Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka voi tavallinen iäkkäämpi työtön löytää töitä, jos Juha Sipiläkin joutuu korvauksilla elämään?

Vierailija
01.05.2023 |

Mies parka ei ole löytänyt töitä, vaan elelee korvauksilla. Siellä se Kempeleessä makaa sohvalla, juo kaljaa ja syrjäytyy. Ei ole enää päivässä rytmiä. Elämänhallinta menee.
Joku aktivointi tai tukityöllistäminen kenties olisi paikallaan.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla valmis muuttamaan työn perässä jos ei koti kulmilta löydy.

Vierailija
62/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakotiin syöttämään vanhuksia ja ulkoiluttamaan. Tai vaikka tuttujen koiria ottaisi päivähoitoon. Pitäisi niille seuraa, että eivät joudu yksin olemaan. Ei saa jäädä toimettomaksi, siinä menee päivärytmi sekaisin helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen heteromies, ja vielä ikärasismin uhri. Näköalattomuushan ja epätoivo tuossa on väistämättä edessä. Etenkin kun häirikötkin ovat yrittäneet niitata kuonoon jossain suojatiellä tms.

On se kovaa Juhallekin se aktiivimalli, eiks vaan?

Toivottavasti Juha ei tee mitään epätoivoista.

Onhan hänellä varmaan ajokortti voimassa, onhan, niin voi alkaa Bernerin Annen viitoittamalla tiellä vaikka taksikuskiksi.

Vierailija
64/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi mennä ruokaa jakelemaan työttömille.

Tai neuvomaan parhaat marjamättäät thai-orjille, koska tietää ne paikallisena -myös miten metsästä pääsee pois, niin että ne orjat jäävät sinne tekemään vielä pitempää päivää.

Vierailija
65/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen heteromies, ja vielä ikärasismin uhri. Näköalattomuushan ja epätoivo tuossa on väistämättä edessä. Etenkin kun häirikötkin ovat yrittäneet niitata kuonoon jossain suojatiellä tms.

On se kovaa Juhallekin se aktiivimalli, eiks vaan?

Toivottavasti Juha ei tee mitään epätoivoista.

Onhan hänellä varmaan ajokortti voimassa, onhan, niin voi alkaa Bernerin Annen viitoittamalla tiellä vaikka taksikuskiksi.

Ai kamala, ajaa sekin vielä väkijoukkoon ja ikkunasta sisään.

Eikö joku poliitikko tehnyt niin?

Vierailija
66/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilä on vaikeasti työllistyvä. Sillä ei ole mitään näyttöä että osaisi työnsä.

Saihan Vartiainenkin töitä.

Mutta ei pärjää niissä.

Vierailija
67/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloisia uutisia! Kempeleen kunta ottaa Juhan työharjoitteluun koirapuistoon kusitolpaksi. Saa siellä ihmisetkin käydä jos tulee hätä. Onnea Juha!

Eikös Sipilä aikoinaan avannut tämän identifioitumisbuumin ensimmäisenä Suomessa ilmoittamalla identifioituvansa valtakunnan kusitolpaksi.

Vierailija
68/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy tekevälle töitä.

Vierailija
69/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla valmis muuttamaan työn perässä jos ei koti kulmilta löydy.

Ja asua vähän vaatimattomammin, vaikka parakissa tai kimppayksiössä.

Persut jo näyttivät mallia, kun yksi heistä asui saunassa.

Vierailija
70/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilä on vaikeasti työllistyvä. Sillä ei ole mitään näyttöä että osaisi työnsä.

Mutta ei pärjää niissä.

Eihän se ole pääasia.

Eihän työllä tarvitse tulla edes toimeen.

Vierailija
71/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei pärjää niissä.

Eihän se ole pääasia.

Eihän työllä tarvitse tulla edes toimeen.

Ei edes muiden kanssa

Vierailija
72/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palkkaan sen kesäksi, ettei tartte työttömänä nostaa yhteiskunnan vähäosaisille tarkoitettuja tukia! Eikös sen palkkaamiseen saa noin vanhana 70% palkkatuenkin.

Mulla olisi paljon kaikenlaisia hanttihommia. Voitais vaikka palkata naapurien kanssa yhdessä. On yhtä sun toista fiksailtavaa joista DI koulutuksella selviää ja eikös se ole tehnyt puutöitä. Voisi rakentaa myös uuden aidan. Sitten se voisi valmistaa mulle lounasta kun olen etätöissä, ja mun inhokkihommaa on kaikki viemärien putsaukset.

Vierailija
73/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on työn päivä! Missä on Sipilä?

Vierailija
74/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä palkkaan sen kesäksi, ettei tartte työttömänä nostaa yhteiskunnan vähäosaisille tarkoitettuja tukia! Eikös sen palkkaamiseen saa noin vanhana 70% palkkatuenkin.

Mulla olisi paljon kaikenlaisia hanttihommia. Voitais vaikka palkata naapurien kanssa yhdessä. On yhtä sun toista fiksailtavaa joista DI koulutuksella selviää ja eikös se ole tehnyt puutöitä. Voisi rakentaa myös uuden aidan. Sitten se voisi valmistaa mulle lounasta kun olen etätöissä, ja mun inhokkihommaa on kaikki viemärien putsaukset.

Muista pätkäistä työsuhde ajoissa, niin ei saa liian suurta ansiosidonnaista.

Vierailija
75/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me kunnon kansalaiset pelastetaan sut Juha työttömyydeltä ettei tartte entisen PM:n elää sosiaalituella!

Oishan se kansallinen häpeä koko Suomelle jos ne alkaa ulkomailla julkaista tälläisiä otsikoita.

Vierailija
76/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinne uudenkaupungin auto tehtaalle haeta koko ajan työntekijää? Juhahan on itselleen häkäpönttöauton tehnyt. Siitä touhusta tais hieman jäädä häkää yliskammariin, mutta eiköhän se pärjäis.

Tai päiväkotiin askartelemaan kakkaroita lasten kanssa.

Vierailija
77/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ymmärtää. Ei ole kaikilla samat lähtökohdat, että pystyisi hankkimaan oman toimeentulonsa. Ei edes diplomi-insinööreillä.

Onneksi me veronmaksajat voimme elättää Juhaa näinä hänelle taloudellisesti vaikeina aikoina. Taidan lähettää hänelle postikortin ja sujauttaa 2 € ja karamellin kuoren.

Vierailija
78/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tälle toimeentulotukea voi myöntää, kun on säästöjä. Pitää käyttää ensin tilillä olevat rahat.

Ei se toimeentulotukea taida saadakaan.

Vierailija
79/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous- ja ravintola-alalla on kuulemma töitä.

Kyllä vanhemmallakin iällä voi siirtyä siitä 90-luvun NMT- ja GSM-insinöörin tai myöhemmistä pääministerin hommista ihan toiselle alalle, vaikka lähihoitajaksi tai aromaterapeutiksi.

Vierailija
80/95 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tälle toimeentulotukea voi myöntää, kun on säästöjä. Pitää käyttää ensin tilillä olevat rahat.

Ei se toimeentulotukea taida saadakaan.

Äläs sano! Katsotaan ensin ne 3 kk tiliotteet kaikista tileistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme