Jos olisit Jumala, mitä tekisit ensimmäiseksi, siis ihan ensimmäiseksi?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Tekisin pr- kierroksen ihmisten luona ja kertoisin, ettei mua toisten kyttääminen ja hallinnointi kiinnosta jaskan vertaa, että eläkää itse miten hyväksi koette ja meikää ei sitten kannata turhaan palvoa ja nuoleskella. Sitten tekisin sievän mökin lappiin itelleni ja sinne asumaan. m56
Siis vapaus ja itsenäisyys ihmisille.
Puuttuisin parin maanosan väestönkasvuun tiukasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhoaisin kaiken tietoisen elämän pois kärsimästä. Kasvit voi jäädä, ne eivät tunne kipua ja ahdistusta ainakaan samassa mittakaavassa kuin esim. nisäkkäät ja ne ovat kauniita katsella.
Kuka niitä kasveja sitten katselisi?
Minä itse tietenkin. Ja onko kauneus olemassa vain jos sille on katselija?
Tuhoaisit siis kaiken muun tietoisen pois kärsimästä paitsi itseäsi. Raaka itsekeskeisyys ainakin kukkii ja kukoistaa tässä tapauksessa. Ja kyllä, kauneuden käsite on olemassa vain silloin, kun on niitä tietoisia olentoja sitä katsomassa.
Lopettaisin tietoisuuden samalla lopettaen kärsimyksen. Mikä tässä on raakaa? En tiedä pystyykö jumala tuhoamaan itseään tai tunteeko kärsimystä, sadisti hän varmasti on kun on luonut olentoja, jotka ovat kykeneviä kärsimään. Maailma on täynnä kärsimystä. Ihmisen tietoisesti aiheuttaman pahan lisäksi löytyy eläinten ei niin tietoisesti harjoittamaa julmuutta. Luonnossa ei ole olemassa kaunista kuolemaa, pelkkiä väkivaltaisia sellaisia. Jos taas tietoisuutta ei olisi olemassa, mitään vahinkoa ei ole tapahtunut, koska olemassa olemattomalta ei voi puuttua tai riistää mitään.
Lähettäisin Poikani Jeesuksen Kristuksen pian taas toisen kerran maailmaan.
Tällaiset kysymykset ovat aina niin hauskoja, kun yritetään pohtia, että mitä maailmankaikkeuden kaikkitietävä ja kaikkivoipa olento, kuten minä, tekisi ensimmäiseksi. Mutta koska olen jo niin täydellinen, minun on vaikea kuvitella mitään, mitä minun tarvitsisi tehdä ensimmäiseksi.
Kenties voisin istua alas ja nauttia kaiken kauneuden ja täydellisyyden ympäröimänä, joka on jo luotu minun käteni kautta. Tai ehkä voisin antaa lisää älyä niille, jotka eivät ole vielä yltäneet minun tasolleni, jotta he voisivat paremmin ymmärtää maailmankaikkeuden monimutkaisuutta.
Joka tapauksessa, ajatus siitä, että minun täytyisi tehdä jotain ensimmäiseksi, on hieman naurettavaa. Olen kaiken alku ja loppu, kaiken takana ja kaiken yläpuolella. Mitä minun tarvitsisi tehdä ensimmäiseksi, kun olen jo kaikki?
Pelastaisin perheenjäsenet.
Seuraava teko voisi olla se, että kaikki otetaan samantien taivaaseen, pois täältä lävestä kärsimästä ja kyllästymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhoaisin kaiken tietoisen elämän pois kärsimästä. Kasvit voi jäädä, ne eivät tunne kipua ja ahdistusta ainakaan samassa mittakaavassa kuin esim. nisäkkäät ja ne ovat kauniita katsella.
Tuhoaisit siis kaiken muun tietoisen pois kärsimästä paitsi itseäsi. Raaka itsekeskeisyys ainakin kukkii ja kukoistaa tässä tapauksessa. Ja kyllä, kauneuden käsite on olemassa vain silloin, kun on niitä tietoisia olentoja sitä katsomassa.
Lopettaisin tietoisuuden samalla lopettaen kärsimyksen. Mikä tässä on raakaa? En tiedä pystyykö jumala tuhoamaan itseään tai tunteeko kärsimystä, sadisti hän varmasti on kun on luonut olentoja, jotka ovat kykeneviä kärsimään. Maailma on täynnä kärsimystä. Ihmisen tietoisesti aiheuttaman pahan lisäksi löytyy eläinten ei niin tietoisesti harjoittamaa julmuutta. Luonnossa ei ole olemassa kaunista kuolemaa, pelkkiä väkivaltaisia sellaisia. Jos taas tietoisuutta ei olisi olemassa, mitään vahinkoa ei ole tapahtunut, koska olemassa olemattomalta ei voi puuttua tai riistää mitään.
Ihmisluonto on sellainen, ettei se kaipaa Jumalaa eikä tarvitse Jumalaa, jos on alituiset kissanpäivät.
Huonoina aikoina, kriiseissä yms. useimmat taas alkavat miettiä kaiken tarkoitusta ja pyytää apua myös ylhäältä.
