Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pizza yön yli pöydällä 8h, söisitkö?

Vierailija
29.04.2023 |

Päällä ählypizzerian kinkkua, ananasta ja aurajuustoa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta vielä söisin yön yli pöydälle jäänyttä ruokaa. Kesäkuusta syyskuulle en.

Vierailija
22/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söisin, jos ei ole majoneesia.

Majoneesi on vaan öljyä ja kanamunia. Kyllä minä olen syönyt huonelämpöisiä keitettyjä kananmunia. 

Ja eikö kananmunia yleensäkin voi säilyttää huoneenlämmössä? Miksi niistä tulee heti pahaa, jos sen sekoittaa öljyyn? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
24/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en söisi homejuustopizzaa edes tuoreena.

Vierailija
25/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan se on just parasta. Eikun ääntä kohti vaan. Noin yleensä ottaen ruuat eivät pilaannu. Ainoa mitä kannattaa varoa, on majoneesipohjaiset salaatit ja semmoiset, ne saattaa hapantua lämpimässä, jääkaapissa ei nekään oikein millään.

Vierailija
26/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan keitetty riisi säilyy jääkaapissa?

Keitetty riisi säilyy jääkaapissa noin kolme tai neljä päivää. Keitettyä riisiä ei tulisi jättää ulos huoneenlämmössä pidemmäksi aikaa, sillä se saattaa pilaantua nopeasti. Riisi tulee säilyttää tiiviisti suljetussa astiassa tai kertakäyttöliinalla peitettynä. Jos olet keittänyt ylimääräistä riisiä, on parasta säilyttää se pakastimessa.

https://feelgoodkitchen.fi/blogi/kuinka-kauan-keitetty-riisi-sailyy-jaa…

Vierailija
27/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten herkkä vatsa. Jotkut voi syödä mitä vaan, itse jättäisin syömättä.

Vierailija
28/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihahan pilaantuu jo kahdessa tunnissa ja listeriavaara on suuri.

Vierailija
29/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kesähelteet niin en söisi. Liha pilaantuu aika nopeaan. ITse syön lähinnä kasvispizaa eli juustoa, tomaattia yms. sitä syön myös kesällä vaikka pöydälle unohtuneena. Tässä ollaan edelleen XD

Ei se pizzan päällä tulikuumassa uunissa korvennettu kinkku, joka on siis ennen pizzaan menoaankin kypsä, kestomakkaran kaltainen tuote, siinä mihinkään pilaannu. Kuivuu jonkun verran.

Vierailija
30/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoneesi on vaan öljyä ja kanamunia. Kyllä minä olen syönyt huonelämpöisiä keitettyjä kananmunia. 

Ja eikö kananmunia yleensäkin voi säilyttää huoneenlämmössä? Miksi niistä tulee heti pahaa, jos sen sekoittaa öljyyn? 

Majoneesi tehdään raa'asta munasta. Raaka muna on miltei paras mahdollinen elatusaine mikrobeille.

Munankuori säilyttää munan hyvin, mutta kyllä se säilyy viileässä/ jääkaapissa paremmin, kuin huoneenlämmössä.

Vierailija
31/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vaihto-oppilas täällä kirjoitti kokemuksistaan ulkomailla, siellä ruokakattilat jätettiin ruokineen liedelle yön yli ja seuraavana päivänä syötiin samaa taas.

Vierailija
32/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoneesi tehdään raa'asta munasta. Raaka muna on miltei paras mahdollinen elatusaine mikrobeille.

Munankuori säilyttää munan hyvin, mutta kyllä se säilyy viileässä/ jääkaapissa paremmin, kuin huoneenlämmössä.

Ymmärtääkseni kaupan valmiit majoneesit on pastöroiduista munista tehty. Itse tehty tietenkään ei.

Vierailija
33/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni kaupan valmiit majoneesit on pastöroiduista munista tehty. Itse tehty tietenkään ei.

Maitojauheesta ne on vaahdotettu.

Vierailija
34/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan normi meininki, että pizzaa syödään illalla sen verran kuin jaksetaan ja aamulla jatketaan. 

Vierailija
35/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Majoneesissa ei ole maitoa tai maitoperäisiä aineita.

Vierailija
36/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihaa tai esim katkarapuja täytteenä niin en söisi. Pizza kyllä säilyy jos täytteet on kasviksia ja se on tehty hygieenisesti. Olen joskus syönyt itse tehtyä anjovispizzaa oliiveilla seuraavana päivänä (huoneenlämmössä säilytettyä), eikä se ollut mennyt miksikään. Ehkä anjoviksien mausteliemi on niin etikkaista, että se tappaa kaikki mikrobit? Se mitä ap kertoo pizzan alkuperästä laittaa kyllä vähän epäilemään sitä hygieniatasoa. Ap:nä en söisi.

Vierailija
37/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo mitään majoneesia enää? 

Vierailija
38/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisoohan päivän paistopisteilläkin kaupoissa pizzapaloja.

Vierailija
39/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuori suojaa kananmunaa. Kun kuori rikotaan, kuten yleensä majoneesia tehdessä tehdään, se ei enää suojaa kananmunaa ja sisältö alkaa pilaantua huoneenlämmössä. Siis jos se jätetään pöydälle tuntikausiksi seisomaan. Tai yön yli 😝

Vierailija
40/52 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin usein syön pitsan loput vasta seuraavana päivänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä