Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilasin kaikkien vapun kun en taas jaksanut venyä ja joustaa

Vierailija
01.05.2023 |

Lapsuudenperheessä minulle on aina ollut varattuna sellainen rooli, että minä hoidan ja järkkään ja muut nauttii. Nytkin lähinnä ilmoitettiin pari viikkoa sitten, että vanhempien kesämökki pitäisi mennä laittamaan vapuksi kesäkuntoon ja siivota, jotta muut pääsevät sinne viettämään pitkää viikonloppua. Sanoin etten ehdi, kun töissä on kiirettä ja haluaisin viettää lasten kanssa aikaa, mutta kuulemma mies pärjää kyllä lasten kanssa sen yhden illan mitä siellä järkkäilen.

No, en mennyt kun en luvannutkaan ja tästä hyvästä olen sitten saanut koko pitkän viikonlopun kuulla haukkumista ja miten pilasin kaikkien vapun. Ovat kuulemma siellä joutuneet nyt niska limassa rehkimään kun tarkoitus oli rentoutua (vaikka minulle väittivät siellä olevan yhdeksi illaksi pientä järkkäämistä). Olen alkanut miettimään pitäisikö katkaista välit kokonaan, kun selvästi minua ei pidetä kuin jonain ilmaisena palvelijana. Ikinä ei kiitosta mistään saa, mutta haukut kyllä, jos en jotain tee.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi siivoavat mökkinsä tai ne jotka siellä käyvät.

Vierailija
22/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että olet ottanut itsellesi moisen roolin. Toimitko työpaikalla samoin? Teet kaikkien p-duunit ja yrität sillä lunastaa jotain. Lopeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit sitten tänne uhriutumaan kun se suu olisi pitänyt avata vähän toisessa paikassa.

Ap:lla kesti hetken miettiä tarina kuntoon, sillä muutaman tämä ei ole.

Voitte toki suuttua ap:n puolesta ja rääkyä viestintuoja taas yhteistuumin kamalaksi hirviöksi, mutta eipä haittaa. :)

Vierailija
24/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet vastannut noihin viesteihiin? Oletko kysynyt suoraan, että miksi ihmeessä sinun olisi heidän puolestaan pitänyt laittaa mökki kuntoon ja miksi he eivät uskoneet sinua, kun sanoit, että et aio tehdä sitä?

Aluksi pahoittelin, mutta haukkumisen jatkuessa lopetin vastaamasta kokonaan. Puheluihin en viitsinyt vastata ollenkaan. Kyllähän minä tiedän tämän olevan väärin, mutta kun tähän on kasvatettu niin hankala rikkoa sitä kuviota nyt vanhempana.

Älä viitsi jatkaa satuiluasi enää.

Vierailija
25/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sen mökin pääasiallinen käyttäjä? Tuo selitys nyt tuli mieleen miksi olettavat sinun laittavan kesäkuntoon.

Vierailija
26/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan suostu tuollaisen orjan rooliin. Voit lopettaa jo satuilusi.

Vierailija
27/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että yritys hyvä kymmenen, mutta silti tästä tarinasta ei tullut kuin välttävä arvosana.

Keksi parempi viritelmä, nämä mökkityöt ja suvun piikana olemiset ovat jo niin loppuun kulutettu provoaihe, että ei näitä kukaan jaksa.

Keksi parempi tarina.

Ihan arkipäivää monissa perheissä ympäri maan. Sama rooli oli varattu aikanaan äidilleni hänen isänsä toimesta, kunnes äiti pisti itse välit poikki.

Vierailija
28/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että yritys hyvä kymmenen, mutta silti tästä tarinasta ei tullut kuin välttävä arvosana.

Keksi parempi viritelmä, nämä mökkityöt ja suvun piikana olemiset ovat jo niin loppuun kulutettu provoaihe, että ei näitä kukaan jaksa.

Keksi parempi tarina.

Ihan arkipäivää monissa perheissä ympäri maan. Sama rooli oli varattu aikanaan äidilleni hänen isänsä toimesta, kunnes äiti pisti itse välit poikki.

Juupa juu, mutta tuo tarina on keksitty. Kertojana on taas av:n tarinatäti, joka tykkää kirjoittaa tällaisia pitkiä mieleni minä pahoitin -tarinoita joka päivä tänne.

Vierailija
29/29 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kenties lähimpänä mökkiä tai pahinta samalla paikkakunalla.

Meidän suvun mökki mätänee kotipaikkakunnalleni kun en jaksa ja ehdi sitä huoltaa, on siis rakennettu lapsuuden kodin maille ja asun 10km päässä 'kirkolla'.

Vuosia, kun omat lapset olivat vielä kotona, tein kevät- ja syyssiivot, järjestin juhannukset ja pilkkikisat, hoisin sisarusten lasten uimakoulut, totta kai ostin ruuat ja juomat, kuskasin mummon vanhainkodissa ja myöhemmin vanhempamme mökille. Sitten yksi sukuun naitu alkoi vihjailla kuinka kiva minulla ja perheelläni on kun voimme käydä mökillä vaikka iltaisin. Oikeasti kävimme siellä ilman sukulaisia, siivoamassa, laituria nostamassa, nuohooja kanssa, haravoimassa ja nurmikon leikkaamassa, loppuajan omalla leikkurilla me kun kyllästyttiin käsikäyttöiseen. Enemmän aikaa vietettiin miehen vanhempien mökillä, jossa toimittiin nyyttäri ja talkooperiaatteella.

Minulle tuli avioero, lapset aikuistuvat, vaihdoin työpaikkaa, vanhemmatkin ovat niin vanhoja etteivät oikein halua mökille.

Viime kesänä ei kukaan tainnut mökillä käydä, muuta kuin toteamassa sen olemassa olon, edellistä kesänä lämmitettiin kerran sauna.