Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marvik!

30.11.2006 |

Hei!

En tiennyt minne pinoon olisin vastannut, joten laitoin kokonaan uuden aloituksen.

Hienoa, että sait lääkärin vakuutettua!!! Itse aina päätän olla tiukkana ja pitää oman puoleni, mutta sitten kuitenkin jänistän loppumetreillä ja en väitä mistään vastaan..:) Kyllä itseoppineena olen sitä mieltä, että sinun TSH oli kyllä aika korkea.. Olikos sinulta otettu se T4V? Ja TPO:ta suosittelevat myös otettavaksi.

Se on jännä miten lapsettomuuspuolella tutkitaan niin pintapuolisesti nämä asiat, vaikka esim. minulla oli suurentunut kilpirauhanen (se todettiin myös Väestöliitolla) ja omilla sisaruksilla muita autoimmuunitauteja. No, minulla kävi onni siinä mielessä, että tämä löydettiin jo näin alkuvaiheessa hoitoja.

Minulla aloitettiin lääkitys puolikkaalla lasten tabulla (0,025) ja sitten kahden viikon päästä annosta nostettiin yhteen kokonaiseen. Kuukauden päästä lääkityksen aloituksesta tuli takapakki olossa ja arvoissa, joten annosta nostettiin ensin puoleentoista ja siitä kahden viikon kuluttua kahteen kokonaiseen (=puolikas aikuisten annosta). Tätä annosta syön nyt jo viidettä viikkoa ja olo on pysynyt hyvänä. Oletan siis että tämä on hyvä annos. Se nyt kyllä selviää vasta seuraavissa verikokeissa. Tammikuun alussa minulla onkin seuraava aika endolle.

Kävitkös sinä nyt työterveyshoitajalla vai lapsettomuuspuolella? Itse suosittelen kyllä myös yksityistä endokrinologia. Foorumilta löytää aika hyviä kokemuksia esim. ketjusta pk-seudun lääkärit (tai joku vastaava..) Itse sen ketjun perusteella päätin seuraavan lääkärin, kun edellinen jäi äitiyslomalle.

Toivossa elän, että päästäisiin jatkamaan hoitoja tammikuussa. Ja ajattelin kyllä lunastaa paikkani siellä alkuvuoden plussajunassa..;) Ja kyllä meille tuonne Hoidokkeihin mahtuu lisää tammikuun piinailijoita, jos kiinnostaa!

-Tuittu-

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun halusin laittaa viestin ihan henk.koht. :o) Tänään plussasin kahteen testiin!!! En uskonut ensimmäistä joten oli pakko testata toinen perään... Olen aika sekaisin, olo on niin epätodellinen. Heti huomenna onneksi pääsen veritestiin, jos vaikka asia tuntuisi todemmalta.

Mies ei vielä uskalla riemuita, hänellä on viimekertainen kohdunulkoinen vielä mielessä. Silloin testattiin melkein näkymätön plussa. Nyt viiva oli selkeästi vahvempi, mutta kun oli kontrolliviivaa haaleampi, sanoi mies että illalla pitää testata uudelleen. Pelkää uutta kohdunulkoista, ihan ymmärrettävää.

Huomenna on myös puhelinaika työpaikan lääkärille, pitää tarkistaa Thyroxinin annostus uudelleen. Pitää varmaan ottaa TSH-arvo heti tällä viikolla, jotta päästään nostamaan annosta.

Sitten ihan oma juttunsa on, onko siellä kaksi vai yksi alkio. Kahdella ekalla hoitokerralla tuli ennen virallista testipäivää ulos sellainen verensekainen limaklöntti, joka saattoi olla alkio. Tällä kertaa ei ainakaan vielä ole sellaista tullut... Kaksoset olisivat kyllä tervetulleita!

Tuli tosi omanapaista tekstiä, mutta halusin laittaa sulle Tuittu ihan oman viestin. Sitä ei tiedä kuinka suuri osuus sulla on tähän pisteeseen pääsemisessä, autoit silloin marras-joulukuussa niin paljon...

