Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko aamiaiseni liian suuri?

Vierailija
24.04.2023 |

Nukuin pitkään ja söin ohraleivästä kaksi taittopalaa, päällä kalkkunaleikettä ja savujuustosiivu. Viili 1 %, pieni mandariini , pieni banaani ja melkein kolmen desin kuppi kahvia.
Ravintotietäjät, arvio? Olen ylipainoinen nainen , kakkosdiabetes.
(Päivän pääruokana tulee eineslohikeitto)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sun pitäisi laskea hiilareita? Vai miten kakkostyyppiä hoidetaan? Oliko tuossa jo 40-50g hiilaria mikä kuulostaa aika paljolta. Mulla tosin vain raskausdiabeteksesta kokemusta.

Vierailija
2/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani tarpeeton. Kahvia aika paljon. Muuten hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hedelmistä olisi pitänyt jättää pois. Itse olisin jättänyt pois myös juuston leivän päältä (en tykkää, että leivän päällä on kahta eri päällistä) ja viilin. Söisin sen viilin ja toisen hedelmän iltapäivällä.

Vierailija
4/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olo Painonvartijoiden aikaiset kaloritaulukot pitkään tallella mutta olen heittänyt ne pois.

Niissähän oli kaikkien mahdollisten ruokien ja tuotteiden kalorit luetteloitu. Tyyliin 4 mariannekarkkia, 80 g tonnikalaa, siivu vehnäpaahtoleipää jne.

Vierailija
5/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä, onko aamiaisesti pieni vai suuri, sillä on merkitystä mikä on koko päivän kalorisisältö. Voit syödä vaikka päivän tukevimman aterian aamulla jos haluat, tai sitten ihan pienen aamupalan, tai jättää koko aamupalan pois, ei sillä ole mitään merkitystä. 

Vierailija
6/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos syöt loppupäivän niin ettei kaloreita tule liikaa.

Vierailija
7/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole väliä, onko aamiaisesti pieni vai suuri, sillä on merkitystä mikä on koko päivän kalorisisältö. Voit syödä vaikka päivän tukevimman aterian aamulla jos haluat, tai sitten ihan pienen aamupalan, tai jättää koko aamupalan pois, ei sillä ole mitään merkitystä. 

Minulla tää aamupala on päivän raskain ateria. Kahvia en monena päivänä en enää lisää juo. Lämpimänä ruokana aika paljon keittoja

Mutta liikaa syön. En liho mutten laihdukaan.

Vierailija
8/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon jälkeen olisi syytä lähteä liikkumaan pitkästi ja suoraan ruokapöydästä, että ei tule valtava verensokeripiikki. Mutta koska aamiainen on lähes pelkkää hiilihydraattia, niin jaksaisitko tehdä niin? 

Syö kasviksia ja pähkinöitä niiden hedelmien tai leivän tilalla, niin parempi. Mieluummin korvaa molemmat. Saksanpähkinästä saa omegakolmosta, mantelit ovat hyväksi.

Vierailija
9/9 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika olematon aamiainen.