Taas sorruin ostamaan saman nopeasti nyppyyntyvän neuletakin
Uutena näyttää kivalta ja malli on just mulle sopiva, mutta materiaali kulahtaa parissa kolmessa kuukaudessa. Pahimmanlaatuista kertakäyttömuotia siis. Kolmas laatuaan tässä alle vuoden sisään. Ekan heitin just pois.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki?
On kyllä sitten vahva brändi jos jo toisen kerran menit halpaan.
Vila. Eihän tässä brändillä ole mitään tekemistä asian kanssa vaan siitä että se on malliltaan täydellinen ja sopii monen vaatteen kanssa.
No... miksi?? Et oppinut kerrasta? :) Nyt etsit ja ostat (heti kun varaa) laatumateriaalista sen neuletakin, etkä odota että nykyinen nyppyyntyy huonoksi ja nopeasti tarvii uuden. Silloin tulee tehtyä helpommin heräteostoksia tai huonoja ostopäätöksiä, kun muka kiire olisi.
Puuvilla, pellava, silkki, villa, merinovilla, alpakka.
Vierailija kirjoitti:
No... miksi?? Et oppinut kerrasta? :) Nyt etsit ja ostat (heti kun varaa) laatumateriaalista sen neuletakin, etkä odota että nykyinen nyppyyntyy huonoksi ja nopeasti tarvii uuden. Silloin tulee tehtyä helpommin heräteostoksia tai huonoja ostopäätöksiä, kun muka kiire olisi.
Koska helppous. Inhoan sopivien vaatteiden etsimistä.
Mä en osta enää mitään vilaa. Ne on aina huonoja.
Pidin joskus Vilan vaatteista mutta valitettavsti ne tuppaa menemään huonoon kuntoon hyvin nopeasti.
Vilkaisemalla pesulappuun selviää kyllä syykin ja vaatteet ovat melkein aina jonkinlaista muovisekoitetta. Onhan ne toki myös halpoja eli sinällään saa kertakäyttömuotia josta maksaakin. Aina kallis ei ole hyvää, mutta laadukas luonnonkuiduista valmistettava neule ei lähde kaupasta parilla kympillä.
Jos et muuta opi niin opi sentään se, että jos materiaaleissa on prosenttiakaan akryyliä, jätä vaate ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos et muuta opi niin opi sentään se, että jos materiaaleissa on prosenttiakaan akryyliä, jätä vaate ostamatta.
Tiedän kyllä että materiaali on noissa paskaa ja aina katson lapusta mitä matskua vaate on. Mun on kumminkin hyvin vaikea löytää vaatteita joissa malli on mulle kelpaava ja välillä pitää tinkiä jostain. Tällä kertaa se on toi materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä että materiaali on noissa paskaa ja aina katson lapusta mitä matskua vaate on. Mun on kumminkin hyvin vaikea löytää vaatteita joissa malli on mulle kelpaava ja välillä pitää tinkiä jostain. Tällä kertaa se on toi materiaali.
No kannattiko. Laihduta, niin suurin osa vaatteista sopii sulle.
Ostin kerran hM:stä tollasen ja meni pilalle parissa pesussa, ihan nyppyä täynnä. No kympin maksoi alesta. Pidän mä sitä nyt kotirutkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattiko. Laihduta, niin suurin osa vaatteista sopii sulle.
Miks mun pitäisi laihduttaa? S-kokoisena olen ostanut tuota neuletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki?
On kyllä sitten vahva brändi jos jo toisen kerran menit halpaan.Vila. Eihän tässä brändillä ole mitään tekemistä asian kanssa vaan siitä että se on malliltaan täydellinen ja sopii monen vaatteen kanssa.
HA, mulla taitaa olla sama takki ja ihan nyppyyntynyt. En ole käyttänyt kuin vuoden ajoittain eikä sillä kehtaa enää julkisesti näyttäytyä. Ostin toisenkin, sekin on jo nypyllä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helppoa siinä on, kun alvariinsa joutuu juoksemaan kaupoilla? Hyvät eivät mene rikki ja kun ostat hyvän neuletakin, tarvitset uuden 10-20 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkki?
Sanoi, että kolmannen. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helppoa siinä on, kun alvariinsa joutuu juoksemaan kaupoilla? Hyvät eivät mene rikki ja kun ostat hyvän neuletakin, tarvitset uuden 10-20 vuoden päästä.
Se siinä on helppoa, että menen kauppaa ja voin ottaa rekistä ko. vaatteen ja mennä kassalle maksamaan, ilman että tarvii plärätä läpi kaikkia rekkejä, pohtia onko malli hyvä ja käydä sovittamassa.
No voihan ne nypyt poistaa! Sitä varten on ihan omia laitteitakin, mutta ihan peruspartahöylälläkin ne saa pois.
Jos kaikki kieltäytyisimme ostamasta neuleita, joissa on skryyliä, olisi sisäänostajien pakko jättää ne paskat ostamatta. Akryyli on halpaa ja uutena mukavan muhkeaa. Siksi sitä tungetaan joka neuleeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta enää mitään vilaa. Ne on aina huonoja.
ei ole aina huonoa, Vilan eräät lyhyt ja pitkähihaiset t-paidat on kestänyt mulla vuosia hyvänä. Sen on tainnut moni muukin huomata, sillä ko. sarjasta on lähes aina järkevät koot loppu.
Olen itsekin ko. villatakkiin sortunut, käytin sitten loppuun kotineuleena, muutamassa kuussa meni tosiaan jo sen näköiseksi ettei töihin viitsinyt enää laittaa.
Ostaisin puuvillaneuleita mutta en löydä mistään kivoja. Ohis
Onko kyseessä sellainen pitkä neuletakki, jossa taskut? Mulla on yksi mustana ja ostin toisen vaaleanharmaana, vaikka tiesin, että nyppyyntyy
🇺🇦🇮🇱
Mikä merkki?