Koskas sinä testaat? Olisi niin hienoa jos molemmat päästäisiin marrasjunaan mukaan bd bd

-marvik-

Vierailija
2/33 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan ihanaa!!! On pakko lähettää tämä nopeasti sillä kone on taas heittänyt minua ulos joka kirjoittelulla.. Palaan huomenna kommentoimaan enemmän!!

Siis aivan MAHTAVAA!!!!!! OnneaOnneaOnneaOnneaOnnea!!!!

-Tuittu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kirjoittelemaan kun on pääkoppa vielä niin sekaisin eikä töistä tahdo tulla mitään...

Aamulla kävin verikokeessa ja soitan puolen tunnin päästä tuloksen. Toivottavasti arvot on hyvät. En kyllä ikinä olisi uskonut että pääsen tähän pisteeseen asti, toivonut toki.

Kerro koska sun testaus on, niin pääsen jännittämään puolestasi-

-marvik-

Vierailija
4/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HCG-arvo on 172!! Tukevasti siis ollaan raskaana. Nyt pitää yrittää välttää uusia pelkotiloja seuraavat viikot ja toivoa että kaikki menee hyvin. Ihan kuin tämä tapahtuisi jollekin toiselle henkilölle... Työnteosta ei kyllä nyt tule mitään.

Olen niin sekaisin.... Tekisi mieli mennä ottamaan lasi viiniä ja tupakka hermojen rauhoittamiseksi, mut enhän mä voi :D

En siis muuten polta, mut nyt voisi maistua. On tää nii ihmeellistä, sydän hakkaa ja koko kropassa kihelmöi. Voi elämä...

Toivottavasti Tuittu sulle käy yhtä hyvin tässä piinassa.

Vierailija
5/33 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä niin onnellinen vuoksesi!! Varmasti olette plussanne ansainneet näiden vuosien toivomisen jäkeen! Voin vain kuvitella miten sekaisin olet.. Itse en varmaan pysy järjissäni jos joskus olen raskaana. Onnistumisesi antaa myös toivoa itselle ja luottamusta hoitoja kohtaan. Olen nimittäin ollut hieman skeptinen koko ajan.

Täällä on pientä piinan poikasta kehissä, vaikka yritän kyllä parhaani mukaan talloa sitä maahan. pp7 menossa ja välillä ajatukset karkaa kehon tunnustelemiseen. Aion varmaan testata sunnuntaina (pp11) acon10:llä aamupissasta ja uskon kyllä että silloin jo näkyy jos on näkyäkseen. Vielä ensi kiertoon tehdään inssi, sitten siirrytään IVF:ään. Haluaisin painaa hoidoissa eteenpäin vauhdilla ja levätä sitten kesän.

Välillä on myös ristiriitainen olo vauvan suhteen, kun minulla olisi mahdollista saada uusi toimi mieleisestä työpaikasta tod.näk. alkusyksystä. Tottakai ensisijaisesti haluan vauvan, mutta olisi se työkin aika kiva juttu. Ei tarvitsisi syksyllä palata virkavapaalta vanhaan paikkaan takaisin.

Mutta katsotaan.. Pidä sinä pää pilvissä niin minä pidän jalat maassa! Eiköhän me sillälailla olla aika hyvä kaksikko..;)

Kerro muuten sitten jos kirjoittelet johonkin odotuspinoon niin voin vakoilla kuulumisiasi!

-Tuittu pp7-

Vierailija
6/33 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 vuoden yrittämisen jälkeen on todella epätodellinen olo onnistumisesta. Mies toi eilen kukkia, on todella onnellinen tilanteesta. Onneksi pidin kiinni joka kerta siitä, että mies on alkion siirrossa mukana. Pitäähän isän olla edes samassa huoneessa kun vauvanalku masuun laitetaan! :D

Ensi viikollla uudet kilpparitestit ja sen jälkeen kuukausittain kontrolli. Sain 300 pillerin reseptin, joten niiden ei ainakaan ihan heti pitäisi loppua!

Tulethan Tuittu kertomaan sunnuntaina tuloksen? Meille tulee 1,5-vuotias tyttö yökylään lauantaina, yritän kuitenkin jossain vaiheessa sunnuntaina käydä kurkkimassa täällä.

Yksi neuvo, jonka lääkärikin minulle antoi ja voisin jatkaa sitä sinulle. Älä jätä mitään tekemättä sen vuoksi, että vauva mahdollisesti olisi tulossa. Itse hyydytin useita asioita hoitoon lähtiessä ja oli äärimmäisen turhauttavaa huomata, että oli pari vuotta polkenut paikallaan ja tuloksena oli vain epäonnistumisia. Nyt tammikuussa aloitinkin opiskelut ja elämään tuli muutakin sisältöä. Myös se adoptioprosessin aloitusharkinta oli vahvasti mukana. Ja nyt sitten ollaan tässä!

Joten ota vain se työpaikka vastaan. Sehän on ihan normaalia, että lapsia tulee. Suurin osa naisista ei edes tiedä koska tärppää, joten jos teillä hoito onnistuu, on se vain elämää!

Yritän vielä pitää varpaanpäät maassa ja pidän lujasti peukkuja sun puolesta!

-Marvik- rv 4+3 (meniköhän oikein?)

Vierailija
7/33 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti ja ytimekkäästi.. pp11 ja haaleaakin haaleampi plussa.. Olo on aika hämmentynyt!

Viime kierron mukaan menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona. Voipi olla että silloin testaan uudelleen. Voin kuvitella että ensi viikko on aika mateleva ja jokainen vessakäynti kauhea. Huh huh..

-Tuittu pp11 ja kp27-

Vierailija
8/33 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, mielettömiä uutisia sulla heti aamusta! Megatonni onnea ja kärsivällisyyttä loppupiinistelyyn!!!!! bd bd

Kirjoittele kuulumisia kun tiedät enemmän, roikun kyllä vielä tällä palstalla pari viikkoa...

Vierailija
9/33 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toinen huonosti nukuttu yö takana.. Toivottavasti tilanne normalisoituu tässä lähipäivinä, muuten en jaksa noita uhmaikäisiä töissä..:)

Uusintatesti on tehty ja olihan se viiva siitä vahvistunut, tosin ei yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva. Mieskin sanoi nyt uskovansa!!! Torstaiaamuna ajattelin tehdä sen viimeisen testin. Tuskin olen menossa veritestiin kun tuo viiva vahvistui noin kiltisti.

Mielessä on tuhat asiaa ja mielellään yhtäaikaa.. Siksi ei tuo unikaan nyt maistu. Mutta kai tässä nyt sitten raskaana ollaan..Hui..

-Tuittu pp13, kp29 ja rv 4+0-

Vierailija
10/33 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä olisi arvannut, että meillä käy näin lähelle tämä onnistuminen! Tiedätkös, minulla tuli kontrolliviivaa vahvempi viiva vasta pp16, eli 18 päivää hedelmöityksen jälkeen. Joten sulla on vielä ainakin 5 päivää aikaa viivan vahvistumiseen ;o)

Sulla vissiin menee LA marraskuun puolelle? Harmi, olisi ollut kiva olla samassa pinossa.

( . ) 1. ultra edelleen jännittää... Onneksi päivät menevät nopeasti, tämä viikko menee tenttiin lukiessa ja ryhmätyötä tehdessä ja ensi viikolla on loma. Rinnat vaan kipeytyy lisää koko ajan. Tänä aamuna ei puuro maistunut, ei kylläkään oksettanut, mutta pieni etova tunne oli... Huomenna TSH- ja T4V-kokeisiin. Saa nähdä onko muutosta tullut.

Vierailija
11/33 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän käyt täällä lukemassa?!

Saitko jo uudet kilpparitulokset? Soitin eilen endolle ja sain häneltä kehotuksen nostaa annosta kolmeen lasten tabuun (ennen siis kaksi). Verikokeisiin menen kuukauden päästä ja vastaanotolle pääsiäisen jälkeen. Aluksi hieman hirvitti ottaa sitä kolmea tabua, mutta kilpirauhasfoorumia lukiessani (ketju vajaatoiminta ja raskaus) sain mielenrauhan. Sen mukaan muuten raskauden aikana pitäisi olla tsh alle 2. Tiedä sitten onko oikeasti näin.

Täälläkin jo oireita on. Edelleen sitä yhtä vahvaa viivaa kontrollin kanssa metsästän, mutta kai se sieltä joskus tulee..:)

Pinoudun todennäköisesti vain tuonne plussanneisiin hoidokkeihin, että ainakin sieltä voi vakoilla kuulumisia. Sinut löysinkin jo tuolta lokakuisista. Voitolla olisi määräaika ummessa 6.11., jos sinne asti pysyy kyydissä mukana..:) Eka ultra on vasta 21.3. *huoh*

-Tuittu rv 4+4-

Vierailija
12/33 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä vielä uskalla täältä kokonaan irrottautua. Sitä paitsi olen etsiskellyt kuulumisiasi!

Kävin veritestissä keskiviikkona, maanantaina lääkäri soittaa tuloksen. Luulisin että annos tulee nousemaan tuplaksi, kahteen lastentabuun. Sitten vain kuukausittain seurantaa ja mahdollisia lääkesäätelyjä. Mihin pohjautuu tuo lukema 2? Mitä riskejä voi tulla jos arvo ylittyy? Pitäisi varmaan kirjautua sivustoille, en ole sitä vielä tehnyt...

Ultra on 12.3 ja ensi viikko onneksi lomaa! Aika ainakin kuluu hauskemmissa merkeissä. Otin myös ultrapäivän lomapäiväksi, saa sitten rauhassa sulatella tuloksia, on ne sitten mitä tahansa... Joo, kuten ehkäpä huomaat, vielä on pieni varaus päällä. On niin vaikea käsittää että minä, joka olin asennoitunut siihen etten koskaan saa biologista lasta, olenkin plussannut! Välillä mietin että oireetkin ovat vain jotain flunssaa, ei siellä vatsassa mitään ole, pelkkä tuulimuna... Sit taas välillä mietin sopivia lasten nimiä. Poikien nimet ovat vain hakusessa, vielä ei ole löytyny lähellekään mieleistä. Joo, nyt mentiin taas vähän liian pitkälle!

Et ole käynyt HCG-veritestissä ollenkaan? Sehän maksaa muistaakseni VL:ssa sen 38 egee, mutta antaa ainakin varmemman tuloksen kuin r-testi. En sitten tiedä rauhoittaako se vai aiheuttaako vain enemmän paniikkia ;o)

En vielä huomannut pinouduitko jo, sen kyllä huomasin että sua kutsuttiin jo joukkoihin mukaan! Joten sinne mars!

Vierailija
13/33 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en enää testannut uudestaan ja tänään vaihtui kierto. Kp1 siis menossa ja katse kohti uutta inssiä. Eka ultra on ensi viikon perjantaina ja ovis seuraavaalla viikolla. Päästään siis sittenkin yhdessä piinailemaan..;) Tämä tuleva inssi tehdään vielä clomeilla ja sitten seuraava (ja viimeinen) pistoksilla. Näyttää kyllä kovasti siltä, että kohti IVF:ää mennään.

Hieno saalis teillä tulossa!! Ja punktio lähestyy kovaa vauhtia. VAU! Onko jo tarkka päivä selvinnyt?

Mies ilmoitti meidät nyt seuraavaan Interpedian infoon, joka on 30.3. Ollaan siis menossa vasta sitten. En kyllä vielä tiedä kumman kautta sitä lopulliseen prosessiin sitten lähtee, mutta ehtiihän sen vielä päättää. Riippuu varmaan paljon siitä, minkälaisen vaikutelman saa Interpediasta siellä infossa.

Vähän on ollut taas väsyneempi olo. Ajattelin seurailla sitä vielä pari viikkoa ja ottaa sitten yhteyttä lääkäriin. Se nimittäin pyysi soittamaan jos tuntuu, että annosta pitää säätää. Ei vaan viitsi hätäillä ja kieltämättä millin verran pelottaa jäädä uudelle hoitotauolle..:I Sitä ei varmaan kärsivällisyys enää kestäisi.

Mutta nyt iltapalalle ja juomaan taas greippimehua.. Tästä se alkaa.

-Tuittu, kp1-

Vierailija
14/33 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsin taas pitkästä aikaa Väestöliiton ovista sisään ja ultrassa kaikki oli ihan ok. Inssi osuu joko viikonlopulle tai sitten ensi viikon alkuun. Maanantaina menen uudestaan ultraan jos ei ovis ole ollut ennen sitä. huh.

Joo tuolla Hoidokeissa käydään minustakin aika hyviä keskusteluja. Aika moni ollaan nyt jo siinä pisteessä, että mietitään jo hoitojen jälkeistä elämää. Aikansa kun odottaa niin pakkohan sitä tulevaisuutta jo onkin miettiä. Me ollaan tosiaan menossa kuuntelemaan miehen kanssa adoptioinfoa, jos tämä inssi epäonnistuu.

Viime viikon väsymys on onneksi mennyt ohi. Vähän jo pelotti, että taasko iskee takapakki. Onneksi ei sentään.

Ihan odottavalla mielellä siis olen kaiken suhteen.

-Tuittu-

Vierailija
15/33 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tässä hiljaisena taustailemassa pitkän aikaa. Opiskelujen aloitus ja äidin sairaus ovat pitäneet aikataulun kiireisenä, ettei kamalasti ole jaksanut tänne kirjoitella.

Sinäkin Tuittu olet jo piinailemassa, toivotaan nyt peukut ja varpaat sikkuralla että plussaatte! Koskas pääset testailemaan? Ai niin, lueskelin mietteitäsi tuolla toisella palstalla siitä, kuinka kamalalta tuntuu kun ei ole varma voiko miehelle antaa sitä omaa, biologista lasta.

Olin ihan samoissa mietteissä muutama kuukausi sitten. Itkin sitä ihan avoimesti miehelleni. Kerroin hänelle ettei minua itseäni häiritse onko lapsi oma vai adoptoitu, koska tiedän että minussa se vika on, mutta kun tuntuu että riistän mieheltäni sen ilon, joka hänellä olisi ihan mahdollinen... Siksi lähdinkin näihin IVF-hoitoihin, jotta tiedän ainakin yrittäneeni. Mies kuitenkin vakuutti, että oli ollut täysin tietoinen siitä, ettei biolasta välttämättä meidän perheeseen tule. Hän kuitenkin on valinnut minut lastensa äidiksi ja tapa, jolla lapsemme tullaan saamaan, on toisarvoista. Se kyllä hieman lohdutti, vaikka en ihan täysin päässyt eroon ajatuksista.

Mutta nyt taas alkaa tapahtumaan myös hoitosaralla! Kuukautiset alkoivat tänään, joten huomenna alkaa Gonal F-pistokset. Sen verran olin ehtinyt tästä maailmasta vieraantumaan, että olin kokonaan unohtanut käydä lääkärissä kierron puolessa välissä! Meinasi iskeä paniikki viime perjantaina kun asia valkeni. Onneksi lääkäri kuitenkin antoi luvan aloittaa pistokset, ultraan mennään ensi torstaina.

Punktio on sitten ilmeisesti vko 6 alussa, joten pitänee avata tänne uusi piinapino kun ei sellaista näytä vielä olevan, mikä kyllä sinänsä on outoa...

