Saitko kesäloman haluamaasi aikaan?
Kommentit (75)
Kyllä, aloitan lomani 12.6. Minulla on päiväkoti-ikäisiä lapsia mutta aivan yhtä laadukasta hoitoa tarjotaan myös varahoitopaikassa joten en tee asiasta numeroa vaan tulen sitten heinäkuussa taas töihin.
Ei olla vielä lyöty lukkoon meidän tiimin lomia, mutta todennäköisesti olen heinäkuussa 3 viikkoa. Viikko jää sitten jonnekin. Kuunvaihteet on oltava töissä, siksi vain kolme viikkoa putkeen.
Periaatteessa en, mutta vaadin muutoksen, koska lasten kesälomat. En jatkaisi töissä, jollen saisi kesälomaa heinäkuussa kun on lasten ja miehen kesälomat.
En pidä lomaa.
Otan mieluummin 7500€ rahana.
Juu, alkaa suvivirrestä ( toivottavasti lauletaan!) ja työt jatkuvat sitten elokuussa. En muista päivää.
Sain. Koska meidän koko osasto suljetaan heinäkuuksi.
Heinäkuun alusta viisi viikkoa, kuten aina. Ehkä viikolla voisi siirtää, jotta elokuussa ulottuisi pidemmälle.
En saanut kokonaan. Toivomus oli neljä viikkoa
elokuun puolesta välistä, syyskuun puoleen väliin, tietyistä syistä.
Tuota syyskuun puolta en saanut, joten olen siis lomalla elokuun. Syyskuussa on vaikeampi saada enää lomasijaisia, ja yleensä heti syksyllä, alkavat kaikki hommat, joka puolella pyöriä täysillä ja tehokkaasti.
Silloin koko osaavan konkkaronkan oltava itse remmissä.
Saan kuten joka vuosi aikaisemminkin. Tänä vuonna aloitan heinäkuun lopussa ja siitä putkeen noin 4 viikkoa. Toki etänä teen paljon töitä muutenkin ja mökillekkin voi ottaa koneen mukaan niin ei sillä kovin suurta väliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa en, mutta vaadin muutoksen, koska lasten kesälomat. En jatkaisi töissä, jollen saisi kesälomaa heinäkuussa kun on lasten ja miehen kesälomat.
Työnantajan ei tarvitse suostua mihinkään muutoksiin.
Työnantajalla on jopa oikeus määrätä työntekijän loman ajankohta.
En ihan. Olisin aloittanut mielelläni lomani jo juhannusviikon alusta mutta se ei ollut mahdollista. Aloitan nyt sitten loman juhannuksesta.
kyllä sain kesälle. Olen se, joka haluaa muulloin lomansa kuin muut, joten saan aina haluamaani aikaan lomani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan ei tarvitse suostua mihinkään muutoksiin.
Työnantajalla on jopa oikeus määrätä työntekijän loman ajankohta.
Siinähän määrää ja on ilman työntekijää lomien päätyttyä. Mua ei pompotella.
Meillä on pomon yksin sanelema kiertävä lista touko-SYYSkuu.
Ja meitä on 5...
Ihan kun tarvittaisiin syyskuu yök.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pomon yksin sanelema kiertävä lista touko-SYYSkuu.
Ja meitä on 5...
Ihan kun tarvittaisiin syyskuu yök.
Eihän se ole pomon sanelema jos on kiertävä. Syyskuu on kesälomakuukausi muillakin aloilla.
Piti hyväksyä toinen ajan kohta kun samat ihmiset mitkä tekee sen joka vuosi vetoaa että heidän pitää saada loma parhaaseen aikaa lasten kanssa vaikka todellisuudessa lapset ovat leireillä ja mummolassa että vanhemmat voi lomailla ilman lapsia. Edellisessä työpaikassa tuli juuri tuommoisen vanhempien takia kiertävä lomalista että kukaan ei saanut enää valita loman ajankohtaa vaan kaikille se määrättiin. Viimeisen 15 vuotta työelämässä olen lomien suhteen johtanut lapsellisia kohtaan ja se ei ole minä millään tapaa hyödyttänyt eikä siittä joustamisesta ole koskaan edes kiitosta saanut niin enää en jousta, enää ei kiinnosta tippaakaan vaikka jani-petteri tai anna-maija joutuisikin olemaan yksin kotona
Sain, juhannusviikosta 4 vkoa eteenpäin.
Kyllä sain. Aina olen saanut haluamaani ajankohtaan. Ja yleensä vielä vähintään pari viikkoa palkatonta päälle. Omasta toiveesta siis.
Sain ja lähden Moskovaan lomalle!
Sain. Puolitoista viikkoa tässä kuussa, kun mennään espanjaan ja heinäkuun puolivälistä loput 3 viikkoa.