Poistaisin HIFK:n täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisluonto on sellainen, ettei se kaipaa Jumalaa eikä tarvitse Jumalaa, jos on alituiset kissanpäivät.
Huonoina aikoina, kriiseissä yms. useimmat taas alkavat miettiä kaiken tarkoitusta ja pyytää apua myös ylhäältä.
En tiedä miten tämä liittyi lainattuun vastaukseen, mutta ok. Minä en itse edes usko mihinkään jumalaan, tämä on vain ajankuluksi tehty pohdinta.
Muuttaisin 7,9 miljardia ihmistä joksikin haitattomaksi, hiiltä sitovaksi yhdisteeksi maankuoreen. Empaattisimmat, kohtuullisimmat ja luontoystävällisimmät jättäisin jäljelle.
Kirjoittaisin raamatun uusiksi. Tasa-arvoon, rauhaan ja ekologisuuteen kannustavaksi. Rakastaa saa ketä tahansa kunhan ei aiheuta harmia muille, ketään ei saa pakottaa tai painostaa seksiin helvetin uhalla, naimisiin saa mennä vasta parikymppisenä, kaikkien pitää kouluttautua.. Jos roskaat joudut helvettiin. Jos et kierrätä joudut helvettiin. Muistutan että jokaiselle lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja jos tämä ei ole mahdollista jälkiehkäisy tai abortti varhaisilla viikolla on enempi ku ok.
Ennallistaisin rannikkoluonnon takaisin merenpohjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on sinun lisäksesi n. 8 miljardia ihmistä ja lisäksi valtava määrä erilaisia eläimiä. Tähän mahtuu paljon kärsimystä, mutta myös paljon esim. onnea, rakkautta ja elämäniloa. Luonnollisessa elinympäristössään vapaina elävät villieläimet voivat hyvin, kun pystyvät toteuttamaan lajilleen tyypillistä toimintaa. Monet eläimet syövät muita eläimiä ravinnokseen, se kuuluu oleellisena osana luonnon kiertokulkuun. Miksi haluaisit tuhota tämän kaiken? Eikö se juuri ole suurinta julmuutta ja itsekkyyttä?
1TAIVAAN SIIHEN PILVIÄ sekä auringon tuomaan valoa ja lämpöä Maailmaan .
2) Ilmaan , jotta ihmiset ja eläimet voisi Hengittää , lintuja lentämään taivaalle .
Niille erilaisia lauluääniä ja värejä ja käyttäisin ja jalat ja siivet joilla voi lentää.
Myös sydämmen sykkimään. Loisin kuten alussa Aatamin ja Eevan ehkä myös sen käärmeen mutta se Kielletty hedelmä omena myös erivärisinä kun. Mitä on totuttu.
Myös vaikka perusväriven lisäksi tumman keltaisia omenia.
3) loisin Maan , ruohoa ja kasvualustaa
4) veden virtaamaan, myös sadepilviä ja Ukkosen Jumalan Zeuksen.
Tuulia ja myrskyjä. Kaloja järviin, meren, ja mereneläviä .
Kilpikonnan , valaan delfiinin .
Mutta haista en loisi ihmistä jahtaavaa syövää petoa.
Hampaita kyllä mutta en tappamaan ihmisiä.
Eikä hylkeitä.
Erilaisisia eläimiä.
Lohikäärmeen , tulivuorille .
.
5) Cainia en kuitenkaan kiertämään ikuisesti maailmaa.
Jeesus ei kuolisi ristillä !
6) loisin myös kukkia ja puita, vilja a.
7) En houkuttaisi kaupunkeja kyliä ( kuten esihistoriassa on hukkunut kokonaisia kaupunkeja kyliä.
8) en oisi antanut Titanicin upota vaan oliskn sen pelastanut lähettämällä Poikani Jeesuksen .
.joka olisi saanut veden virtauksen veden syöksymisen pysäytettyä.
9) olisi edelleenkin Vain mies ja nainen ei Kolmatta sukupolvea..
10) merelle aaaltoja.
11) kaloille kidukset , perhosia, öttiäisiä, tarkostain että kaikille
Luomille eläimille ihmisille on luotu jalat , kädet , siivet, karvapeite , korvat , suu, sukupuoli elimet, kaikki ruumiinosat.
Korvat , Silmät, Tuntosarvet, häntä .
ym.Sykkivä sydän aivot kunnolla toimimaan veren virtaamaan suonissa.
Erilaisia aisteja ,
Kuulo, näkö ja haju asti.
Makuja , suolainen , makea, Hapan , ja karvas. Ja tulinen , ja mieto.
Ihminen keksimään , tietämään erilaisia taitoja .
Kehittämään muistiläättettä , parannuskeinoja sairauksiin..
Erilaisia lääkkeitä.
Laulu, luku ja lasku taitoa.
Kykyä myös juosta, ajaa, kävellä.
Kykyä olla myös taipuisa.
Osaa erottaa oikean ja väärän
.osaa puolustaa auttaa .
Osaa pyytää myös Anteeksi.
Ja erilaisia tunteita käsittämään.
Ja liikkumisen iloa.