-Marvik-

Vierailija
16/33 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun edellinen viestisi olikin vilahtanut ohi silmien.. Pahoittelut! Kiva kun kävit piipahtamassa sitten tuolla toisessa pinossa!

Joo, olihan se testi aikaisin, mutta meillä on tänään juhlat joita varten ajattelin testata. Tosin olen kyllä 100% varma, että ei tuolla vatsassa sitä vauvanalkuakaan ole.. Kai nyt testi olisi edes haamun antanut. Kuten jo tuonne Hoidokkeihin ja Ensikoihin kirjoitin, niin ei kyllä ole yhtään luottavainen olo näiden hoitojen onnistumiseen. Miksi me oltaisiin niin onnekkaita että onnistuttaisiin? Tosi valoisia ajatuksia siis täällä tänään..:)

Hienoa että TSH oli noin kivasti laskenut ja pääsette jatkamaan myös hoitoja!! Täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että teille noi hoidot toisivat sen ikioman vauvan. Olitkin laittanut oman pinon viikon 6 IVF:läisille.. Seurailenpa sitä sitten ahkerasti! Ja vielä kerran jaksan sinua kosiskella tuonne Hoidokkeihinkin..;)

Me oltaisiin haluttu mennä ensi perjantain (2.2.) Interpedian infoon, mutta se oli täynnä..:( Seuraava on 30.3. ja ollaan nyt sitten ilmoittauduttu (tai mies ilmoitti) itsemme sinne. Mikä info PELAlla on 13.2.? Yritin etsiä niidenkin infoja, mutta löysin vain sellaisen joka on 1.2. ja tarkoitettu lähinnä neuvonnan jo aloittaneille. Heti alkoi kiinnostaa..:)

Hyvää viikonloppua!!

-Tuittu pp12, kp28-

Vierailija
17/33 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet testannut uudemman kerran vai ehtikö täti tulla kylään?

Olen yrittänyt kurkkia pinoja jos löytyisi uutisia, mutta ei ainakaan vielä ole silmään osunut... Jos se kiinnittyminen olisi tapahtunut vähän myöhässä db

Se PeLan info on 13.2. ja sain tietää siitä kun soitin sinne. Netissä ei näyttänyt olevan mitään tietoa, en tosin ole viime aikoina siellä käynytkään. PeLa lähetti meille kirjeen, jossa oli tarkemmat tiedot ja meiliosoite, mihin voi ilmoittautua. Joten kannattaa varmaan soittaa ja kysyä onko vielä tilaa.

(.) Eilen kävin ultrassa ja hyvin oli follikkelit lähteneet kasvamaan. Ultrassa vasen puoli ei näkynyt oikein hyvin, mutta bongattiin sieltä muutama. Varmasti näkyi 3 kpl 14mm ja 2 kpl 12mm, 10mm näkyi myös, mutta lääkäri ei kertonut paljonko niitä oli. Oli kuitenkin positiivinen ja uskoi että niitä vielä enemmän putkahtaa esiin. Viimeksikin ultrassa oli näkynyt 9 follikkelia ja punkiossa saatiin 12 munasolua, loput olivat olleet piilossa munsarjojen takana.

Mutta ei se määrä vaan se laatu! Jos saisimme edes 5 hyvälaatuista alkiota, olisin onnellinen. Punktio on ilmeisesti ensi maanantaina. Nyt kyllä jo jännittää!

Voipa olla että vielä ilmoittaudun hoidokkeihin :o) Toisaalta, tämä on meidän viimeinen IVF, joten jos pakkaseen ei saada yhtään alkiota, alkaa näiden sivujen lukeminen vähentymään kun keskitytään adoptioprosessin aloitukseen...

Aurinkoista viikon jatkoa!

Vierailija
18/33 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi hiljaisuuteni. Pari päivää on ollut niin hässäkkää töissä ja iltaisin en ole jaksanut netin ääressä olla.

Mainitsin lääkärille näistä uusista TSH-arvoista, jonka mukaan yläraja olisi 2,5. Hän on entinen neuvolalääkäri, joten luulen hänellä olevan normaalia parempi ymmärtämys " naistenvaivoihin" ja hormonien aiheuttamiin oireisiin elimistössä. T4V oli 15 ja TPO:ta ajattelin pyytää seuraavan testin yhteyteen. Olen viikon päästä maanantaina menossa vastaanotolle, jolloin sovitaan seurantaverikoe. Kyseessä on siis työpaikan lääkäri. Ajattelin samalla tiedustella häneltä endokrinologin tarpeesta, ehkäpä ensin kuitenkin seurataan alkaako lääkitys vaikuttamaan.

Aloitin myös näillä lasten tabuilla, kuten sinäkin. Otan tosin kokonaisen tabletin aamuisin. Kaksi pilleriä otettu ja lymfaterapiassakin kävin ensimmäistä kertaa. Oli aika jännä kokemus. Hoitajan ote oli niin hellä ja lämmin, kädet tuntuivat ihan kissanpoikasen pehmeältä turkilta kun hän hoiti vatsaani. Hoidon tavoite siis on palautta oma hormonitoiminta mahdollisimman hyväksi ja samalla kiihdyttää aineenvaihduntaa. Mietittiin hoitajan kanssa mahtaako lääkitys ja hoito olla toisiaan tukevia asioita, toivottavasti!

Olen menossa seuraavan hoidon suunnittelukäynnille ensi perjantaina VL:n. Otan silloin esiin lääkityksen aloituksen sekä lymfaterapian, jotta hänkin saa tietää missä mennään. Vähän jännittää tuleeko se lykkäämään seuraavan hoidon aloitusta, siis lääkityksen aloitus. Voihan olla että halutaan että lääke on ehtinyt kunnolla vaikuttaa ennen kuin seuraavaan hoitoon mennään. Saa nähdä...

Kuinka nopesti lääkkeet vaikuttivat väsymykseesi? Tapahtuiko se päivissä vai viikoissa? Toivottavasti arvot ovat nyt sinulla kohdillaan, jotta pääset aloittamaan hoidot.

Minusta kaikkein turhauttavinta näissä lapsettomuushoidoissa on odottaminen. Itse hakeuduimme hoitoihin vajaa 2 vuotta sitten ja nyt olemme ehtineet tehdä vasta kaksi IVF:ä ja yhden keskeytetyn inseminaation. Hoito keskeytyi koska minulta löytyi 6x6 senttinen kysta oikeasta munasarjasta, se leikattiin muutamaa kuukautta myöhemmin. Samalla poistettiin endometrioosia, jota tosin ei ollut paljoa. Tämän jälkeen Papa-kokeessa ilmeni solumuutoksia ja jouduin Loop-hoitoon kohdunkaulan syövän esiasteen vuoksi. Nämä hoidot ovat nyt tehonneet ja nyt sitten ilmeni tämä kilpirauhasjuttu. Tai oikeastaan kilpirauhasen lievä vajaatoiminta on ollut tiedossa jo monta vuotta, mutta nyt vasta heräsin aiheeseen. Joten varmaan ymmärrät ettei kärsivällisyyttä riittäisi enempään odotteluun.

Taidat olla Tuittu-nikillä myös tuolla kilpparifoorumissa? Nyt en varmaankaan kovin aktiivisesti pinoudu, mutta hoitojen jälleen alkaessa olen varmasti aktiivisempi. Joten seurailen kuulumisiasi ja laitan välillä omiakin kuulumisia.

Jään kyllä odottelemaan vastaustasi tähän viestiin :o) Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Vierailija
19/33 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan kiireisiä, joten vastaan vain lyhyesti.

Minulla olossa tapahtui muutos oikeastaan melkein heti. Tai ainakin minusta tuntuu siltä. Kyllä siinä ehkä viikko meni, vaikea näin jälkikäteen sanoa. Mutta sen notkahduksen, mikä tuli kuukauden lääkityksen jälkeen, huomasi kyllä ihan selkeästi. Se myös herätti huomaamaan millainen olo oli ennen lääkitystä ja millainen se voi olla kun voi hyvin.

Itseasiassa en ole rekisteröitynyt kilpparifoorumiin, tuntuu että ei minulla ole sinne mitään asiaa.. Kunhan vain olen lueskellut muiden aloituksia ja tietysti sitä infosivustoa. Täällä tosiaan kirjoittelen enimmäkseen tuolla Hoidokkien pinossa ja yritän palstailla myös Ensikoissa. Ensimmäisessä olen ollut alusta alkaen ja jälkimmäiseen liityin, kun oma hoitotauko turhautti ja hoidokeissa kaikkien hoidot eteni oikein vauhdilla.

Minua myös on eniten turhauttanut tämä jatkuva odottaminen. Ollaan oltu kohta asiakkaina Väestöliitossa jo vuosi ja yksi vaivainen inssi on ehditty tekemään..:( Siksi toivon niin kovasti että päästäisiin jatkamaan hoitoja jo tammikuussa. Toivotaan, että pääsisitte tekin jatkamaan hoitoja mahd. pian.

Tulehan tosiaan kertoilemaan kuulumisia ja kirjoittelemaan vaikka aktiivisemminkin esim. Hoidokkeihin sitten kun pääsette jatkamaan hoitoja tai kun tuntuu siltä. Kirjoitellaanko vielä tähän pinoon vai miten jatketaan? Olisi kyllä kiva kuulla miten teillä nämä asiat etenee, kun itsekin olen vielä niin alkutekijöissä..:)

-Tuittu-

Vierailija
20/33 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin laittaa tänne viestiä, kun tuntuu hassulta tulla hoidokkeihin ikään kuin kesken keskustelun... Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan :o)

Kilpparifoorumissa oli joku nimimerkillä Tuittu (ilman numeroita), jonka oletin olevan sinä. Mut nyt ainakin tiedän, enkä lähde viestittämään tälle toiselle mitään. En tosin ole kirjautunut sinne, ainakaan vielä.

Lääkitystä nyt viikko takana ja täytyy myöntää, olo on muuttunut!Ensimmäiset vaikutukset tunsin jo viime sunnuntaina, neljäntenä päivänä lääkkeen otosta, kun jaksoi tehdä muutakin kuin nukkua 10 tuntia ja olla möllöttää... Mieliala oli tosi hyvä ja olo reipas.

Olotila on siitä lähtien jatkunut yhtä hyvänä. Sellainen raskas olo, missä jäsenet painavat ja niiden liikuttaminen on tuntunut ylitsepääsemättömän vaikealta, on kadonnut. Pidemmät yöunet tosin maistuu edelleen, mutta sen laitan kyllä vuodenajan piikkiin. Nyt sitten vain seuraan tilanteen etenemistä ja pidän mielessä notkahdusriskin.

Koska sulla on seuraava lapsettomuuslääkäri? Toivottavasti saat asiat etenemään piakkoin.

Minä kenties olen huomenna viisaampi oman l-lääkärikäynnin jälkeen. Täytyy myöntää, että olo on nyt aika toiveikas. Lymfakin on tuntunut hyvältä. Vaikka hoito on hyvin kevyen oloista, oli viime käynnin jälkeen illalla pientä munasarjojen kivistystä. Ihan kuin ne siellä heräilisivät uuteen maailmaan ;o) Vähän taitavat olla vielä kohmeessa, mutta ainakin siellä jotain tapahtuu! HCG-hormonikin on lähtenyt kokonaan elimistöstä, en ole enää tiputellut viime sunnuntain jälkeen.

Maailma näyttää siis paljon valoisammalta. Mukavaa loppuviikkoa!

-Marvik-

Ps. Jos tätä pino käy kurkkimassa muita kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivät, laittakaa ihmeessä kokemuksianne pinoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi