Elämäni konservatiivina miehenä
Olen elänyt koko ikäni, 54 vuotta, aika konservatiivista elämää. En ole kiinnostunut kaikista nykyajan vimpaimista ja viimeisimmästä teknologiasta. En seuraa muoti-ilmiöitä, en tiedä, enkä edes halua tietää nykyajan "julkkiksia". Pukeudun mielummin mukavasti kuin muodikkaasti. Pidän yleensä enemmän vanhasta musiikista jota tehtiin ennen milleniaania, yms. Kunnioitan vanhoja arvoja ja käytöstapoja.
Elämäntapa on muutenkin enempi viime vuosisadalta kuin tältä. Käytän sosiaalista mediaa hyvin vähän ja harvoin. Tapaan ja keskustelen mielummin ihmisten kanssa kasvotusten... se on elämäntapa, ja tavallaan myös tavoite.
Mitä ajatuksia se herättää jos ja kun tapaatte minun kaltaisia ihmisiä? Onko muita minun kaltaisia?
Kommentit (29)
Olen samankaltainen nainen, 33v. Minulla ei ole edes älypuhelinta :D
Myös jotkut arvoni ovat semikonservatiivisia.
Heräsi ajatus että et pidä naisten tasa-arvoa hyvänä asiana. Varmasti sinulle on ok että naiset saavat äänestää, mutta muuten tasa-arvo on mielestäsi mennyt liian pitkälle.
Suurin osa luettelemistasi asioista on sellaisia, etten mä ainakaan liitä niitä konservatiivisuuteen. Oon itse liberaali hippi ja monissa asioissa kaltaisesi. Ainoastaan vanhojen tapojen ja etenkin arvojen kunnioituksen laskisin konservatiivisuudeksi.Nuo muut on enemmän elämäntapaa tai - tyyliä.
Herättää sellaisia ajatuksia, että onneksi emme tunne toisiamme.
Se kyllä kiinnostaa, kuinka hyvin tunnet historiaa kun haikailet sadan vuoden taakse?
Kaikkihan ne viisikymppiset tuommoisia on. "Pukeudun mukavasti" tuokin muutos tapahtuu yleensä 30-40 -v. paikkeilla, jotkut toki eivät ole koskaan pukeutuneet epämukavasti.
Ja yleensä ihmiset kuuntelee sitä nuoruutensa musiikkia, jotkut harvat seuraa trendejä vielä 30+.
Saahan sitä elää haluamallaan tavalla. Jotenkin tuntuu että sanalla "konservatiivinen" ulkoistetaan muille joskus kaikki hankalat ongelmat (ilman ratkaisua) tai ei nähdä laatikon ulkopuolelle. Vaikka joissakin ammateissa tietysti pitää niin toimia, ettei mene sivupoluille, ainakin osaksi. Ja kai ongelmiakin ratkaistaan, mutta kuunnellaanko ihmistä itseään. Vanha musiikki kuulostaa vähän epäilyttävältä, onko se valtaväestön musiikkilaji.
Kuulostaa hyvältä. Eikä tule mieleen mitään naistenalistamisviboja :) Nuoret, huonon kotiympäristön vuoksi epävarmat naiset eivät ole vieläkään irrottaneet epäluuloistaan!
N50
Vierailija kirjoitti:
Heräsi ajatus että et pidä naisten tasa-arvoa hyvänä asiana. Varmasti sinulle on ok että naiset saavat äänestää, mutta muuten tasa-arvo on mielestäsi mennyt liian pitkälle.
Mistä sinä tähän vetäisit sen että tämä on minulle joku tasa-arvo kysymys? Minä olen tasa-arvon kannattaja henkeen ja vereen. Kunnioitan kaikkia naisia ja kohtelen naisia kuten herrasmiehen kuuluukin.
Ihan rehellisesti sanottuna juuri tällaiset kommentit kuin sinä kirjoitit, saa minut entistä enemmän pysymään elämäntavassani ja periaatteessani. Olet heti takajaloilla, ja ymmärtääkseni vielä täysin aiheetta.
Ap
Liian epämääräistä. Mitä ovat vanhat arvot joita kunnioitat? kerro lisää niin sitten voin sanoa mitä ajattelen kaltaisistasi ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Se kyllä kiinnostaa, kuinka hyvin tunnet historiaa kun haikailet sadan vuoden taakse?
Kuinka hyvin itse, jos viime vuosisata oli sinusta 100 vuotta sitten?
N50
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa luettelemistasi asioista on sellaisia, etten mä ainakaan liitä niitä konservatiivisuuteen. Oon itse liberaali hippi ja monissa asioissa kaltaisesi. Ainoastaan vanhojen tapojen ja etenkin arvojen kunnioituksen laskisin konservatiivisuudeksi.Nuo muut on enemmän elämäntapaa tai - tyyliä.
Kyllä, tämä minun elämäntapa on osaksi hippielämää ja osittain vanhaa konservatiivisuutta. Sekoitus ehkä molempia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tähän vetäisit sen että tämä on minulle joku tasa-arvo kysymys? Minä olen tasa-arvon kannattaja henkeen ja vereen. Kunnioitan kaikkia naisia ja kohtelen naisia kuten herrasmiehen kuuluukin.
Ihan rehellisesti sanottuna juuri tällaiset kommentit kuin sinä kirjoitit, saa minut entistä enemmän pysymään elämäntavassani ja periaatteessani. Olet heti takajaloilla, ja ymmärtääkseni vielä täysin aiheetta.
Ap
Jos kannatat tasa - arvoa, et ole mikään konservatiivi.
Tarkoitatko, että olet tapoihisi kangistunut viisikymppinen mutta mieluummin kuvailet itseäsi "konservatiivinen"?
Ihminen, joka toitottaa tuollaista tällä palstalla on pelle. Aidosti konservatiivinen viettäisi iltansa aivan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Rakas ystävä. Äidinkieli ja matematiikka ei taida olla vahvinta lajiasi?
19. vuosisata loppui 23 vuotta sitten.
Täällä on kaltaisesi nainen. 🙂
On aina mukavaa törmätä muihin samankaltaisiin.
Äijähän on kunnon buumeri