Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marvik!

30.11.2006 |

Hei!

En tiennyt minne pinoon olisin vastannut, joten laitoin kokonaan uuden aloituksen.

Hienoa, että sait lääkärin vakuutettua!!! Itse aina päätän olla tiukkana ja pitää oman puoleni, mutta sitten kuitenkin jänistän loppumetreillä ja en väitä mistään vastaan..:) Kyllä itseoppineena olen sitä mieltä, että sinun TSH oli kyllä aika korkea.. Olikos sinulta otettu se T4V? Ja TPO:ta suosittelevat myös otettavaksi.

Se on jännä miten lapsettomuuspuolella tutkitaan niin pintapuolisesti nämä asiat, vaikka esim. minulla oli suurentunut kilpirauhanen (se todettiin myös Väestöliitolla) ja omilla sisaruksilla muita autoimmuunitauteja. No, minulla kävi onni siinä mielessä, että tämä löydettiin jo näin alkuvaiheessa hoitoja.

Minulla aloitettiin lääkitys puolikkaalla lasten tabulla (0,025) ja sitten kahden viikon päästä annosta nostettiin yhteen kokonaiseen. Kuukauden päästä lääkityksen aloituksesta tuli takapakki olossa ja arvoissa, joten annosta nostettiin ensin puoleentoista ja siitä kahden viikon kuluttua kahteen kokonaiseen (=puolikas aikuisten annosta). Tätä annosta syön nyt jo viidettä viikkoa ja olo on pysynyt hyvänä. Oletan siis että tämä on hyvä annos. Se nyt kyllä selviää vasta seuraavissa verikokeissa. Tammikuun alussa minulla onkin seuraava aika endolle.

Kävitkös sinä nyt työterveyshoitajalla vai lapsettomuuspuolella? Itse suosittelen kyllä myös yksityistä endokrinologia. Foorumilta löytää aika hyviä kokemuksia esim. ketjusta pk-seudun lääkärit (tai joku vastaava..) Itse sen ketjun perusteella päätin seuraavan lääkärin, kun edellinen jäi äitiyslomalle.

Toivossa elän, että päästäisiin jatkamaan hoitoja tammikuussa. Ja ajattelin kyllä lunastaa paikkani siellä alkuvuoden plussajunassa..;) Ja kyllä meille tuonne Hoidokkeihin mahtuu lisää tammikuun piinailijoita, jos kiinnostaa!

-Tuittu-

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tänne nyt yksinkirjoittelua siinä toivossa että Tuittu tulisi joskus kurkkimaan tätä pinoa :o)

VL:ssa kävin siis perjantaina kontrolli/suunnittelukäynnillä. Lääkäri oli ihan hyvillään kilpislääkityksen aloittamisesta, oli sitä mieltä ettei tämä ainakaan tilannetta huononna. Mainitsi myös mahdollisuudesta, että LH-hormonitasokin (eikös se mitattu FSH:sta?) voi parantua hoidon myötä.

Näillä näkymin punktio on siis viikolla 4-5, jos vain kierto menee kohdilleen. Pieni toivonkipinä kyllä heräsi lääkärissä, kun ultrassa ilmeni oikean munasarjan ovuloineen kuluneella viikolla ja se kun on se auki oleva... Ihan pienen pieni toivo luomuun... Aiemmin kysta on ollut estävänä tekijänä. Lääkäri kyllä varoitteli, että ovulointi voi tapahtua ilman munasolua, joten ei kannata liikoja toivoa.

Mutta suon itselleni pienen toivon kipinän, tammikuu kuitenkin odottaa ihan oven takana.

Laitapa omia kuulumisia kun bongaat tämän :o)

-Marvik-

Vierailija
22/33 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä.. Tuo sinun edellinen viestisi on nähtävästi vilahtanut ohi silmien.

Hienoa että lääkitys on jo tehonnut. Minullakin se tehosi tosi nopeasti. Ja juuri tuo raskaat jäsenet on jääneet minullakin pois.. Ihanaa!! Tai minulla etenkin jalat olivat voimattomat/puutuneet kun olin tarpeeksi väsynyt. Esim. portaita oli melkein ylivoimaista kävellä ylös. Tosi kiva myös ettei teillä hoidot viivästyneet kuten meillä.

Koska sinulla on uudet verikokeet kontrollina?

Itse saan ehkä huomenna tai sitten keskiviikkona uusimmat tulokset.. Jännittää! Toivon niin kovasti että ne olisivat ok ja päästäisiin jo ensi kierrossa jatkamaan hoitoja. Hoitotauko on kestänyt jo puoli vuotta.. Iäisyys siis..;)

Tulen sitten heti ilmoittamaan miten kävi!

