Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30 v juhlat, vinkkejä, ideoita

Vierailija
03.05.2023 |

Pian alkaisi olemaan ajankohtaista alkaa suunnittelemaan jo omia kolmekymppisiä. En vain keksi mitään hyvää ideaa.

Saunatilan vuokraaminen tuntui ensin hyvältä vaihtoehdolta, mutta minulla on omakin talo jossa voi saunoa.

Seuraava mietintä onko jokin etiketti ketä minun "pitää" kutsua. Ystävät toki ja oma perhe, mutta voinko jättää aviomiehen sukulaiset kutsumatta (onko epäkohteliasta?)

Miten saada kivat kekkerit?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaan porukalla ja jokainen maksaa oman ruokansa. Näin meillä tehty kavereiden kesken.

eihän ne sitten ole mitkään ap:n järjestämät juhlat. ravintolassa voi käydä maksamassa omat ruokansa muutenkin

Nuukalle miehelle sopivat juhlat :D

Vierailija
22/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsut oman perheen, on kutsuttava myös puolison perhe. Tietenkin. Kuten moni muukin, tuossa iässä pitäisin vain kaverijuhlat ja unohtaisin sukulaiset. Et ole täyttämässä 50.

Mä en ymmärrä, miksi miehen sukulaiset pitäisi kutsua?

No koska muu on epäkohteliasta. Eikö se ole itsestään selvää? Kyseessä on kuitenkin aviopari. Olisi todella moukkamaista pitää juhlat vain omille sukulaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin aikanaan sillain liukuvasti kotona juhlani. Sai tulla kahville tai jäädä myös iltajuhlaan. Vaihtoehtoisesti myös sai tulla vain iltabileisiin. Tää toimi ainakin itselläni hyvin, eikä ketään syrjitty / jätetty ulkopuolelle. Olin kerran häissä , joihin oli kutsuttu osa vasta ruoan jälkeen. Aika noloa mielestäni

Vierailija
24/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puutarhaa? Rennot puutarhajuhlat kesällä ovat parasta.

No ei nyt ihan puutarhamaisemaa, mutta kyllä täältä pihaa löytyy ja terassia

Vierailija
25/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa pidettävät juhlat tulee aika kalliiksi jos siellä aikoo syöttää ja juottaa koko suvun. Ravintolaan kun ei omia juomia sallita.

Vierailija
26/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko juhlat missä vaiheessa vuotta? Kesällä olisi minusta aivan ihana mennä juhliin, jossa voi paljuilla. Semmoisella rennolla meiningillä ilman mitään erityistä laittautumista. Mökkiviikonloppu hyvällä porukalla. Jos haluat enemmän "pönötys" juhlat, niin joku ravintolailta vois olla kiva 

Juhlat on kesällä. Kuulostaa ihan mukavalta tuokin. Ystävistä ei vaan tuu mitään kovin isoa porukkaa

Porukan ei tarvitse olla iso, kunhan se koostuu hyvistä tyypeistä. Johonkin malliin ruokaa ja yhdessäoloa, ja jos haluat, jollakin porukalla vaikka tanssimaan illaksi.

Vierailija
27/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sellainen asia mietityttää, että keitä minun kuuluu pyytää miehen ystäväpiiristä? Homma on siis sellainen , että miespuoliset ovat ennen omien vaimojensa tapaamista olleet mieheni ystäviä, mutta sitten kun puolisoita alkanut tulemaan ollaan alettu viettää aikaa pariskuntina. Jotenkin tämäkin on tässä "etiketissä" itselleni epäselvä kuinka kuuluisi toimia?

Vierailija
28/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa laittaa niin kaikkein helpommalla pääsisi kun ottaisi erillisen juhlatilan ja pitopalvelun. Ei tarvitse huolehtia siivous ja leipomisasioista.

Vierailija
29/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde risteilylle

Vierailija
30/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aika vähän 30 v juhlissa saatika edes 40v juhlissa. Kuitenkin jos pidetty niin yleensä ollut sellaiset ruoka kekkerit ja iltabileet päälle niille ketkä nyt sattuu jäämään.

Vierailija
31/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku palju poreamme juhlinta sopii paremmin sinne 20 vee juhliin.

Vierailija
32/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ahdistuvat muista ihmisistä, melkein on kutsuttava erikseen, mutta juhlia voi pitkällä aikavälillä, esim .kuukauden sisällä. Kaikkiin pieniin juhlahetkiin ei tarvitse leipoa itse vaan voi ostaa vaikka leivokset kahdelle ja muut tykötarpeet. Juhlimisen voisi yhdistää hyvään elokuvaan, taidenäyttelyyn, luontoretkeen, picniciin tms.

Itse juhlin pyöreitä hyvin pienesti mutta useamman kerran. 

Kuka jaksaa uhrata aikaansa tällaisiin ihmisiin, jotka eivät tule ystävän juhliin silloin kun kutsuttu? Tuollaiset saisi järjestää ihan itse kahdenkeskeistä kivaa kaverilleen sitten jos ei juhliin voi tulla

Vierailija
33/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarjolle? Täytyykö olla ihan oikeaa ruokaa vai riittääkö suolaiset palat ja kakkukaffet? Ap

Vierailija
34/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kutsut oman perheen, on kutsuttava myös puolison perhe. Tietenkin. Kuten moni muukin, tuossa iässä pitäisin vain kaverijuhlat ja unohtaisin sukulaiset. Et ole täyttämässä 50.

Et sinä määrää

Vierailija
35/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ahdistuvat muista ihmisistä, melkein on kutsuttava erikseen, mutta juhlia voi pitkällä aikavälillä, esim .kuukauden sisällä. Kaikkiin pieniin juhlahetkiin ei tarvitse leipoa itse vaan voi ostaa vaikka leivokset kahdelle ja muut tykötarpeet. Juhlimisen voisi yhdistää hyvään elokuvaan, taidenäyttelyyn, luontoretkeen, picniciin tms.

Itse juhlin pyöreitä hyvin pienesti mutta useamman kerran. 

Kuka jaksaa uhrata aikaansa tällaisiin ihmisiin, jotka eivät tule ystävän juhliin silloin kun kutsuttu? Tuollaiset saisi järjestää ihan itse kahdenkeskeistä kivaa kaverilleen sitten jos ei juhliin voi tulla

Vaikka sellainen, joka pitää aidosti ystävistään, eikä sellainen, joka haluaa vain hyötyä heistä, kuten sinä. 

Minulle ei ainakaan olisi ongelma viedä tuollainen ystävä erikseen kahvilaan tai kutsua kotiini ilman muita vieraita. Ei se nyt niin suuri vaiva ole. Ymmärrän kuitenkin, että sinulle on vaikea käsite, että ystävilleen haluaa hyvää. 

- Eri

Vierailija
36/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat juhlat meni ainakin mielestäni ihan plörinäksi. Suuri osa kavereista oli juuri perustanut perheen, tulijoita oli aika vähän. :D perus kakkukahvit tai grilli-ilta olis sopinut teemaan paremmin kun kallis tila

Vierailija
37/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten sellainen asia mietityttää, että keitä minun kuuluu pyytää miehen ystäväpiiristä? Homma on siis sellainen , että miespuoliset ovat ennen omien vaimojensa tapaamista olleet mieheni ystäviä, mutta sitten kun puolisoita alkanut tulemaan ollaan alettu viettää aikaa pariskuntina. Jotenkin tämäkin on tässä "etiketissä" itselleni epäselvä kuinka kuuluisi toimia?

Vastaan näin päin:

Jos mieheni kaverin vaimo juhlisi syntymäpäiviään, niin en edes toivoisi hänen kutsuvan minua. Ja jos kutsuisi, en menisi. Ja nyt siis tarkoitan ihmisiä, jotka tunnen vain koska ovat tulleet tutuiksi puolisoni kautta mutta joita en koe omiksi ystävikseni (vaikka tapaisimme heitä pariskuntana).

Vierailija
38/41 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarjolle? Täytyykö olla ihan oikeaa ruokaa vai riittääkö suolaiset palat ja kakkukaffet? Ap

Mitä haluat laittaa. Ovatko vieraat lähiseudulta? Riippuu myös siitä, kuinka kauan juhlat kestävät.

Vierailija
39/41 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa on niin grilli juhlat on loistava valinta

Vierailija
40/41 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat laittaa. Ovatko vieraat lähiseudulta? Riippuu myös siitä, kuinka kauan juhlat kestävät.

Porukka tulee ihan tästä läheltä, ei tule kukaan pitkän matkan takaa. Jotain pieniä suolapaloja olen miettinyt