Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailukumppani ottaa kantaa mitä syödään lasten kanssa!!

Vierailija
02.05.2023 |

Minulla on 3 lasta, olen yksinhuoltaja ollut jo 8 vuotta lasten isän poistuttua tästä maailmasta. Nyt tapailen miestä joka on alkanut valittamaan ruokailuistamme. Me olemme lasten kanssa kaikki normaalipainoisia ja terveitä. Teen ruokaa heille joka päivä ja välillä vanhin lapsista kokkaa myös. Syödään silloin tällöin eineksiä tai tilataan pizzaa. Vappuna tilasimme pizzaa 2 kertaa ja tapailukumppani sanoin minulle, että pitäisikö katsoa vähän mitä syö.
Mua v*tuttaa tuo kommentti vieläkin. 😀

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies itse perheetön? Vaikuttaa vähän ikävältä tyypiltä. Kolmen lapsen arjen pyörittäminen (etenkin yksin) on sellaista, että eineksiä tarvitaan välillä. Ja maailma ei kaadu muutamaan noutopizzaan. 

Itselläni on kolme lasta, ja mies ajoittain työmatkoilla, joten tiedän hyvin, millaista arki välillä on. 

Ota hieman etäisyyttä ja mieti asioita. Yksin on parempi kuin suhteessa, jossa saa tuollaisia ikäviä heittoja ja pahaa mieltä.

Eineksiä tarvitaan välillä. Mitä mä just luin? Kukaan järkevä ja terve vanhempi ei syö eikä valmista lapsilleen ruokaa eineksistä. Pyh hyh hyh.

Kaikki eivät elä tuilla vaan työpäivät saattavat yh:llakin venähtää ja lasten harrasterumba olla vaativa. Lasten on hyvä kuitenkin saada lämmintä ruokaa. Osa eineksistä on ihan terveellisiä.

Noloa tuollainen ylenkatse.

Einekset eivät ole tervellisiä ja einekset saisi kieltää lailla. Tuore itsetehty ruoka on aina parasta niin lapselle kuin aikuiselle. Miten einekset liittyvät tukiin? Oletko tyhmä? Työssäkäyvä viiden lapsen äti ja teemme lapsille miehen kanssa aina tuoretta ruokaa ja ikinä emme syö einestä.

Kumpihan on terveellisempää: kotiruokaryhmän keitto, jossa perunan, porkkanan ja kanan lisäksi

koskenlaskijaa paketti sekä kuohukermaa vai saarioisen lihakeitto, jossa kalorit ja rasvat minimissä, niin on kyllä lihakin? Mietin vaan.

Vierailija
22/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan jää kommentointi tuohon! Jos jo tapailuvaiheessa kommentoi noin niin odotappa vaan mitä on jos joskus menette pysyvämmin yhteen.

Mieti tarkkaan mitä haluat elämältäsi! En suosittele jatkamaan yhteistä elämää kyseisen miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies itse perheetön? Vaikuttaa vähän ikävältä tyypiltä. Kolmen lapsen arjen pyörittäminen (etenkin yksin) on sellaista, että eineksiä tarvitaan välillä. Ja maailma ei kaadu muutamaan noutopizzaan. 

Itselläni on kolme lasta, ja mies ajoittain työmatkoilla, joten tiedän hyvin, millaista arki välillä on. 

Ota hieman etäisyyttä ja mieti asioita. Yksin on parempi kuin suhteessa, jossa saa tuollaisia ikäviä heittoja ja pahaa mieltä.

Eineksiä tarvitaan välillä. Mitä mä just luin? Kukaan järkevä ja terve vanhempi ei syö eikä valmista lapsilleen ruokaa eineksistä. Pyh hyh hyh.

Kaikki eivät elä tuilla vaan työpäivät saattavat yh:llakin venähtää ja lasten harrasterumba olla vaativa. Lasten on hyvä kuitenkin saada lämmintä ruokaa. Osa eineksistä on ihan terveellisiä.