Ja kaikki muutkin halukkaat " kilpparivaivaiset" mukaan juttelemaan jos kiinnostaa! :)

-Tuittu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsh 1,2 ja T4V 17.. Sama lääkitys jo kahdeksatta viikkoa ilman notkahduksia olossa. Lupa Väestöliitosta jatkaa hoitoja ensi kierrossa. Ai että olen helpottunut ja onnellinen!!

-Tuittu-

Vierailija
24/33 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuittu,tosi mukava kuulla että olet taas kuvioissa mukana! Tuolla fiiliksellä joulu ja uusivuosi menevät hurjaa tahtia, pian piinistelet ja ennen kuin huomaatkaan ostelet vauvanvaatteita :o)

Itse kävin tänään apteekissa tilaamassa tammikuun IVF:n lääkkeet, sain 1000 euron lääkkeet 3 eurolla kun resepti tuli vielä tämän vuoden puolella. Mulla on sen verran isot annokset, että niille tulee sitten hintaakin...

Notkahdustakaan en ole huomannus, jos ei lasketa mukaan viime yön 12 tunnin yöunia. Toisaalta, olen flunssassa ja pieni lämpöily koko ajan päällä. Väsymys voi johtua siitäkin.

Ensi viikolla sitten uusiin TSH- ja T4V-testeihin, lisäksi FSH katsotaan kierron alkupuolilla, jos vaikka lääkitys olisi tuonut sinnekin parannusta.

Olisi hauska päästä piinailemaan yhdessä, saa nähdä miten käy!

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

-Marvik-

Vierailija
25/33 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen kyllä ollut niin innoissani kun viimein ja vihdoin päästään jatkamaan hoitoja. Paitsi että viimeinen sana on sillä endolla.. Toivotaan että sekin antaa luvan hoitoihin!!

Hyvä että sait hankittua lääkkeet vielä tämän vuoden puolella. Ne on kyllä hurjan kalliita jos joutuisi joka kerta itse maksaa! Meillä jatketaan inssi clomeilla tukien, koska minun kierrossanikin näyttää olevan ongelmia. Nytkin on menossa kp25 eikä mitään tietoakaan oviksesta. Olin jo henkisesti valmistautunut pistoksiin, mutta onneksi ei vielä tarvinnutkaan. En tiedä miksi, mutta minua on jotenkin suunnattomasti ahdistanut ajatus pistoshoidoista. Onneksi minulla ei todettu sokeritautia..;)

Minustakin olisi kiva piinailla sitten yhdessä.. Edelleen kosiskelen sinua tuonne Hoidokkien puolelle, siellä on muitakin mukavia kuin minä..:D Ei vaan tosissaan tervetuloa jos haluat! Toki voidaan edelleen tähänkin pinoon kirjoitella ja vaikka hieman nostella sitten jos tippuu kovinkin kauas etusivulta. Mitä lähemmäs loppuvuotta mennään niin sitä vähemmän ehdin palstalla käymään.

Tsemppiä ensi viikon verikokeisiin! Toivottavasti ovat paremmat kuin viimeksi!!! Tule sitten kertomaan miten kävi!

Hyvää viikonalkua!

-Tuittu-

Ps: Harmikseni kilpirauhasfoorumia ei enää pääse lukemaan ilman rekisteröitymistä. Nyt siis olen sitten sielläkin " jäsenenä" . :)

Vierailija
26/33 |
02.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu? Miten meni lomailut?

Tänään sain endokrinologiltakin siunauksen jatkaa hoitoja, joten parin viikon päästä on (toivottavasti) inssi. Ensimmäisen clomin nappasin tänään. Viimeinkin hoitotauko on loppu!!! Ihanaa!!!

Vaan eipä sinullakaan enää pitkää aikaa ole ensimmäiseen IVF:ään!

-Tuittu-

Vierailija
27/33 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, loma meni tietysti liian nopeasti, mutta oli oikein mukava. Oltiin miehen vanhempien luona hemmoteltavana joulu ja uusi vuosi meni kotona ystävien kanssa.

Sulla onkin pian inssi tulossa, onneksi olkoon! Nyt sitten varpaat ja peukalot pystyssä että teitä onnistaa.

Emme sitten pääse samaan aikaan piinailemaan :o( Laskin että oma punktio osuu vasta tuohon viikon 5-6 tienoille. HCG-arvo otettiin pari viikkoa sitten ja se olikin neljän viikon jälkeen hitusen pudonnut TSH:n osalta 3.7:n (aiemmin oli 3.9). T4V oli ennallaan, edelleen 15. Yksi seuranta tulee vielä ennen uutta IVF:ä, silloin pitäisi lääkkeen vaikuttaa jo solutasolla saakka. Ei siis mitään huimaa pudotusta, mutta parempaan suuntaan kuitenkin.

Vaikka sanotaan että hoitotauko tekee hyvää pääkopalle, en ole ihan varma siitä omalla kohdallani. Olin vielä joulukuun alussa varma että tämä seuraava IVF-hoito voisi onnistuakin, nyt on mieli muuttunut asiasta. Ajatukset ovat suuntautuneet enemmänkin tuohon adoptioon sillä asenteella, että kokeillaan nyt vielä tämä viimeinen, kolmas IVF, jotta ei jää mieltä painamaan.

Onkohan tämä jotain itsesuojelua, jotta mahdollinen tuleva pettymys ei tuntuisi niin kovalta? Sinulla on onneksi vielä aikaa yrittää omaa vauvaa (jos tuo nickisi luku 78 on syntymävuotesi?), minä taasen täytän ensi kuussa 37 ja haluaisin saada lapsen kotiin ennen kuin täytän 40. Siksi olemmekin päättäneet, ettemme käy lapsettomuushoitoja vuosia eteenpäin, vaan keskitytään adoptioprosessiin. Siinä kun saa varautua odottamaan muutaman vuoden ennen kuin lapsi on kotona, aina vain lisää odottelua...

Äh, meni vähän synkistelyksi, ei ollut tarkoitus. Mieli on muuten ihan ok, tässä on vain ehtinyt näitäkin asioita pohtia lomien aikana enemmän. Sitä paitsi, eihän sitä tiedä vaikka olisikin vuoden päästä se oma nyytti!

Pistä vinkkiä mihin pinoudut, niin tulen seuraamaan sinua sinne :o) Ilmoittelen kun tiedän omasta aikataulustani enemmän.

-Marvik-

Vierailija
28/33 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, loma meni tietysti liian nopeasti, mutta oli oikein mukava. Oltiin miehen vanhempien luona hemmoteltavana joulu ja uusi vuosi meni kotona ystävien kanssa.

Sulla onkin pian inssi tulossa, onneksi olkoon! Nyt sitten varpaat ja peukalot pystyssä että teitä onnistaa.

Emme sitten pääse samaan aikaan piinailemaan :o( Laskin että oma punktio osuu vasta tuohon viikon 5-6 tienoille. HCG-arvo otettiin pari viikkoa sitten ja se olikin neljän viikon jälkeen hitusen pudonnut TSH:n osalta 3.7:n (aiemmin oli 3.9). T4V oli ennallaan, edelleen 15. Yksi seuranta tulee vielä ennen uutta IVF:ä, silloin pitäisi lääkkeen vaikuttaa jo solutasolla saakka. Ei siis mitään huimaa pudotusta, mutta parempaan suuntaan kuitenkin.

Vaikka sanotaan että hoitotauko tekee hyvää pääkopalle, en ole ihan varma siitä omalla kohdallani. Olin vielä joulukuun alussa varma että tämä seuraava IVF-hoito voisi onnistuakin, nyt on mieli muuttunut asiasta. Ajatukset ovat suuntautuneet enemmänkin tuohon adoptioon sillä asenteella, että kokeillaan nyt vielä tämä viimeinen, kolmas IVF, jotta ei jää mieltä painamaan.

Onkohan tämä jotain itsesuojelua, jotta mahdollinen tuleva pettymys ei tuntuisi niin kovalta? Sinulla on onneksi vielä aikaa yrittää omaa vauvaa (jos tuo nickisi luku 78 on syntymävuotesi?), minä taasen täytän ensi kuussa 37 ja haluaisin saada lapsen kotiin ennen kuin täytän 40. Siksi olemmekin päättäneet, ettemme käy lapsettomuushoitoja vuosia eteenpäin, vaan keskitytään adoptioprosessiin. Siinä kun saa varautua odottamaan muutaman vuoden ennen kuin lapsi on kotona, aina vain lisää odottelua...

Äh, meni vähän synkistelyksi, ei ollut tarkoitus. Mieli on muuten ihan ok, tässä on vain ehtinyt näitäkin asioita pohtia lomien aikana enemmän. Sitä paitsi, eihän sitä tiedä vaikka olisikin vuoden päästä se oma nyytti!

Pistä vinkkiä mihin pinoudut, niin tulen seuraamaan sinua sinne :o) Ilmoittelen kun tiedän omasta aikataulustani enemmän.

-Marvik-

Vierailija
29/33 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sivustot hiukan sekoilivat, herjasi vain järjestelmävirhettä vaikka viestin olikin tallentunut. Tulipa vuodatus sitten tuplana. Kyllä tämä tekniikka on ihmeellistä ;o)

Vierailija
30/33 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kilpirauhashormonia! Ei oo mun päivä tänään...

Vierailija
31/33 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että teillä vielä muutamalla viikolla venyy hoidot, mutta pianhan sekin viikkomäärä tulee eteen. Ehkä päästään sitten piinailemaan samaan aikaan kun meillä on seuraava inssi..;)

Mulla oli viimeksi TSH 1,2 mikä oli musta hyvä. Nyt on ollut vähän väsynyt olo ja taas kova pelko lääkityksen riittämättömyydestä. Mietin jo pitäisikö se TSH vielä mittauttaa Väestöliitossa. Tämä väsymys on pikemminkin vain unen tarvetta eikä uupumusta, joten toivon kovasti että kaikki johtuu vain pelosta hoitojen lyykkääntymisestä.

Olen joo tosiaan 28 joten onhan sitä aikaa vielä. Mutta toisaalta olemme myös vakavasti puhuneet adoptiosta ja olen myös päättänyt etten vuosikausia jatka hoitorumbaa. Halu on myöskin olla useamman kuin yhden lapsen äiti, joten siinä mielessä pitää jo kohta olla asialla. Ymmärrän kyllä tuon sinun ikäkommentin.. Onhan tässä kyllä minulla/meillä aika monta vuotta enemmän aikaa miettiä vaihtoehtoja kuin esim. sinulla.

Mutta mehän napataan seuraavista hoidoista ne plussat, eikö totta..;)

Nyt on muutama clomi jo popsittu ja ensi keskiviikkona pistäydyn ultrassa. Sitten ollaan taas jonkin verran viisaampia..:)

Tuollahan minä Hoidokeissa ja Ensikoissa pyörin. Inssikommentteja on varmaan enemmän tuolla tammikuun inssipinossa. Mutta seurailen myös ahkerasti tätä pinoa!

Vierailija
32/33 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä kuuluu? Koskas sulla olikaan inssi?

Minulle kuuluu hyvää, olo on oikein energinen ja elämään on tullut takaisin paljon muitakin asioita kuin vain tämä lapsettomuus. Ensi viikolla aloitan työn ohella opiskelun, yritän valmistua taannoin kesken jääneestä tutkinnosta. Kolme vuotta sitten työ vei niin pahasti mukanaan, että jäi viime metrillä opiskelut kesken. Harmittavaa näin jälkikäteen ajateltuna, mutta tämä uusi opiskelupaikka vaikuttaa loistavalta ja olen saanut paljon apua sielä kun olen hakenut hyväksilukua jo suoritetuista opinnoista.

Lisäksi iäkäs äitini on alkanut sairastelemaan eikä itse osaa hakea apua. Yritän nyt löytää keinot avun saamiseksi, siinäkin riittää tekemistä.

Tässä viimeistä hoitoa odotellessa soitin Pelaan ja kyselin miten pääsee adoptioprosessin alkuun. Infotilaisuus on 13.2., johon mennessä pitäisi tietää miten tämän viimeisen IVF:n kanssa kävi - ja olisiko edes tällä kertaa jäänyt alkioita pakkaseen.

Ensimmäiseen adoptioneuvonnan tapaamiseen pääsee kuulemma puolen vuoden sisällä, joten odottelemiseen saa varautua tässä adoptioprosessissakin. Eli arviolta 1,5 vuoden päästä saamme kuulla olemmeko sopivia vanhemmiksi vai ei. No, tätä kautta ainakin se lapsi tulee ja osaa varautua odottamiseen eri tavalla. Ei ole tätä kuukausittaista odottelua hoitoihin pääsyyn ja epävarmuutta tuleeko kroppa koskaan antamaan toivottua tulosta.

Huomasin että teillä on tuolla ensikoissa samoja ajatuksia ihimisillä kuin minullakin. Voipi olla että yllätän joku päivä ja tulen mukaan ;o)

Olisi kyllä mahtavaa jos sinulla onnistuisi tämä inssi, eikä tarvitsisi miettiä tuletko samaan aikaan piinailemaan kuin minä. On se sinullakin ollut melkoista koettelemusta viime aikoina, joten tuollainen vauvapalkinto olisi paikallaan :o) Tsemppiä!

-Marvik-

Vierailija
33/33 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olikin hoidon tarpeessa-pinossa tuo adoptiokeskustelu käynnissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi