Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulta katkesi takahammas ja juuri vain jäi - nyt pelottaa

Vierailija
04.05.2023 |

Se juuri pitäisi vedättää pois.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ja mulla on vielä toinen risa hammas mikä pitäisi ottaa pois. En anna enää korjata niitä.

Vierailija
2/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse pelätä. Puudutteita vaan kunnolla, niin et tunne mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutus tosiaan, hammaslääkäri tekee työn ja sinä vain nautit.

Vierailija
4/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo vuosia lohjennut. Ei ole varaa hammaslääkäriin.

Vierailija
5/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kympin se maksaa julkisella. Yksityisellä mun haljennut viisurini lopulta poistettiin, mutta maksoin vain sen julkisen perusmaksun.

Vierailija
6/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla halkes tollein viisuri, ollu jo 5 vuotta, ien kasvanu päälle ja on ihan kiltisti suussa. Nyt halkes toinenkin. Ja yhtälailla kiltisti on.

Luonto hoitaa - eikä oo pelkoa hermovaurioista, kun väkisin kajotaan.

Vierailija
7/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kympin se maksaa julkisella. Yksityisellä mun haljennut viisurini lopulta poistettiin, mutta maksoin vain sen julkisen perusmaksun.

Eikö se kaikki maksa erikseen? Poisto, puudutteet ja perusmaksut? Ja toi pitäis ehkä leikata? Ei ole kuin terävät reunat esillä. Ei tällä paikkakunnalla taideta edes leikkaushoitoa tehdä, pitäisi pystyä matkustamaankin lähikaupunkiin?

Ehkä kuolen tähän mutta eipä senkään taida olla väliä näin minimieläkeläisellä. Parempi vaan jos ei tarvitse kärsiä kovin vanhaksi ja vielä raihnaisemmaksi.

Vierailija
8/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava porattiin irti sieltä pala palalta.

Ei ollu kipeä puudutuksella, kesti viikon tai pari umpeutua.

Vierailija
9/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kaikki maksa erikseen? Poisto, puudutteet ja perusmaksut? Ja toi pitäis ehkä leikata? Ei ole kuin terävät reunat esillä. Ei tällä paikkakunnalla taideta edes leikkaushoitoa tehdä, pitäisi pystyä matkustamaankin lähikaupunkiin?

Ehkä kuolen tähän mutta eipä senkään taida olla väliä näin minimieläkeläisellä. Parempi vaan jos ei tarvitse kärsiä kovin vanhaksi ja vielä raihnaisemmaksi.

Älä ole lapsellinen, varaat sen ajan nyt vaan. En nyt muista tarkkaa summaa, mutta tyyliin terveyskeskuskäynnin verran se maksoi. Ja kirurginen operaatio se mullakin oli. Siksi ne mut yksityiselle lähettikin, kun kunnallisella ei ollut hammaskirurgia.

Vierailija
10/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla halkes tollein viisuri, ollu jo 5 vuotta, ien kasvanu päälle ja on ihan kiltisti suussa. Nyt halkes toinenkin. Ja yhtälailla kiltisti on.

Luonto hoitaa - eikä oo pelkoa hermovaurioista, kun väkisin kajotaan.

Voi apua 😦 Ties mikä (vielä) oireeton tulehdus sun leukakuussa muhii.

Vierailija
11/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto ei kyllä hampaita hoida 🙄

Vierailija
12/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole lapsellinen, varaat sen ajan nyt vaan. En nyt muista tarkkaa summaa, mutta tyyliin terveyskeskuskäynnin verran se maksoi. Ja kirurginen operaatio se mullakin oli. Siksi ne mut yksityiselle lähettikin, kun kunnallisella ei ollut hammaskirurgia.

Niin no täällä ei taida yksityisiä olla, eli on siis keikka naapurikaupunkiin siinäkin tapauksessa. Eikä kulje julkiset.

Menen sitten jos on niin kipeä ettei enää pärjää. Ei tämä hammas kyllä ole ainoa jossa ongelmaa, mutta tämä välillä oireilee ja vuotaa verta kun vain reunat lihan ympärillä.

Mitä väliä. Syöminenkin vähän hankalaa mutta elämä on.

Vierailija
13/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa lohkesi pieni pala hampaan kulmasta enkä kiirehtinyt poiston kanssa, kun ei särkenyt ja koronan takia hammaslääkäriin oli vaikea päästä. Puoli vuotta myöhemmin iski silmitön kipu ja kävi ilmi, että hammas oli lohjennut koko matkalta läpi. Halkeamasta oli päässyt epäpuhtauksia hampaan juureen, ja kun hammas poistettiin, juuren halkeamasta pilkisti oksettava mätäpussi. Onneksi ei pahempaa tulehdusta lähtenyt sieltä leviämään.

Vierailija
14/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto ei kyllä hampaita hoida 🙄

Eikö ne ennenkin ja tuolla kehitysmaissa ole tippuneet itsekseen?

12

Vierailija
15/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suussa oleva tulehdus voi oikeasti olla hengenvaarallinen.

Vierailija
16/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tuollaisia tarvitsee leikata. Jos hammas on noin mätä ja pehmeä niin se lähtee kyllä helposti.

Vierailija
17/17 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no täällä ei taida yksityisiä olla, eli on siis keikka naapurikaupunkiin siinäkin tapauksessa. Eikä kulje julkiset.

Menen sitten jos on niin kipeä ettei enää pärjää. Ei tämä hammas kyllä ole ainoa jossa ongelmaa, mutta tämä välillä oireilee ja vuotaa verta kun vain reunat lihan ympärillä.

Mitä väliä. Syöminenkin vähän hankalaa mutta elämä on.

Jos sulla on siellä tulehdus, niin se voi levitä verenkiertoon ja sydämeen. Että kyllä sun nyt vaan kannattais sinne naapurikaupunkiin raahautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän