Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten vaatteiden shoppailusta ei tule mitään Suomessa

Vierailija
02.05.2023 |

Suomessa miestenosasto löytyy lastenosastojen vierestä, tai jostain pimeästä nurkasta jossa on yhdellä hyllyllä viimevuoden malliston jämiä. Ja jos taas kuvittelee, että netistä löytyy niin suomalaisten nettikauppojenkin havainnekuvat ovat tummaihoisista tai jostain indo-kiinalaisista, ja näissäkin on vain se sadasosa valmistajan tuotteista tarjolla.

Jos haluaa päälle jotain laadukkaampaa, niin käytännössä tilaukset pitää tehdä briteistä, ja sielläkin on kielletty joidenkin tuotteiden toimitus EU alueelle, tällöin ei auta muu kuin tehdä shoppailureissu paikan päälle. Parhaimmissa liikkeessä tarjotaan lasi viiniä, samassa kun mietitään valintaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tarjotaan lasi viiniä, samassa kun mietitään valintaa". Tää oli tosi hauska 😂😂😂😂😂

Näin miehenä, suurin ongelma vaateostoksilla on ollutkin, ettei saa viiniä.

Todennäköisesti, koska sinut on alistettu sinne citymarketin vaateosastolle, käynti vaikka Harrodsilla voisi avartaa.

Vierailija
22/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tarjotaan lasi viiniä, samassa kun mietitään valintaa". Tää oli tosi hauska 😂😂😂😂😂

Todennäköisesti, koska sinut on alistettu sinne citymarketin vaateosastolle, käynti vaikka Harrodsilla voisi avartaa.

Olen käynyt, en tykännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kukaan tullut mullekaan vinkkua tarjoamaan, kun käyn naistenvaatteita ostamassa, ei edes Englannissa 😔 N59

Vierailija
24/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suositella hyvä miestenvaatteita myyviä liikkeitä, joista tykkäsit?

Vierailija
25/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kukaan tullut mullekaan vinkkua tarjoamaan, kun käyn naistenvaatteita ostamassa, ei edes Englannissa 😔 N59

Koska herrasmieskulttuuri on yhä edelleen olemassa englannissa, naisille ei niinkään. Heille riittää kiinan trikoot.

Vierailija
26/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suositella hyvä miestenvaatteita myyviä liikkeitä, joista tykkäsit?

Ei.

Vierailija
27/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Oululaisena samaistun, on kyllä surkea valikoima. Kekäle oli ainoa parempi täällä, mutta sieläkin on miesten osasto jo kutistunut.

Mallistot päättää vissiinki naiset - puolet karseita viimesen trendin mukasia rytkyjä.

Vierailija
28/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestenvaatteiden tarjonta on kyllä aika kehnoa. Löytyy joko puku- ja kauluspaita -bisnespukeutumista, urheilukamaa, tai jotain kummaa farkku-chino-huppari -osastoa. Ja just noita mauttomia isoja tekstilogoja! Jos vaikka etsii toimistolle jotain muuta kuin pukua, niin aika hankalaa on.

Ulkomailla käydessä kannattaa shoppailla, moni ei sitä tunnu tekevän. Esim. joku Saksan tavaratalo tai ostoskatu alennusmyyntien aikaan on taivas. Aasian isoista kaipungeista (Japanissa yms) puhumattakaan.

Aloittajalle suosittelen että käypä Triplassa. Esim. puolalainen (?) Reserved on tosi hyvä. Budjettimuotia, mutta laadukkaampaa kuin ruotsalaisella minusta.

Vierailija
29/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kauppiaat tiedä, mikä kannattaa. Jos miesten vaatteita ei mene, niin ei niitä kannata pitää isoa valikoimaa menemässä poistomyyntiin.

Vierailija
30/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena melkein kadehdin miesten osastoja. Niin siistejä ja hiljaisia. Miksi kauppa laittaisi hyvälle paikalle sen tyhjimmän osaston?

Vierailija
31/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ongelma miesten vaatteiden kohdalla on se, että ei löydy nykyään tarpeeksi isoja ja leveitä malleja. Huvittavaa, kun parhaiten löydän sopivia vaatteita Tokmannilta ja Lidlistä. Siis jumalauta Lidlistä, joka ei myy vaatteita kuin vähän sivutuotteinaan, niin silti siellä on suhteessa paras kokovalikoima.

Vierailija
32/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein kamalinta on se, että miestenosasto on lasten vaatteiden vieressä!

Kertoo vain kuinka tärkeitä miesasiakkaat kauppille ovat, kun ensin käydään läpi 3 kerrosta naistenvaatteita jotta päästään lastenosastolle ja sitten vasta se miesten nurkka jossa valitellaan myyjän kanssa, kuinka miehiä ei juurikaan kiinnosta shoppailu.

Jos on naisten-, miesten- ja lastenosastot, ei osastojen asettelussa ole montaa vaihtoehtoa, varsinkin, jos pitäisi välttää laittamasta muita osastoja lasten viereen.

Minä olen pienikokoinen nainen ja ostan joskus vaatteita lastenosastoilta. Poikien puolelta löytyy esim. helpommin maanläheisissä sävyissä t-paitoja (tyttöjen puolella pinkkiä ja glitteriä). En muista juuri nyt yhtään kauppaa, jossa olisin nähnyt miesten vaatteita vieressä. Varmaan jossain on, mutta ei se yleistä ole. 

Mitä tulee ap:n väitteeseen, että miesten osastoilla olisi vain edellisen kauden jämät, niin miksei hän ostanut niitä vuosi sitten? Silloinhan ne oli muotia. 

Vierailija
33/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes pitäisi pukeutua muodin mukaan? En seuraa muotia yhtään koska ei kiinnosta enkä pukeu muita miellyttääksseni. Pukeudun miten itse tykkään pukeutua eikä muiden mielipiteet vaikuta siihenkään asiaan yhtään.

Vierailija
34/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes pitäisi pukeutua muodin mukaan? En seuraa muotia yhtään koska ei kiinnosta enkä pukeu muita miellyttääksseni. Pukeudun miten itse tykkään pukeutua eikä muiden mielipiteet vaikuta siihenkään asiaan yhtään.

En siis osta joka vuosi uusia vaatteita koska en keksi yhtäkään hyvää syytä miksi mun pitäisi ostaa joka vuosi. Ostan vain silloin uutta jos joku jo olemassa olevista hajoaa. Mullsa on 2-3 kappaletta jokaista vaatetta joita vuorottelen. Varaa on ostaa vaikka joka kuukausi mutta en tarvi enempåä vaatteita.

Vierailija
35/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa nyt et missään muualla saa viiniä kuin ravintolassa ja Alkossa. Ehkä avajaisissa.

Vierailija
36/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa nyt et missään muualla saa viiniä kuin ravintolassa ja Alkossa. Ehkä avajaisissa.

Aivan. Täällä kaupalla pitäisi olla anniskelulupa ja myyjällä anniskelupassi 😂

Vierailija
37/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, minusta esimerkiksi Kekäleessä menee 50/50. (ei lastenvaatteita olleenkaan)

Itse en osta Pökäleestä mitään ja kehotan muitakin aina välttämään liikettä, kun noin 20 vuotta sitten sain halveksuvaa ja ala-arvoista kohtelua liikkeestä.

Olen pitkämuistinen ja vielä pitkävihaisempi...

Vierailija
38/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Täällä kaupalla pitäisi olla anniskelulupa ja myyjällä anniskelupassi 😂

Juu, tuolla tavalla saadaan taas lisää vaatimuksia työttömille työnhakijoille.

"Eikö sinulla ole edes anniskelupassia?" 

Vierailija
39/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, minusta esimerkiksi Kekäleessä menee 50/50. (ei lastenvaatteita olleenkaan)

Itse en osta Pökäleestä mitään ja kehotan muitakin aina välttämään liikettä, kun noin 20 vuotta sitten sain halveksuvaa ja ala-arvoista kohtelua liikkeestä.

Olen pitkämuistinen ja vielä pitkävihaisempi...

Samasta syystä myös Menkkamekko, eli H&M on minulla boikotissa, tosin en ala-arvoisen laadun vuoksi muutenkaan ostaisi sieltä mitään.

Vierailija
40/44 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kauppiaat tiedä, mikä kannattaa. Jos miesten vaatteita ei mene, niin ei niitä kannata pitää isoa valikoimaa menemässä poistomyyntiin.

No ei niitä huonoja vaatteita osteta. Sama ongelma kuin naisten isojen kokojen kanssa. Ei laiteta kivijalkakauppaan, kun niitä ei mene. Ei mene, kun niitä ei ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi