Praha vai Budapest?
Kumpaan kannattaisi matkustaa puolison kanssa? Tarkoituksena olisi nähdä muutamia nähtävyyksiä, syödä hyvin ja kävellä kaupungilla. Missä olisi rauhallinen seutu, mistä kannattaisi ottaa hotelli?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Molemmat.
Budapestissa Tonava on komeimmillaan.
Risteily Tonavalla on kiva. Jos menee pidemmäksi aikaan niin suosittelen risteilyä Budapestistä Wieniin.
Sinulle joka lähetit kaksi edellistä videota, kummasta paikasta itse tykkäsit enemmän? Jos ap haluaisi katsella videoita, hän löytäisi niitä kyllä itsekin.
Praha on vähän siistimpi, Budapest edelleenkin vähän ränsistynyt, mutta ehkä molemmissa kannattaa käydä vaikka samalla reissulla.
Minä näin joskus 20 vuotta sitten Robert Redfordin hölkkäämässä Budapestissa aamulenkillä, moikkasin kun näytti tutulta ja kyllä hän nosti kättään. Olivat jotain elokuvaa kuvaamassa Brad Pittin kanssa. Silloin Budapestissa oli vähän neukkulan olemusta toisin paikoin.
Unkari on nykyään paskavaltio, jonne ei todellakaan kannata kantaa euroakaan.
Mieluummin ostovoima Orbanille kuin veljelleen Orpolle. Mulkeroita molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka sanotte Budapestia edulliseksi, ette ole tainneet käydä vähään aikaan? Vietin siellä loppuvuodesta kuukauden, ruoan ja kaiken hinta on tuplaantunut muutaman vuoden takaisesta, ja on jopa kalliimpaa kuin länsieuroopassa. Jäi esim tabasco ostamatta kun olisi maksanut 5e pullo... ainoa mikä oli edullista taisi olla alkoholi ja metroliput.
Mutta silti budapest, minusta praha on yksi tylsimmistä paikoista joissa olen käynyt, se oli täysin nähty pitkän viikonlopun aikana.
Mua ärsytti Prahassa se jatkuva kusettaminen kaikessa. Turreilta rahat pois, keinolla millä hyvänsä. Sitä tapahtuu kaikkialla, mutta Prahassa se oli niin tavallista.
Budapestiä kannatan, mutta nyt en sinne lähtisi, koska Natovenkoilu.
Boikotoi hyvä ihminem Unkaria. Maata joka ei pashaakaan välittänyt Suomen tarpeesta päästä Natoon.
Praha.
Hotelli kannattaa ottaa aivan ydinkeskustasta. Vaikka maksaa enemmän, on sen väärti
Unkari täytyisi pistää boikottiin, koska Naton prosessi. Piinaavat vielä Ruotsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka sanotte Budapestia edulliseksi, ette ole tainneet käydä vähään aikaan? Vietin siellä loppuvuodesta kuukauden, ruoan ja kaiken hinta on tuplaantunut muutaman vuoden takaisesta, ja on jopa kalliimpaa kuin länsieuroopassa. Jäi esim tabasco ostamatta kun olisi maksanut 5e pullo... ainoa mikä oli edullista taisi olla alkoholi ja metroliput.
Mutta silti budapest, minusta praha on yksi tylsimmistä paikoista joissa olen käynyt, se oli täysin nähty pitkän viikonlopun aikana.
Mua ärsytti Prahassa se jatkuva kusettaminen kaikessa. Turreilta rahat pois, keinolla millä hyvänsä. Sitä tapahtuu kaikkialla, mutta Prahassa se oli niin tavallista.
Budapestiä kannatan, mutta nyt en sinne lähtisi, koska Natovenkoilu.
Samat sanat kaikessa! Prahassa turistien kusetus on heidän huvinsa. Huomaat vasta jälkeenpäin, jos silloinkaan kusetukset. Esim. Tuopin hinta riippuu ihan tarjoilijasta, kuinka paljon tällä on otsaa valehdella, jos hinnat ei ole esillä. Seuraava tarjoilija ottaakin paljon vähemmän ja tajuat, että se ekahan kusetti. Samoin ruokaravintolassa. Jos on monta syöjää ja eri ruokalajeja ja juomia, aiheuttavat niin paljon hämminkiä maksuissa ja tipeissä, että olet taatusti maksun hetkellä itsekin laskuissa sekaisin. Kuittia ei välttämättä näy, jos se pyynnöstä tuodaan, se on sekava. Tuonne en enää mene. Unkaria taas pitää boikotoida natovenkoilusta.
Molemmat.
Budapestissa Tonava on komeimmillaan.