Sain törkeää palvelua apteekissa, olen täysin shokissa
Olen keski-ikää lähestyvä, perussiistististi pukeutuva nainen. Menin tänään apteekkiin hakemaan reseptillä olevaa antihistamiinia eli allergialääkettä. Huomasin vartijoiden seuraavan minua apteekkiin sisälle ihan selkäni takana. Vartijat jäivät seisoskelemaan lähettyville, kun otin vuotonumeron. Farmaseutti käyttäytyi aivan oudosti, vaikutti jotenkin pelokkaalta ja oli lyhytsanaisen tyly. Kun menin maksamaan erilliselle kassalle, vartijat seurasivat tiukasti perässä ja menivät olko-oven viereen seisomaan. Molemmat katsoivat minua tiukasti kädet vyötäröllä, kun kaivoin lompakkoa kassista. Heti kun olin maksanut vartijat lähtivät pois. Kassa ei edes tervehtinyt, tuijotti vain varautuneena.
Siis mitä ihmettä? Olin kyllä pukeutunut mustaan trenssiin, koska oli vappupäivä. En tiedä profiloitiinko minut jotenkin, mutta en kyllä ikinä hae ko. apteekista mitään lääkkeitä. Jotenkin jäi suorastaan uhattu olo tuosta käynnistä. Olen työssä käyvä, akateemisesti koulutettu ihminen. Hitto nuo vartijat pelottelee jo ihan tavallisia ihmisiäkin.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mikä apteekki on kyseessä?
En halua tässä mainita tarkkaan, mutta ison kaupungin keskustassa sijaitsee. -ap
Joo muakin tälläsellä "huonomaineisella" alueella valvotaan :D ilmeisesti täällä valvotaan paljon enemmän kuin paremmilla alueilla missä oon enempi tottunut liikkumaan, siellä harvemmin vartijat kyttää ja meinaa mennä hermo kun tuntuu että vartijat alkaa heti seuraamaan :DDDD Oon kuitenkin vvarmasti sieltä asiallisimmasta päästä sekä ulkosesti että muutenkin.
Oon kuullut että osa vartijoista kiusaa, osa saattaa ihastuakkin, ja osa haluaa päästä helpolla niin seuraavat sellasia henkilöitä jotka vaiuttavat siltä ettei heidän tarvii tehdä paljoa töitä :D
... ja missähän nimenomaisessa apteekissa tuollaista mukamas tapahtuu? Itse asun pääkaupunkiseudulla hieman rauhattomassa paikassa eikä täälläkään näe ikinä apteekeissa vartijoita sisällä.
En ole vartijoita nähnyt muissa apteekeissa kuin Yliopiston apteekissa Töölössä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tässä mainita tarkkaan, mutta ison kaupungin keskustassa sijaitsee. -ap
Oman kokemukseni perusteella esimerkiksi Vantaalla tuollaista ei tapahdu koskaan. Sattuneista syistä johtuen joudun käymään apteekeissa varsin usein enkä ole tainnut edes nähdä vartijaa apteekin tiloissa.
Varsin erikoinen väite ja vielä erikoisempaa ettet voi edes kaupunkia nimetä. Haiskahtaa trollaukselta.
Porvoossa myös apteekkikäynnit voivat olla kovinkin jännittäviä 😊! 0/5
Siellä päin on voinut olla juuri hetkeä aiemmin jokin asiakas/varkausongelma joko heillä tai lähiliikkeessä, joten olivat varautuneita kaikkia kohtaan osaamatta olla näyttämättä sitä ulospäin. Ei siis mitään juuri sinuun kohdistuvaa.
Korsossa ainakin heti epäillään nistiksi jos ostaa ruiskuja tai yrittää ostaa.
Kauhea kuulustelu mihin niitä tarvitset.
Sanoin selvät sanat pitäkää ruiskunne ja menin toiseen apteekkiin siellä kysyttiin tarvinko enempi ruiskuja.
Siellä oli asiallista palvelua.
Ja nilittäjät jos nyt heti alatte huutamaan nistiksi.
Niin ruiskut tulivat eläimille.
Nyt kun asia on näin tuore, niin annat tietysti palautetta puljulle. Kerrot että kauhistuit sydänjuuria myöten, ettei tuollainen ole sinulle normaalia, etkä ikinä enää asioi siellä.
Useimmissa apteekeissa vartijat tulevat kutsusta paikalle, mutta eivät mitenkään päivystä siellä. Olisiko apteekissa juuri ennen tuloasi ollut NS. tilanne päällä?