Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perin asuntoja 2020. Tämä on jo kolmas kevät, kun verottaja on nevahööd osasta niistä

Vierailija
28.04.2023 |

Eli ilmoitan joka vuosi, että asunnot X, Y ja Z. Mutta aina vain lukee veroehdotuksessa varallisuustietoina osa asunnoista!!!!!!!!!! Menee kohta hermo!!! En kohta jaksa enää ilmoitella. Haistakoot home, jos keksitään varallisuusvero. Niin mulla ei ole kuin kaksi asuntoa, haha!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajan meno on mennyt viime vuosina aika pelottavan epäpäteväksi. Toisaalta jos olet toimittanut verottajalle jo aiempina vuosina oikeat tiedot ja heillä on kaikki pyydetyt dokumentit asuntojen ostosta, ehkä voit jo luovuttaa.

Vierailija
2/2 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verottajan meno on mennyt viime vuosina aika pelottavan epäpäteväksi. Toisaalta jos olet toimittanut verottajalle jo aiempina vuosina oikeat tiedot ja heillä on kaikki pyydetyt dokumentit asuntojen ostosta, ehkä voit jo luovuttaa.

Niin on. Soitin heille taannoin yhden puhelun, jossa kysyin kahta asiaa. Virkailija neuvoi minua molemmissa väärin. Kyse oli tappioiden vähentämisestä, jos taloyhtiö tulouttaa kertasuoritteisen rahoitusvastikkeen (saa vähentää pääomatuloista tappiona, virkailija väitti, että vain kuukausimaksulliset saa vähentää) ja toinen kysymys oli airbnb-kämpän kalustuksesta, jonka ostin työn ja kalusteet maksaen kolmannelta taholta. Virkailija väitti, että saan vähentää kulut poistoina 10 vuoden sisällä, ellen toimita jokaisesta lusikasta omaa kuittiaan, joita minulla ei ollut, kun oikeasti se, että minulla on esittää todistettavasti syntynyt kulu (ko firman lasku) riittää ja voin vähentää tappiona kerralla. 

Minulla on niin paljon pääomatuloja, että nämä tappiot saan menemään yhdelle vuodelle. 

Eli verottajalta saattaa saada kymmenien tuhansien arvoisista asioista vääriä vastauksia. Onneksi minulla oli jo ajatusta ja käryä siitä, miten asiat minusta olivat, joten soitin heille myöhemmin uudelleen ja sain vahvistettua, että minä olin oikeassa.

Mutta varokaa! Ei ne tiedä, en tiedä mitä ne siellä puhelimessa vastaajat oikein työkseen tekevät, jos eivät osaa omaa työtään?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla