Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömishäiriö.

Selittäkää tyhmälle.
29.04.2023 |

Pystyisikö joku selittämään tämmöselle 40v miehelle, miksi naiset "harrastaa" , varsinkin nuorempana syömishäiriötä? Koko aihe muutenkin on vähän vieras .. eli siis ahmitaan ja laitetaan sormia kurkkuun ? Alkoholismia mun on huomattavasti helpompi käsittää .. rinnastuuko tämä touhu jollakin tapaa alkoholismiin? Jotain sillä tavotellaan, mutta en ymmärrä. Toinen kysymys ois ollu itsensä viiltely mut sekin on kokonaan uus aihe varmaan.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin!

Olen itse syömishäiriötä sairastava nuori.

Ensimmäisenä syömishäiriöitä ei "harrasteta". Ne ovat mielenterveysongelmia, samalla tavalla kuten vaikka masennus tai paniikkihäiriö.

Syömishäiriön parantumisessa kestää kauan. Se vaatii molempien kehon ja mielen parantamista.

Syömishäiriöitä on monia erilaisia. Mainitsemasi oksentaminen on yleensä osa "Bulimia Nervosa":a, jossa sairastava ahmii ensin paljon ruokaa ja sitten oksentaa sen pois.

On myös " Anorexia Nervosa" Joka tarkoittaa syömisen vähentämistä, liikunnan lisäämistä ja laihduttamista, josta on tullut kuin riippuvuus.

On monia syitä miksi joku saattaa sairastua syömishäiriöön.

Jotkut haluavat laihduttaa. Kuten minä itse. Sitten kun paino laskee, niin tuntuu että mikään ei riitä ja haluaa vain laihemmaksi ja laihemmaksi. Sehän on nykyisten oletusten mukaista, että pitää olla laiha.

Jotkut etsivät syömisen rajoittamisesta jotain hallintaa elämäänsä. Jos kaikki muu elämässä tuntuu hajoavan käsiin, niin tuntuu siltä, että syömisen hallitsemisesta voi saada jotain turvaa ja lohtua.

Lista syistä on pitkä ja jos haluat oppia lisää, on monia sivustoja kuten vaikka SYLI RY.

Jos on kysymyksiä esitä vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi