Kela viivyttelee, sähkölaskun maksua, voinko maksaa lasku etukäteen???
Eräpäivä meni jo 4 päivää sitten mutta tilillä olisi nyt sen verran rahaa että voin sen maksaa jos Kela laittaa rahan takaisin tililleni. Säkölasku on siis Jo Kelassa mutta päätöksenteko kestänyt
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että pitää itse maksaa ne ensin ja jälkikäteen maksukuitit. Sullako suoraan maksu.
"Kela maksaa laskun summan yleensä sinulle itsellesi, jolloin huolehdit itse laskun maksamisesta"
Kaavakkeeseen merkitään edellisen kuun maksusumma, joka tulee seuraavana kuuna, mikäli vielä tuenhaku. Sillä maksetaan osaksi tai kokonaan. Jos siitä puuttuu jokin summa, se tulee vasta seuraavassa kuussa. Jos hinta kohoaa yhtäkkiä, tulee monille ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet Kelan elätti? Jos kerran on rahaa maksaa itse, miksi vaadit vielä rahoja Kelalta? Saa..na muiden maksamilla verorahoilla eletään kuin ökyt!
Koska ne rahat on tarkoitettu loppukuun ruokiini.
Sitä mitä ihmettä?
Aikuinen ihminen täällä kyselee ertä pitääkö hänen ihan itse oma sähkölaskunsa maksaa? Olisipa minullakin jokin luukku, joka hoitaisi kaiken puolestani.
Maksan lähes aina sähkölaskun ennen kun kela maksaa minulle sen takaisin.
Siis se sähkölasku pitää maksaa vaikkei kela maksaisi sitä rahaa takas. Toki siihen luotetaan että kela maksaa sen saman summan. Sähköt katkee jos ei sitä laskua maksa joten se ppitää maksaa jos ei halua elää ilman sähköä.
Vierailija kirjoitti:
miksi työtätekevien ihmisten pitäisi maksaa sähkölaskusi? mene pummi töihin.
Varsinkin, kun rahaa tilillä millä maksaa se lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet Kelan elätti? Jos kerran on rahaa maksaa itse, miksi vaadit vielä rahoja Kelalta? Saa..na muiden maksamilla verorahoilla eletään kuin ökyt!
Mites kuvittelet että meillä työssäkäyvillä asia menee? Maksetaan itse laskuja ja toivotaan että rahat riittää loppukuun menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä ihmettä?
Aikuinen ihminen täällä kyselee ertä pitääkö hänen ihan itse oma sähkölaskunsa maksaa? Olisipa minullakin jokin luukku, joka hoitaisi kaiken puolestani.
Lopeta työt ja luovu mahdollisista säästöistäsi jne. niin ei tarvitse kadehtia Kelan elättejä, vaan pääset heidän joukkoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kuvittelet että meillä työssäkäyvillä asia menee? Maksetaan itse laskuja ja toivotaan että rahat riittää loppukuun menoihin.
Miksi käyt työssä, josta saa palkkaa vain 500€/kk?
Voit maksaa itse. Laskut voi laittaa kelaan vaikka vasta maksamisen jälkeen, kunhan eräpäivä osuu sille kuulle, jolta on myönnetty tai haettu toimeentulotuki.
Jostain syystä kela olettaa jopa näin toimittavan. Eikä millään voi ymmärtää, ettei kaikilla ole rahaa maksaa niitä laskuja itse ensin...
Siis maksaako Kela tyyppien sähkölaskuja??
Vierailija kirjoitti:
Siis maksaako Kela tyyppien sähkölaskuja??
Ei tietenkään. Tässä vain huvikseen puhutaan siitä, voiko sähkölaskun maksaa itse ennen kuin Kela sen maksaa.
P.S. googlaa toimeentulotuki ja opi
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan 99 prosenttia laskuista itse tästä syystä. Vain todella suuret lääkärilaskut laitan Kelan maksettaviksi.
Aikuinen ihminen maksaa 100% laskuistaan itse omilla rahoillaan, ei yhteiskunnan.
Onhan kätevää, maksattaa laskut yhteiskunnan piikkiin.
Mitäs jos menist vaikka töihin ja maksaisit laskut itse?
Mihin osoitteeseen voin lähettää omat laskuni jonkun muun maksettavaksi? Maksan jo itseni kipeäksi veroja ja laskuja on vino pino, en tiennytkään että ne voi maksattaa muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan 99 prosenttia laskuista itse tästä syystä. Vain todella suuret lääkärilaskut laitan Kelan maksettaviksi.
Aikuinen ihminen maksaa 100% laskuistaan itse omilla rahoillaan, ei yhteiskunnan.
Mielellään. Kerro, minne voin huomenna tulla töihin. Hakeminen ja kouluttautuminen ei ole tuottanut tulosta. Plussaa olisi myös palkka, jolla ei tarvitsisi hakea yhtäkään tukea lisäksi, mutta ei välttämätöntä.
Ravintola- kaupan- ja terveydenhuoltoalalla on aikakin työpaikkoja tarjolla vaikka kuinka paljon. Myöskin siivoojille. Tai vaikka R-kioskiin.
No voi sua. Jos haluat maksaa laskun, niin maksa se heti. Sitten se ei vaivaa. Jos haluat maksaa sen vasta kun Kelan rahat tulevat, ota yhteys sinne sähköyhtiöösi ja sovi heidän kanssaan maksupäivästä. Tämä olisi pitänyt tehdä heti eräpäivänä kun kävi selväksi ettet maksa laskua silloin.
Eikös sekin sääntö ole voimassa vielä, että sähköyhtiöiden pitää antaa maksuaikaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009296887.html
Kaikki nuoret ja/tai uusavuttomat! Tärkeä neuvo: kun olet velvollinen maksamaan jotain tai hoitamaan jonkun virallisen asian, ja tulee jokin ongelma asiassa, ota heti eikä 15. päivä yhteys sinne pääpaikalle ja sovi asiasta ("voinko maksaa osissa, voinko maksaa myöhemmin, voinko tulla silloin tai tehdä tälleen?" jne...). Velkojat ja viranomaiset ovat yleensä aika kompromissihaluisia, kun osoittaa itse haluavansa hoitaa asiansa ongelmatilanteessakin vastuullisesti ja kykenee kommunikoimaan kuten aikuinen.
Asian jättäminen hoitamatta, haahuilu ja sen jälkeen kysely netissä -- ei ei ei.
Jaa en kuule tiedä kun maksan itse omat laskuni. Töihin et ajatellut hakea?
Voit sen maksaa kun saat kelasta rahat takasin. Eri asia jos maksavat sen suoraan.