Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pissanvärinen lätsä päässä kiidetään "Ullikselle" tärkeilemään

Vierailija
01.05.2023 |

Aina olen kokenut olevani tämän porukan ulkopuolella. Kusenkeltainen lätsä päässä, tärkeää herraa ja rouvaa esittäen. Minuun et silti tee mitään vaikutusta. Vappu "Ulliksella" on pienen akateemisen piirin homeelta tuoksahtavaa pikkuporvarimaista koketeeraamista. En halua tätä halpaa näytelmää läsnäolollani kunnioittaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi kirjoittaminen ei ole enää tänä päivänä niin harvinainen saavutus, että sitä voisi pitää elitistisenä. Sinäkin ap voit kirjoittaa ylioppilaaksi. Sen sijaan maisteriksi tai tohtoriksi opiskelu on jo vähän harvinisempaa. Itse oon myynyt ylioppilaslakkini kirpputorilla jo 20 vuotta siten ja lapsuudenkotini vappuperinteisiin kuului vappumarssi ja torvisoittokunnan kuuntelu. Kullakin on perinteensä, en koe lakki päässä piknikillä oloa mitenkään uhkaavana elvistelynä. Se on porvariperinne. Nykyään vappu on mulle ansaittu lomapäivä. On vaan aika irvokasta, että työväen juhlapäivä on takuuvapaa vain korkeasti koulutetuille. Duunarit ovat töissä pitämässä auki kauppoja ja ajamassa busseja, jotta juhlaväki saa kaljansa ja pääsevät juhlimaan.

Vierailija
22/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrran vuodessa porvarinkin on kiva leikkiä työläistä. Voi niinku samaistua kurjuuteen, tosin skumppalasi kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän lätsää että mahdollisimman montaa vituttaisi. Mukava kuulla että toimii.

Miksi olet pissannut siihen? 🤣

AP

Pissa on imeytynyt siihen päänahan läpi.

Vierailija
24/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avaaja ei ole vielä ylioppilas, niin suosittelen hänelle menoa aikuislukioon ja sitä tietä ylioppilaaksi ja mahdollisesti jopa yliopistoon, jos rahkeissa on varaa. En itsekään ole ylioppilas, mutta en tunne mitään kateudenpoikastakaan heidän asemastaan tai päähineestään.

Vierailija
25/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää se käytäntö, että kaikilla on päällään se vaaleanharmaa/beige ulsteri tai mikä trenssi se nyt on, no kiljusaavin peitteen näköinen laitos kuitenkin. Eihän niitä näe muuten ikinä missään, mikä ihmeen juttu toi oikein on. Hirveen näkösiä.

Vierailija
26/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ylioppilaslakki on nolo. Soinä pitää olla teekkarien tupsu tai joku muu merkki opinnoista. Jos on vain ylioppilas on syytä jättää lakki kotiin. Vain kehtaisitko 50v vastata kysymykseen missä opiskelit? Öhh, siinä ja siinä lukiossa.

Vierailija
27/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kauppiksen mutta en hankkinut merkonomin tupsulakkia.Olen käynyt sittemmin myös yliopiston, en hankkinut haalareita tai muutakaan. Minulle on silti aivan sama jos muut haluavat perinteen mukaan pitää lakkia/haalaria/pipoa/karvahattua./mopokypärää. Kukin tavallaan

Vierailija
28/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä ylioppilaslakki on nolo. Soinä pitää olla teekkarien tupsu tai joku muu merkki opinnoista. Jos on vain ylioppilas on syytä jättää lakki kotiin. Vain kehtaisitko 50v vastata kysymykseen missä opiskelit? Öhh, siinä ja siinä lukiossa.

Ihan samalla tavoin se teekkaritupsulainenkin on jossain lukiossa opiskellut, joten en oikein ymmärrä tuo kommenttia.

Jos joku kysyy minulta, missä olen opiskellut, en kyllä tajuaisi hänen tarkoittavan lukiota, vaan olettaisin yliopistoa tai jotain ammattikoulua.

Vierailija
29/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että ap on typerästä asiasta katkera ja kateellinen. Ylioppilaaksi kirjoittaminen ei vaadi kuin keskinkertaisen älykkyyden eikä edes rahaa.

Sen sijaan että haukkuisit perinteistä vappupiknikkiä, mene itse piknikille. Sinne voi mennä ilman lakkiakin. Ja katkeruudesta pääset eroon joko kehittämällä itseäsi tai lukemalla ylioppilaaksi.

Vierailija
30/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isälläni oli kellastunut ylioppilaslakki, hän oli syntynyt 1920-luvulla.

Oma lakkini ei ole keltainen ja mulla on ikää 71 vuotta. Lakkiini ei ole oksennettu, se on paljon tavallisempaa kuin että joku pissaisi omaan lakkiinsa.

Surullista, että koet alemmuutta ja luokkahäpeää, kun et ole opiskellut ylioppilaaksi.

Huomaa kyllä että olet vanha pieru kun luulet ylioppilaiden olevan jotenkin korkeampaa luokkaa.

Vierailija
31/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ilmeisesti aika paljon ikää jo? Itse olen viisikymppinen ja lakkini on ihan vitivalkoinen. Omilla vanhemmillani on keltaiset lätsät.

Mutta siltikin, vielä ehdit rakentaa mieleisiäsi vappuperinteitä. Ei kai sinun tarvitse tehdä niinkuin jotkut toiset.

Et osaasitten juhlia jos hattu on tuossa kunnossa.

Vierailija
32/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrran vuodessa porvarinkin on kiva leikkiä työläistä. Voi niinku samaistua kurjuuteen, tosin skumppalasi kädessä.

Hattuhan kertoo vain, että on oikein panostettu siihen työntekoon opiskelemalla.

Jos tilille ilmestyy kuukausittain palkka, ei siinä voi olla kovin iso porvari.

Vierailija
33/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että pyhä Walborg oli työläinen.

Vierailija
34/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän lätsää että mahdollisimman montaa vituttaisi. Mukava kuulla että toimii.

Miksi olet pissannut siihen? 🤣

AP

Niin paljon kusta päässä, että on tihkunut läpi.

Vierailija
35/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa jotakin.