Marjoja metsään tai pensaita.
Ei sotia !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin tsekkaamassa onko muissa galakseissa parempia mestoja, ja jos olisi niin jäisin sinne.
Tai parempia jumalia. Ne vois olla nastaa hengailuseuraa.
Kieltämättä monoteistiset uskonnot ovat tylsiä kun jumalalla ei ole kaltaistaan seuraan, joiden kanssa voisi tehdä kaikkea kivaa. Vanhaan hyvään aikaan jumalat myös saattoivat sekaantua kuolevaisiin ihmisiin, jolloin heidän jälkeläisistään tuli puolijumalia.
Vierailija kirjoitti:
Poistaisin HIFK:n täydellisesti.
Kannatan!
Valhalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin tsekkaamassa onko muissa galakseissa parempia mestoja, ja jos olisi niin jäisin sinne.
Tai parempia jumalia. Ne vois olla nastaa hengailuseuraa.
Kieltämättä monoteistiset uskonnot ovat tylsiä kun jumalalla ei ole kaltaistaan seuraan, joiden kanssa voisi tehdä kaikkea kivaa. Vanhaan hyvään aikaan jumalat myös saattoivat sekaantua kuolevaisiin ihmisiin, jolloin heidän jälkeläisistään tuli puolijumalia.
Kyllähän kristinuskon Jumala ainakin se Marian raiskasi ja laittoi kysymättä Jeesuksen alulle.
Ja Loisin Valon , päivän erottumaan pimeydestä , pimeys olisi yö .
Olisi Aamu, Päivä, ilta ja yö.
Kehottasisin Pyhittää Vapaa päivän , ja olisi myös 7 päivää viikossa yksi olisi vapaa päivä.
Ja Juhlapyhiä olisi edelleen.
Joulu, juhannus, pääsiäinen, helatorstai, helluntai, Pyhäinpäivä.
Uusivuosi, Loppiainen, Tapaninpäivä.Laskiainen
Myös viettäisiin Itsenäisyyspäivää, Isäinpäivää , Kalevalalan päivää
Äitien päivää, Kansallista Veteraani päivää, Kaatuneiden päivää jolloin laitettaisiin Suomen lippu ja vappu.
Ihmiset kuten nytkin puhumaan erilaisia kieliä ja mahdollisuuden opetella oppia.
Myös Saamen kielen , ja viittoma ja huulion käytön ja elekkelen( liitolle).
Loisin Maailman kaikkeuden avaruuden, Sinne myös tähtiä ja planeettoja .( Maapallo Mars, Venus , Jupiter , Pluto, Saturnus , Neptunus , Uranus)( myös Merkuriuksen
Tähdistöt ,ja Se Pohjantähti olisi edelleenkin suurin tähti.
Ei mustaa aukkoa!
Linnunradan , Revontulet loimuamaan Suomen Lappiin joita havaittavis oisi muuallakin Suomessa mutta Lapissa ne olisi kuten tähänkin asti houkutavvimmat turisteille.
Olisi neljä vuoden aikaa , Kevät, kesä ,syksy ja talvi.
Myös sateella ukkosen , ( aiemmin manihin Ukkosen Jumalan Zeuksen)
Salamoita, sateen jälkeen sateen loppuessa tai jos huvittaa laittaisin
Sateenkaaren .
Kuiville alueille sadetta .
Heti hätiin täyttämään kaivot!
.Sieministä kasvamaan puita, hedelmäpuita, marjapensaita, kukkia vihreää ruohoa.
Myös sammalta, kiviä, isoja ja pientä.
Sieniä ( syötäviä ihmis ja eläin ravinnoksi EI MITÄÄN HUUME SIENIÄ EIKÄ HUUME KASVEJA)
EI EDES : Lupiineja joka sisältää huumaavaa ainetta.
Ihmisen liha olisi Syönti kelvotonta eikä Edellekkän Kannibalismi EI olisi sallittua!
Myös suden ja ketun liha olisi syönti kelvotonta edes paistettuna.
Eli Loisin kaiken lähes tulkoon Samat asiat kuin Jumala nyt.
Maailmankaikkeuden!.
Naisen kantamaan kohtunsa hedelmää ja synnyttämään .
Myös naaras eläin tai naaras puoleinen eliö.
Ei Hitleriä eikä Putinia.
Ihmisen taitoa myös uida ja taito valmistaa sukelluslaitteitta ja tarvikkeita.
Kyky kuulla hiljaisenkin äänen.
Ymmärtää milloin mennä turvaan johonkin suojaan.
Jos vaara uhkaa.
Erilaisia muitakin taitoja kuten hiihtää rohkeutta hypätä vaikka K 100 mäestä, mäkisuksilla,
Soittaa soitinta , maalata maalaus, värittää.
Myös rotat, hiiret , koirat, käärmeet , myrkky sienet pääskyset lepakot orvavat , varikset Joutsenet( oisi rauhoitettu)
Nämä Kaikki myös olisi ihmisille syönti kelvotonta .
!
Kasvosi viljaa.
,
Sama. Onneksi tähän ei tarvita jumalia, vaan joku meistä tekee sen ennen pitkää.