Näkeekö näkijä mistä iso kimalainen tulee joka aamu keittiöni ikkunan sisäpuolelle, vaikka ikkuna on kiinni
Ihmeellinen tilanne tänä keväänä. Joka aamu klo 7 keittiön ikkunalla pörisee valtava kimalainen, joka lentää saman tien ulos, kun avaan ikkunan. Kämpässä ei ole yöllä ikkuna auki, eikä ikkunan väleissä näkyviä aukkoja, josta elukka voisi tulla sisään. Onko ideoita?
Pelottaa lähteä reissuun, kun pelkään, että kimalainen ei löydä itse ulos jos en ole avaamassa sille ikkunaa. Se pörisee nyt parin viikon tuttavuutemme perusteella jo hyvin välittömään sävyyn minulle joka aamu.
Kommentit (66)
Se on viimevuotisia kimalaisia, joka on nukkunut talvensa teillä. Uusia ei vielä ole kuoriutunut, ehkä se siis tosiaan on kuningatar, joka on päättänyt myös pesiä teillä. Kohtele sitä sillä kunnioituksella. Tosin jos onnistuu, niin kohta siellä on myös koko sen perhe ja nämä ei käytä ehkäisyä, että niitä on monta.
Vierailija kirjoitti:
Mun kiinni olevan parvekelasituksen sisälle kimalaiset tulevat ilmeisesti vedenpoistumisputken kautta.
Sisään osaavat kyllä tulla mutta eivät mennä ulos. Hirveä pörinä niistä tulee kyllä ja pitää sitten päästää ne pois avaamalla lasitus.
Edes tuuman rakoa lasituksessa eivät välttämättä heti hiffaa, koska ovat melkoisen tyhmiä öttiäisiä.
Kimalainen lentääkin vain koska ei sen tyhmyytensä takia tajua olevansa lentokyvytön, siis aerodynaamisesti täysin kelvoton karvapallo.
Toi ettei kimalaisen muka pitäisi pystyä lentämään on todella typerä hokema, mistä lie hölynpölystä saanut alkunsa ja vuodesta toiseen sitä toistellaan. Kimalaiset ovat muuten todella fiksuja! Niillä on oma kieli, oppivat tunnistamaan ihmisten kasvoja ja niitä voi jopa kouluttaa! Näin muun muassa listaten. Oppivat pelaamaan jopa jalkapalloa! Siihen ei mun persjaloillakaan pysty, taidan olla liian typerä tajuamaan, ettei mun pitäisi osata kävellä (no, aina en osaakaan. Oon todella hyvä kaatuilemaan :D).
AP, olet ihana ja sympaattinen! ♥ Toivottavasti teini ei käy vaaraksi ja kimalainen tajuaa, että aamuinen tervehtijä lähteekin lomalle. Tai sitten voit tehdä oikein pöyhkeän kampauksen, mihin piilotat ystäväsi ja salakuljetat mukaan nauttimaan lomasta.
Meilläkin taaperteli muutama päivä sitten kimalainen lattialla.
Oli saattanut tulla kyllä ihan vaikka tuuletuksen aikana ikkunasta tai ovesta.
Paperipalalla siirsin hänet ulkoikkunalaudalle.
Sympaattisia turisijoita ovat kyllä ja hyödyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitsi. Ehkä minä otan Pörrin mukaan sinne matkalle. Vaikka toisaalta se pitäisi jotenkin kesyttää ensin, missään rasiassa se ei pysty matkustamaan.
Ostat sille oman paikan koneesta. Kyllä se turvavöissä pysyy poissa lentoemojen takapuolia pistelemästä.
Voiko kimalainen muuten pistää? Kysyn ihan tietämättömyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitsi. Ehkä minä otan Pörrin mukaan sinne matkalle. Vaikka toisaalta se pitäisi jotenkin kesyttää ensin, missään rasiassa se ei pysty matkustamaan.
Ostat sille oman paikan koneesta. Kyllä se turvavöissä pysyy poissa lentoemojen takapuolia pistelemästä.
Voi pistää, mutta ne välttelevät sitä viimeiseen asti. Pistävät siis vain jos oikeen härnäämällä härnää ja kiusaa. Ovat todella lupsakoita kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Näen....
Tapaat pitkän ja tumman miehen.
... joka tulee etsimään kadonnutta kimalaistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pistää, mutta ne välttelevät sitä viimeiseen asti. Pistävät siis vain jos oikeen härnäämällä härnää ja kiusaa. Ovat todella lupsakoita kavereita.
Kyllä, mutta vuosia sitten mulla yksi Garnierin aurinkovoide houkutteli kimalaisia ja sai ne pistämään mua. Ihmettelin, kun samana kesänä olin saanut monta kimalaisenpistoa ihan vain ulkona kävellessäni, kunnes sitten tajusin yhteyden tuohon aurinkovoiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain on pieni reikä, josta ruvennut kulkemaan. Kimalaisella on hyvä ajantaju, se tekee asiat aina samaan aikaan. Rutiinit kimalaisella tärkeät.
Mäkin alan tykätä kimalaisista tämän ketjun perusteella. Kuulostavat mainioilta.
Nehän ovat hyvin suloisia karvapalloja. Olen aina niistä tykännyt.
Se on pieni veljesi, tulee taivahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta vuosia sitten mulla yksi Garnierin aurinkovoide houkutteli kimalaisia ja sai ne pistämään mua. Ihmettelin, kun samana kesänä olin saanut monta kimalaisenpistoa ihan vain ulkona kävellessäni, kunnes sitten tajusin yhteyden tuohon aurinkovoiteeseen.
Oho, mikäköhän ainesosa siinä sai ne noin toimimaan. Jotenkin naurattaa ajatus, että se voide tekee jollekin niinkin rauhalliselle ja lupsakalle olennolle pahaa, että pitää ihan kimppuun käydä ja toimia vastoin kuin yleensä. :D Mua ei ole ikinä pistänyt yksikään kimalainen vaikka saatan ottaa kädelle ja joskus jopa silitän pyllyä kun on kukassa. Eivät ehkä tykkää, mutta kun se karvapylperö on vain niin söpö! Taidan pysyä kaukana Garnierin aurinkovoiteista ihan varmuuden vuoksi.
Juttele hänelle ja rukoile hänen ja hänen lajinsa puolesta.
Tämä ei ollut vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, mikäköhän ainesosa siinä sai ne noin toimimaan. Jotenkin naurattaa ajatus, että se voide tekee jollekin niinkin rauhalliselle ja lupsakalle olennolle pahaa, että pitää ihan kimppuun käydä ja toimia vastoin kuin yleensä. :D Mua ei ole ikinä pistänyt yksikään kimalainen vaikka saatan ottaa kädelle ja joskus jopa silitän pyllyä kun on kukassa. Eivät ehkä tykkää, mutta kun se karvapylperö on vain niin söpö! Taidan pysyä kaukana Garnierin aurinkovoiteista ihan varmuuden vuoksi.
Joo en tiedä, tai sitten siinä voiteessa oli jotain feromonia, joka houkutteli niitä ja sai niiden päät ihan sekaisin! Muistan kun kävelin ihan rauhassa ja tunsin yhtäkkiä pistävää kipua käsivarressani ja kun katsoin siihen, niin siinä oli kimalainen. Mutta tästä täytyy olla jo melkein 15 vuotta aikaa, eli toivottavasti Garnier on sittemmin muuttanut reseptiään!
Isoo-Jussi kirjoitti:
Noon mötiääsiä!
Muuten, humalaasesta sanomma notta soon juavuksis ko mötiäänen.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä, meillä puhutaan pömpiäisistä.
Älä rupea teippailemaan niitä mahdollisia kulkuaukkoja. Kimalainen jää teippiin kiinni, kun yrittää tulla tuttua reittiään. Siinä sitten kituu kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se tulla sisään aiemman tuuletuksen aikana ja piiloutua yöksi verhoihin? Entä kolot ikkunassa tai tiiviste. Ei se taida haamukaan olla. Jos lähdet reissuun, joudut palkkaamaan kimalaisen ulospäästäjän siksi ajaksi.
Se pörisee koko ajan, joten kuulisin kyllä jos se olisi tullut sisään aiemmin. Verhoja ikkunassa ei ole. Talo on vanha (v. 1957), ja tiivisteissä voi olla aukkoja, mutta kimalainen on todella iso (2-3 cm pitkä), eikä ikkunoissa näy mitään aukkoja. Olen ihan ihmeissäni tuon kanssa, ja lisäksi kiintynyt siihen. Olen oppinut päästämään sen ulos nätisti käsin ohjaamalla, koska se sai hirveän paniikkikohtauksen, kun yritin siirtää sitä ikkunasta niin, että laitoin sen päälle pakastusrasian ja paperin rasian alle. Se itki siellä rasiassa aivan hädissään.
Onko hänen nimensä Minna? Veikö mukanaan jotain, lohta?
Kimalaiset on niin söpöjä! 💕En koskaan tekisi niille mitään pahaa. Ja ovat tärkeitä. 😊
Mistä tulee kärpäsiä kesäisin ikkunoiden väliin vaikka niitä ikkunoita ei avaa koskaan?
Raatoja löytyy talven jälkeen kasa.
Ehkä sun tukassa. Kimalaista tosin täytyy ensin vähän kouluttaa, että osaa nätisti lentää turvatarkastuksen ohi.