Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko pyysi tarjoilemaan syntymäpäivilleen

Vierailija
01.05.2023 |

Ei muuten mitään, mutta pitää avoimet ovet kahvitarjoilun arkipäivänä ja mulla se on ihan normi työpäivä. Sanoin että valitettavasti en voi tuohon aikaan lupautua.

Ajattelikohan oikeasti, että otan lomapäivän että pääsen tarjoilemaan? Auttaisin toki, jos ajankohta muuten sopisi.

Vai pitäisikö pyytää vapaata tätä varten?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kysyy useammalta kelle sopisi. Sulle ei sovi ja sillä sipuli.

Vierailija
2/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia hommia se ex. hovimestarin ammatti poikii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo sanonut ettet voi tuohon aikaan lupautua. Miksi nyt mietit sitten vapaan pyytämistä? 

Vierailija
4/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No appiukko kysyi siksi, että jos ei kysy, niin miniä vetää herneen nenään. Tiesi, että nyt haukut häntä ajattelemattomaksi, mutta sen kyllä kestää, kun tietää, että et väitä sukulaisille, että sinua syrjitään. Isäni teki veljen vaimon kanssa juuri noin, koska halusi varmistaa, että miniä ei pääse paikalle.

Vierailija
5/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä yksi lomapäivistäsi silloin. Jos se ei onnistu, pyydä ihan tavallista vapaata työnantajalta.

Vierailija
6/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kehität nyt tästä jotain ongelmaa, kun mitään ongelmaa ei ole. Saa kai hän kysyä, mutta sinä saat myöt kieltäytyä. Onko hän nyt valittanut kieltäytymisestäsi? 

Vierailija
7/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No appiukko kysyi siksi, että jos ei kysy, niin miniä vetää herneen nenään. Tiesi, että nyt haukut häntä ajattelemattomaksi, mutta sen kyllä kestää, kun tietää, että et väitä sukulaisille, että sinua syrjitään. Isäni teki veljen vaimon kanssa juuri noin, koska halusi varmistaa, että miniä ei pääse paikalle.

Kuka vetää herneet nenään siitä, että ei pääse päiväksi ilmaiseksi palvelijaksi?

Vierailija
8/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota pitää miettiä kieltäytymistä enempää?

Vierailija
9/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse järkännyt vapaapäivän, jos olisi  kysynyt.

Nyt jo edesmennyt appeni oli hyvä ihminen kiva minulle.

Vierailija
10/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei auta?

Vierailija
11/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä yksi lomapäivistäsi silloin. Jos se ei onnistu, pyydä ihan tavallista vapaata työnantajalta.

Mikä on tavallinen vapaa? Et kai tarkoita palkatonta vapaata? Harvoin sitä kukaan haluaa maksaa, että pääsee tarjoilemaan toisen vieraille.

Vierailija
12/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka vetää herneet nenään siitä, että ei pääse päiväksi ilmaiseksi palvelijaksi?

Se, joka huomaa, että on juhlissa ainoa ns. ulkopuolinen eli kukaan ei tarvitse, kukaan ei pyydä apua eikä kukaan juttele,

Vierailija
13/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin itse järkännyt vapaapäivän, jos olisi  kysynyt.

Nyt jo edesmennyt appeni oli hyvä ihminen kiva minulle.

Minäkin edellisen työnantajani kanssa, nykyiseltä ei tippuisi lomaa.

Vierailija
14/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyikö vävyjään vai onko sovinistinen p a sk a e l uk Ka?

Jos kysyi vain naisia, katkaisisin välit pysyvästi.

Vierailija
15/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle olisi selvyys ottaa lomapäivä, ylityövapaa tai pyytää palkatonta. Olen useinkin auttanut appivanhempien syntymäpäivillä. Itselle se ei ole mikään tarjoilijan työ vaan normaalia vastavuoroisuutta. Hekin auttavat meitä arjessa.

Vierailija
16/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tavallinen vapaa? Et kai tarkoita palkatonta vapaata? Harvoin sitä kukaan haluaa maksaa, että pääsee tarjoilemaan toisen vieraille.

Ihan sellaista tavallista vapaata (ei pois lomapäivistä). En tiedä saako siitä palkkaa vai ei.

Vierailija
17/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni miniä on liian läheinen tarjoilijaksi apen juhliin, eli pyyntö ei ole ihan sopiva - toki kaikki aina riippuu perheen ja suvun tottumuksista.

Vierailija
18/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan vetää herneen nenään, kun kysyy naapurin Ritvaa, mutta ei omaa miniää. ("En kyllä olisi päässyt, mutta ei sellaista voi olettaa kysymättä.")

Vierailija
19/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kuppikoko mikä, voitaisiin katsoa porukalla sopiva asu tarjoilijan tehtäviin.

Vierailija
20/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni miniä on liian läheinen tarjoilijaksi apen juhliin, eli pyyntö ei ole ihan sopiva - toki kaikki aina riippuu perheen ja suvun tottumuksista.

Aika monissa suvuissa omat lapset tarjoilee, että ei minusta liian läheinen. Ne suvut on kurjia, joissa tarjoilu kuuluu naisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi