollainen oma sihteeripalvelu oikein maksaa veronmaksajille? Maksetaanko kaikki muutkin laskut samoin erikseen ja joku käsittelijä siellä tekee kokopäivätyötä laskujen maksussa? Ei voi olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Siis pyöritetäänkö me tuollaista systeemiä, että Kelassa odottaa jokin ihminen valmiina ottamaan ja maksamaan muiden laskuja?? Miksei se toimeentulotuki voi olla jokin summa mistä itse hoidetaan asiat? Kuinka paljon tuollainen oma sihteeripalvelu oikein maksaa veronmaksajille? Maksetaanko kaikki muutkin laskut samoin erikseen ja joku käsittelijä siellä tekee kokopäivätyötä laskujen maksussa? Ei voi olla totta.
Mistäs puskasta sinä heräsit, kun normaalit lakiin kirjatut asiat ovat noin ihmeellisiä asioita sinun maailmassasi? Kyse ei ole sihteeripalvelusta, vaan lakiin kirjatusta oikeudesta välttämättömien asumiskulujen kattamisesta toimeentulotuen lisäosalla. Ja ei, etuuskäsittelijä, ei käsittele pelkkiä laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs puskasta sinä heräsit, kun normaalit lakiin kirjatut asiat ovat noin ihmeellisiä asioita sinun maailmassasi? Kyse ei ole sihteeripalvelusta, vaan lakiin kirjatusta oikeudesta välttämättömien asumiskulujen kattamisesta toimeentulotuen lisäosalla. Ja ei, etuuskäsittelijä, ei käsittele pelkkiä laskuja.
"Miksei se toimeentulotuki voi olla jokin summa mistä itse hoidetaan asiat?"
Vierailija kirjoitti:
miksi työtätekevien ihmisten pitäisi maksaa sähkölaskusi? mene pummi töihin.
Tämä pummi on kokenut sen verran törkeyksiä ja rikoksia viranomaisten puolelta, että ei maksa mitään itse.
Mitäs siitä sanotte että käyn töissä ja Kela maksaa silti sähkölaskun? Ja miksi rikkaille maksetaan sähkötukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotuen saaminen liity mitenkään työkkäriin. Sori siitä. Moneltako voin huomenna aloitta sinun tarjoamassasi työpaikassa?
Työmarkkinatukea yms jos saat niin sen myöntää työkkäri. Muut tulee Kelalta. En usko että elät pelkällä toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Mun sähkölaskun Kela maksaa suoraan energiayhtiölle. Laskuun vain kirjoitan viestin mukaan, että maksetaan suoraan laskun saajalle.
Ei tarvi puljata rahoja edestakaisin tai kuitteja.
Olen huomannut että joskus Kela maksanut myöhässä muutaman päivän, mutta ei siitä mulle ole mitään ongelmia tullut.
Meni väärin. Siihen kirjoitetaan "maksetaan laskuttajalle", ei laskun saajalle.
Jos et kirjoita mitään, tulee sun tilille. Itse monta kertaa unohtanut kirjoittaa.
Siis jollain on rahaa tilillä, mutta odottaa silti, että kela maksaa laskun!
Ei saatana, lopetuspiikki perseeseen tollaiselle hyypiölle...