Saan äitienpäivälahjaksi viikon oman loman (oma toive). Matkakohde hukassa. Auttakaa!
Pääsen kesäkuussa viikoksi yksin lomalle. Tämä on vuosien haave, en siis tälle matkalle kaipaa kaveria tai perhettä mukaan.
En ole rannalla makaaja, enkä bilettäjä. Eniten toivoisin, että voisin kävellä luonnossa, vuorilla, järven tai meren rannalla tuntikausia. En aio vuokrata autoa ja jos julkisia pitää käyttää, niiden pitää olla yksin matkaavalle naiselle turvallisia.
Mikä kohde olisi hyvä? Euroopassa pitäisi olla ja Oneworld-lentoallianssin lennoilla päästä (esim. Finnair), tykkään lämmöstä (+35-40 astetta ei ole mikään ongelma).
Onko mitään Euroopan kohdetta, jossa kaupungista pääsisi suoraan esim. hiking-poluille vuoristoon?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Madeira
Madeira vaikuttaa upealta, mutta olen ymmärtänyt että siellä on ilman autoa hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Comossa olen ollutkin jo monta kertaa. Järven ympäri ei oikein mene kävelyteitä ja hiking-reissuille pitäisi mennä autolla pohjoisemmaksi tai Sveitsin puolelle.
Kiitos silti, voisin tutkia, josko löytyisi sittenkin mukavasti luontotekemistä sieltäpäin.
ap
Puola . Gdansk! Ssuosittelen lämpimästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madeira
Madeira vaikuttaa upealta, mutta olen ymmärtänyt että siellä on ilman autoa hankalaa?
Madeiralla en ole koskaan vielä ollutkaan. Vaikuttaisi kaikin puolin kivalta kohteelta, mutta tuo autottomana oleminen mietityttää. Pitääpä tutkia.
ap
Jos ei ole pakko olla helteisen lämmin kohde niin Oslo.
Et tarvitse Madeiralla autoa. Funchalista pääsee lyhyemmille reiteille suoraan kävellen kaupungista ja halutessaan pidemmille paikallisbussilla tai voi ottaa opastetun kierroksen, johon saa kuljetukset. Luonto on hieno!
Wien
Voit vaeltaa viinitilalta toiselle
Mene kävelemään Santiago de Compostelan pyhiinvaellus. Tsoin yksi siellä tuskin pääset olemaan juurikaan.
Gardajärvi tuli ensimmäisenä mieleen tai Lago Maggiore ... Innsbruck tai joku muu paikka Itävallassa (esim. Zell am See) tai Bodensee Etelä-Saksassa ...
Itse menisin Japaniin. Tuskin Tokioon, katsoisin jonkun pienemmän paikan, missä ajattelisin viihtyväni.
Madeiralla olen osallistunut pienille ryhmäkävelyille, kun yksin olin reissussa. Ihan hyvin pärjäsin ilman autoa. Alpit on yksi kohde, mutta siellä olen ajanut autolla, että pääsee eri reiteille helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madeira
Madeiralla en ole koskaan vielä ollutkaan. Vaikuttaisi kaikin puolin kivalta kohteelta, mutta tuo autottomana oleminen mietityttää. Pitääpä tutkia.
ap
Madeiralla hyvä paikallisliikenne. Bussiin voi ostaa matkakortin esim. viikoksi tai tietty yksittäisiä matkoja. Ruoka ja viini on hyvää ja edullista. Ja madeiraviinihän on sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Itse menisin Japaniin. Tuskin Tokioon, katsoisin jonkun pienemmän paikan, missä ajattelisin viihtyväni.
Nyt tuli myös mieleen, että jos on silleen, että et ole kauhean hyvässä kunnossa, mutta kuitenkin tahdot vähän reippailla, niin mene Puolan Zakopaneen. Ihan paras paikka.
Itävallassa on näitä alppikyliä, joista voi lähteä luontoon.
Itse olin Ischglissä, jossa oli hyvin reittejä ja hiihtohisseillä pääsi ylemmäksikin kävelemään. Siellä ei niinkään vettä paitsi puroja vaan kauniita luonnonkukkaniittyjä.
Madeira