Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makaronimössö (alias nistipata), kunnon kotiruokaa?

Vierailija
01.05.2023 |

Jos henkilö kehuu tekevänsä kunnollista kotiruokaa lapsilleen, odotan kyllä sen olevan jotain muuta kuin jauhelihaa ja makaronia sekaisin!

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tehdään päivän aikataulusta riippuen joko haastavampaa tai helpompaa ruokaa. Terveitä ollaan, vaikka syödään hiilariakin. Tasapaino on se, mikä on tärkeintä, ei yksittäisen päivän ruoka.

Vierailija
42/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko ko ruuasta hyväksyttävämpää, jos laittaa sekaan ruskean kastikkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaliemikuutio tuo oivan lisän.

Italiassa perus raaka-aine perunan sijaan.

Tästä syystä italialaiset elegantit naiset kärsivät myöskin huomattavasti vähemmän ruoansulatus- ja ilmavaivoista.

Vain naiset? Mites miesten laita?

Vierailija
44/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvää ruokaa nimitetään joksikin päihdeongelmaisten jutuksi? Ei oikein lisää ruokahalua.

Vierailija
45/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä tehdä sen jauhelihan kastikkeeksi jos koet sen sillä tavalla tehtynä jotenkin paremmaksi kotiruoaksi.

Vierailija
46/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok sapuskaa. Mä kidutan lapsia käyttämällä täysjyväpastaa. Joskus teen ihan tavalliseen makaroniin lasten mieliksi, kun se on kuulemma NIIN paljon parempaa. Teini tosin jo itekin tekee tätä ja käy ostamassa kaupasta ainekset, eikä takuulla siis sitä täysjyvämakaronia tähän laita... Meillä jauhismakrun (juu, sillä nimellä kulkee meidän perheessä) kanssa on aina porkkana- ja kurkkutikkuja. Meillä kukaan ei tykkää laittaa ruokaa, joten kaikki meidän ateriat on tyyliä "keitä pasta/perunat/riisi ja paista seuraksi kanaa/jauhelihaa/tofua.

Vierailija
47/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaronimössö on lasten herkkua, joskus laitetaan juustoakin mukaan, se sitoo makaronit kivasti yhteen. Lapsiperheen vakioruoka, kun kiireisenä päivänä pitäisi saada varmasti maistuvaa ruokaa.

Mac&cheese jauhelihatwistillä on ihan perussettiä meillä.

Vierailija
48/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään sitä enää kun joskus täältä luin että sitä kutsutaan pääkalloksi tai nistipadaksi. Meni ruokahalu 😅

Vierailija
49/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viime aikoina alkanut tekemään nistipataa, lapset tykkää ja niitä huvittaa se nimi.

Pyrin maustamaan sen ruoan mielestäni kunnolla.

Kai tietävät, ettei nistissä ole mitään huvittavaa? Meillä puhutaankin makaronimössöstä, koska nistittely ei oikein sovi lasten suuhun.

Meillä se on myös narkkipataa 😜

Vierailija
50/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä kyseisen nistipadan tekijän lapsi, vai miksi odotat jotain eri ruokaa?

Vierailija
51/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän perus margaritapitsaa (vehnäjauhoa, öljyä ja tomaattia) pidetään Italiassa ihan ruokana. Samoin kun pastaa juustoraasteella. Jotkut pitää jopa hernekeittoa ruokana.

Vierailija
52/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tee nistipataa. En syö narkkareita.

Ihan jauhelihaa ja makaronia teen.

Vierailija
53/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suhteellisen menestyneet ja hyvätuloiset vanhemmat tekivät tätä ruokaa, eivät olleen mitään nistejä.

Se on perusterveellinen ja nopea ruoka, siksi sitä lapsiperheissä tehdään.

Makarooni hiilari paska ja halvin sika nauta ei todellakaan ole mitään perusterveellistä...

Missä kohtaa kukaan on sanonut, että siihen käytettäisiin sika-nautaa 🧐? Lukemisen ymmärtämisen sietämätön keveys 😌

Vierailija
54/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa mitä syön?

Vierailija
55/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tätä kutsutaan nimellä köyhän miehen makaroonilaatikko. (Koska munamaito puuttuu) Tänä vuonna kuulin vasta ensimmäistä kertaa, että sitä sanotaan nistipadaksi. No, rakkaalla "lapsella" on monta nimeä......

Vierailija
56/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime aikoina alkanut tekemään nistipataa, lapset tykkää ja niitä huvittaa se nimi.

Pyrin maustamaan sen ruoan mielestäni kunnolla.

Teitä narkkareita huvittaa kaikki mikä liittyy huumeisiin.

Vierailija
57/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväpastaa ja naudan jauhelihaa (rasvaa joko 10% tai 17% riippuen kumpaa on pakastimessa). Lisäksi puolet lautasellisesta kasviksia. Mun mielestä ihan ok ruoka joka tulee nopeasti ja halvalla.

Vierailija
58/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole varmaan tehnyt kuin kerran, ehkä.

Paistan mieluummin laatikon tai käytän tomaattikastiketta.

Vierailija
59/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaronimössö on lasten herkkua, joskus laitetaan juustoakin mukaan, se sitoo makaronit kivasti yhteen. Lapsiperheen vakioruoka, kun kiireisenä päivänä pitäisi saada varmasti maistuvaa ruokaa.

Oon n38 joka on syntyisin Yhdysvalloista ((I was) Born in The USA) ja koko aikani Suomessa oon ihmetellyt että milloin tajuatte laittaa makaronilaatikkoon juustoa!

Olen siis kasvatettu juustomakaronilla!

(Tunnen satoja juustomakaronireseptejä, mm paahdettu juustomakaroni!)

Meidän makaroni- ja lihapullareseptit tulee Ruotsin, ei Italian ja Amerikan kautta.

Toki jotkut tulee suoraan tai suorempaan Italiasta.

Vierailija
60/147 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kanankoivet ja riisi ruokaa? Mistä näitä kysymyksiä sikiää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi