Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi järjestää lapsen rippijuhlia

Vierailija
04.05.2023 |

Tuore ero. En halua tavata ihmisiä. En halua nähdä ex sukua. En halua kestitä ketään, en jaksa. En pysty keskityymään juhlien suunnitteluun. Eikä olis yhtään ylimäärästä rahaakaan.

Ex ei osallistu kuluihin eikä aio tulla paikalle.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä järjestä. Vie rippilapsi syömään hänen haluaamaansa ravintolaan ja juhlistakaa kahdestaan.

Vierailija
2/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä järjestä. Vie rippilapsi syömään hänen haluaamaansa ravintolaan ja juhlistakaa kahdestaan.

Sitten jää pois rippijuhlien tärkein anti eli rippilahjat.

Vierailija
4/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen elätti?

Nuori haluaa juhlat.

Vierailija
5/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyt lapselta, millaiset juhlat hän haluaa. Ja sitten järjestät juuri sellaiset. Jos hän haluaa koko suvun paikalle, niin sitten sä kutsut heidät ja kestät sen. Se on sitten sun tehtäväsi vanhempana sietää sitä epämukavuutta. Lapsen ainutkertainen juhla menee kyllä sun omien fiilisten edelle.

Vierailija
6/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivooko lapsi juhlia? Sitten vaan puret hammasta, pyydät apua ystäviltä tai omilta sukulaisilta ja järjestät ne. Saattaa jopa piristää sinuakin ajatella hetki jotain muuta kuin sitä eroa?

Vierailija
7/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voitko pyytää miehen vanhemmilta apua juhlien järjestämiseen. Tai sitten ilmoitat miehelle ja hänen vanhemmilleen että järjestät omalle suvullesi juhlat 4 tunnin ajan kello x lähtien. Jos meis sukuineen haluaa juhlia niin illalla innistuu tai seuraavana päivänä rippilapsi vapaana juhlimaan toisen puolen suvun kanssa.

Vierailija
8/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi lyhyet kahvittelut konfirmaation jälkeen? Jos olet kaatelemassa kahvia ja huolehtimassa tarjottavista keittiössä, niin et kuitenkaan ehdi juttelemaan paljoa vieraiden kanssa.

Vierailija
9/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hassua. Mun lapsi ei käynyt rippikoulua. Kaverit olivat sitten ihan ihmeissään, että "mut entä kun sit sä et saa niitä lahjoja. Me saadaan paljon enemmän sitten rahaa kuin sä".

Teini itse otti tämän sitten puheeksi, että entä kun kaverit sitten saavat kauheita summia rahaa lahjaksi. Lupasin antaa rahat kaikkiin rientoihin, joihin kaverit käyttää niitä lahjarahoja. No ei ole vielä tarvinnut antaa. Ilmeisesti niitä rahoja ei sitten saatukaan käyttöön tai sitten ne on valuneet pikkuostoksiin niin, ettei ole edes huomannut. Olen kyllä säästänyt lapselleni tulevaa ajokorttia ja oman kodin hankintoja varten, että siihen ei rippilahjoja tarvita. 

Hassua, jos raha on ainoa motiivi riparin käyntiin.

Vierailija
10/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lahjojen takiako ne juhlat pidetään? Eikö tarkoituskaan ollut juhlia ripillepääsyä?

Vierailija
11/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi haluaa ne juhlat. Pikakahvittelut ei onnistu, koska vieraat kaikki tulevat kaukaa.

Tiedän minä, että ne juhlat on vaan järjestettävä ja minun on tilanne kestettävä.

Varsinkin jos toinen vanhempi toteuttaa sen mitä on sanonut, eikä aio tulla paikalle.

Mutta en haluaisi. En yhtään. Jos vaikka antaisin rahana lapselle sen summan mikä juhlien järjestämiseen menisi?

Mutta, on tässä ollut niin paljon kaikkea kurjaa, että on lapsi juhlansa ansainnut, jos ne haluaa.

Vierailija
12/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hassua, jos raha on ainoa motiivi riparin käyntiin."

Onko niitä muitakin?

Vierailija
13/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa kirkosta!

Vierailija
14/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lahjojen takiako ne juhlat pidetään? Eikö tarkoituskaan ollut juhlia ripillepääsyä?

Ei tietenkään oikeasti. Ei niihin mielikuvitusjuttuihin nykyään kukaan voi uskoa. Ei ainakaan rationaalinen nuori.

Rippikouluja nyt vielä käydään koska lapsi on aikoinaan pakkoliitetty seurakuntaan kasteessa. Onneksi tuo on vähenemään päin. Rippilahjojen saanti pitää enää perinnettä yllä.

Vierailija
15/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole aina kivaa, eikä mene aina niin kuin haluaisi. Lapsen juhlat ja aikuisen tehtävä on niellä harminsa.

Vierailija
16/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään oikeasti. Ei niihin mielikuvitusjuttuihin nykyään kukaan voi uskoa. Ei ainakaan rationaalinen nuori.

Rippikouluja nyt vielä käydään koska lapsi on aikoinaan pakkoliitetty seurakuntaan kasteessa. Onneksi tuo on vähenemään päin. Rippilahjojen saanti pitää enää perinnettä yllä.

Ei rippikoulu ole mikään pakollinen, vaikka lapsi olisikin kastettu. En tiedä, miksi niin moni nuori silti vielä riparin käy, vaikka perheessä se usko ei näyttele minkäänlaista roolia. Ilmeisesti niiden lahjojen takia. 

Itse kyllä sanoin lapsille, että riparille ei kannata lähteä lahjojen toivossa. En kuulu kirkkoon, en usko satuhahmoihin, eikä usko minun lapsetkaan. Kumpikaan ei riparia käynyt, eikä ole juhlia lahjojen takia kaivannut. 

Vierailija
17/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti paljonko lapsi nettoaisi juhlista. Helpottaisi taloudellista tilannettasi, kun lapsi saisi juhlista omaa rahaa? Tee yksinkertaiset ja selketä juhlta.

Tarjoilu

Keittoruokaa iso kattilallinen

leipää ja levitettä

kakku

kahvi/tee/mehu tai limu

vettä

Vierailija
18/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnistä lapsen takia.

Vierailija
19/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rippikoulu ole mikään pakollinen, vaikka lapsi olisikin kastettu. En tiedä, miksi niin moni nuori silti vielä riparin käy, vaikka perheessä se usko ei näyttele minkäänlaista roolia. Ilmeisesti niiden lahjojen takia. 

Itse kyllä sanoin lapsille, että riparille ei kannata lähteä lahjojen toivossa. En kuulu kirkkoon, en usko satuhahmoihin, eikä usko minun lapsetkaan. Kumpikaan ei riparia käynyt, eikä ole juhlia lahjojen takia kaivannut. 

Eipä pakollinen, mutta kun on aikoinaan seurakuntaan liitetty, niin sitten jäänyt eroamatta esimerkiksi vanhempien sukulaisten paheksunnan pelosta tai laumasieluisuuden vuoksi tai sitten koulu on tehnyt asian vaikeaksi erottelupolitiikallaan.

Vierailija
20/39 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä pakollinen, mutta kun on aikoinaan seurakuntaan liitetty, niin sitten jäänyt eroamatta esimerkiksi vanhempien sukulaisten paheksunnan pelosta tai laumasieluisuuden vuoksi tai sitten koulu on tehnyt asian vaikeaksi erottelupolitiikallaan.

Eroaminen oli helppoa, kun sen vain teki, eikä juuri kukaan edes kysynyt, jos en itse maininnut. Kaikki sukulaiset eivät edes siis tiedä, että olen eronnut kirkosta yli 20 v sitten.

Omat lapset ovat siviilirekisterissä, mutta he ovat käyneet alakoulussa ev.lut. uskonnon opetuksen, jotta tietävät, miten valtauskonnon mukaisissa juhlissa kuuluu toimia ja eivät erotu muista. Osallistuvat koulussa kirkossa käyntiin vieläkin, jos tahtovat.  Ovat siirtyneet elämänkatsomustiedon opetukseen. Oma valinta on mahdollinen vain silloin kun ei kuulu kirkkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä