Kaunein sisustukseen liittyvä esine/asia kodissasi?
Mun on varmaan ihana, älyttömän iso (n. 3,5 x 5 m) villainen persialaismatto. Kaunis tiilenpunaisen sävy.
Kommentit (53)
Ukin uutena ostama husgvarna haulikko eteisen seinällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IIIIIISOT ruutuikkunat pellolle ja puutarhaan.
Tämä olisi pahinta.
Tulee mieleen se melkein kalju Sara mikälie.
En muista sen nimeä. Taisi olla Salkkareissa. Kuitenkin sillä on hiusraja päälaella.
Vierailija kirjoitti:
Helena Tynellin lasikokoelma
Itse sain nuorena mummon peruja pari Helena Tynellin maljakkoa. Ne oli mielestäni niin rumia, että heitin ne roskiin... en osannut silloin kuvitellakaan, että niillä olisi rahallista arvoa.
tykkään kovasti sellaisesta mangopuun shakkinappulan näköisestä jakkarasta.
Mummon virkkaamat pitsiliinat pöydillä. Niiden päällä pidän erilaisia pieniä koriste-esineitä. Yhdellä pöydällä on tällaisen liinan päällä ruukkukasvi.
Vierailija kirjoitti:
Antiikkihuonekalut, iso öljyvärimaalaus 1800 luvulta (merimaisema, Tanskalaisen professorin maalaama) antiikit ostettu Hagelstamin huutokaupasta. Aito persialaisen silkkimatto. Oma kirjastohuone ns sikarituoleineen (tuolit 1930 luvulta ja verhoiltu uudelleen Lauritzonin kankaalla).
Kotona yli 3000 kirjaa Boknäsin mahonginvärisissä lasitetuissa kirjahyllyissä kirjastohuoneessa.
Upeaa! Tykkäisin.
Vanhanaikainen ikkunasyvennys. Kolme taulua, kaikki sukulaisten maalaamia ja piirtämiä. Muurlan lasimaljakko, jonka ostin itselleni tupaantuliaislahjaksi yli kymmenen vuotta sitten.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tuo pienoinen komea joulutähti on söötti
Satavuotias saarnipuinen eteisen kaappi. Vähän epäkäytännöllinen joo, mutta jumalaisen kaunis.
Vierailija kirjoitti:
120 vuotta vanha seinäkello.
Millainen kello?
Meillä on käsitöitä rakastava suku. Yksi lempiesineeni on sisareni tekemä pronssiveistos. Myös yhdessä papan kanssa kunnostamani lipasto eteisessä on kaunis. Sen kauneutta lisää muisto jo edesmenneestä papasta. Ja uskallan kai näin nimettömänä nimetä yhdeksi kodin kauneimmista käyttöesineistä itse suunnittelemani ja tekemäni takorautaisen takkasetin.
Lasiovinen suuri kirjahylly täynnä kirjoja.
Olen iloinen kaikkien teidän puolesta, joilla on kauniita tavaroita. Tykkään katsella sellaisia lehdistä mutta en oikein itse hanskaa tuota tavarapuolta, olen sellainen nuhjuinen omissa ajatuksissa elelijä. Mies osti mulle Alessin vedenkeittimen, se miellyttää silmää.
Itämainen messinkikantinen sohvapöytä.
Oma kaappi, oikeasti ensimmäinen elämässä itse ostettuna.
Vanha gramofoni ja tietty kaikki mieleiset taide-esineet, jotka olen hankkinut.
Hmm ...... En tiedä . Ehkä huonekasvit ?
Vierailija kirjoitti:
Antiikkihuonekalut, iso öljyvärimaalaus 1800 luvulta (merimaisema, Tanskalaisen professorin maalaama) antiikit ostettu Hagelstamin huutokaupasta. Aito persialaisen silkkimatto. Oma kirjastohuone ns sikarituoleineen (tuolit 1930 luvulta ja verhoiltu uudelleen Lauritzonin kankaalla).
Kotona yli 3000 kirjaa Boknäsin mahonginvärisissä lasitetuissa kirjahyllyissä kirjastohuoneessa.
Sikarituoleja ei verhoilla, ne ovat nahkaa. Ja tanskalainen kirjoitetaan pienellä t- kirjaimella. 1930- luvulla kirjoitetaan väliviivalla. Aito persialaisen silkkimatto? No anna se nyt takaisin sille persialaiselle.
Jännä, kun kysytään mikä on kauneinta, niin jotkut alkaa luetella ostopaikkoja ja tuotemerkkejä...