Einekset eivät ole tervellisiä ja einekset saisi kieltää lailla. Tuore itsetehty ruoka on aina parasta niin lapselle kuin aikuiselle. Miten einekset liittyvät tukiin? Oletko tyhmä? Työssäkäyvä viiden lapsen äti ja teemme lapsille miehen kanssa aina tuoretta ruokaa ja ikinä emme syö einestä.

Kumpihan on terveellisempää: kotiruokaryhmän keitto, jossa perunan, porkkanan ja kanan lisäksi

koskenlaskijaa paketti sekä kuohukermaa vai saarioisen lihakeitto, jossa kalorit ja rasvat minimissä, niin on kyllä lihakin? Mietin vaan.

Nyt on jo niin noloa olla noin typerä. Hahahhaaa. Ei kuule kumpikaan ja eineskeitto ei ole tervettä nähnytkään ja olet vain mainonnan uhri.

Vierailija
24/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka ei ole läheskään aina terveellistä, mutta moni eines on terveellistä, päivitä hyvä ihminen tietosi ajan tasalle.

Ja turha leskiäidille päteä, että te kahden aikuisen voimin saatte lapsiperherumban ruokahuollon ilman eineksiä toimimaan.

Mikä estää yyhoon tai muunkaan vanhemman valmistamasta lohta, perunoita ja salaattia perheelle ilman turhaa rasvaa, kaloreita ja höttöhiilareita? Einestä ei ole nähnytkään ja kala-allergiset ovat asia erikseen.

Vierailija
26/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiruoka ei ole läheskään aina terveellistä, mutta moni eines on terveellistä, päivitä hyvä ihminen tietosi ajan tasalle.

Ja turha leskiäidille päteä, että te kahden aikuisen voimin saatte lapsiperherumban ruokahuollon ilman eineksiä toimimaan.

Mikä estää yyhoon tai muunkaan vanhemman valmistamasta lohta, perunoita ja salaattia perheelle ilman turhaa rasvaa, kaloreita ja höttöhiilareita? Einestä ei ole nähnytkään ja kala-allergiset ovat asia erikseen.

Aika?

Kuten joku jo sanoi, me kaikki yh:t emme ole työttömillä tuilla eläjiä ja monet ovat ilman turvaverkkoja. Kun yhtä teiniä ja yhtä esiteiniä kuljettaa kumpaakin 2-4 krt/vko harjoituksiin ja pelit päälle talviaikaan (keväästä syksyyn sentään osan menoistaan hoitavat pyörällä), tekee töitä matkoineen 9 h päivä, huolehtii ison koiran ulkoilusta jos molemmilla lapsilla on treenejä/kokeita/kouluprojekteita, käy kaupassa, pesee pyykit, huolehtii kodin siivouksesta, niin ainakin minulla se on ihan aikataulukysymys, että niitä eineksiä syödään välillä. Monesti käsketään keittää soppaa iso kattilallinen, mutta kun keitot ei pidä urheilevilla pojilla nälkää kun hetken, uunissa tulisi isoja annoksia, mutta se vaatii aikaa ja lisäksi sähkö on kallista, ja kun ne muksut syövät ihan oikeasti paljon, usein kaksi lämmintä ruokaa kouluruuan lisäksi. En edes näe siinä mitään pahaa, että osa ruuista on einesruokaa.

Vierailija
27/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku tehdä vertailun vaikka einesmakaronilaatikosta ja ite tehdystä, että onko siinä eineslaatikossa nyt jotain ihan kauheeta, että sitä ei saisi lapsille antaa? Tai vaikka kinkkukiusaus. Entäs pinaattiletut?

Mä olen jo yli 40 ja olen syönyt eineksiä lapsesta asti. En nyt joka päivä, mutta ei munkaan äiti aina kerennyt kokata, niin säännöllisesti. Olen silti ihan terve, reipas ja hyvinvoiva. Kai sitä jo jotain merkkejä pitäisi näkyä siitä, että kehoni on rappiolla Saarioisten lihamakaronilaatikon ja Apetitin pinaattikeiton takia...

28/28 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ns. mehunlaimentaja?

Hyvä termi.

Ap, kuka maksoi pizzat?

🇺🇦🇮🇱