Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ihminen mielestäsi voi itse vaikuttaa siihen, kuinka stressaavaa hänen elämänsä on?

Vierailija
23.04.2023 |

Joidenkin mielestä esimerkiksi perheellinen ei voi millään vaikuttaa elämänsä stressaavuuteen, koska työvuoroihin ei voi vaikuttaa, eikä voi vaikuttaa siihen, miten lasten koulu ja päiväkoti toimii, eikä suunnilleen yhtään mihinkåän.

Ja toisten mielestä stressaavuus ja "ruuhkavuodet" tulee lähinnä siitä, kun ihmiset tunkevat ihan vapaaehtoisesti kalenterinsa täyteen omia ja lasten harrastuksia, haluavat menestyä urallaan ja kodinkin pitää näyttää täydelliseltä ja muutenkin vaativat itseltään täydellistä onnistumista kaikesta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikuttaa paljonkin

Vierailija
2/6 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi vaikuttaa. Meillä esim harrastuksia ei saa olla liikaa, en jaksa kuskata kuin max pari kertaa viikossa. Omia harrastuksia ei mulla ole ollenkaan, ei vaan voimavarat riitä. Tarvitsen paljon sellaista aikaa, että saan olla ihan jouten. Liian kiireinen elämä ei ole mua varten, vaikka jotkut siitä nauttiikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniin asioihin voi vaikuttaa, ja kannattaakin. Lasten ei ole pakko harrastaa uintia, jääkiekkoa, taitoluistelua tai muuta, jossa kuskaukset ja reissut vie vanhemmankin elämän. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse, vaan puolivalmisteet ja einekset on ok. Lomillakaan ei ole pakko suorittaa reissuja ja sukulointeja, vaan voi vaikka jäädä ihan kotiseudulle ottamaan lonkkaa. Töissä ei ole pakko yletä tai ottaa vastaan stressaavampaa työtä. Toki joskus voi työpaikka osoittautua hyvin paineiseksi, mutta sitten kannattaa aktiivisesti etsiä erilaista työtä. Ja jos ei muuta, omaan asenteeseensa voi aina vaikuttaa. Tekee riittävästi, ja sen jälkeen kynä tippuu ja kotiin.

Vierailija
4/6 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöskään pakko ottaa niin suurta asuntolainaa että se aiheuttaa stressiä ja että sen vuoksi on pakko tehdä paljon töitä.

Vierailija
5/6 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä en enää stressaa. Sen tietää, että niitä töitä ei ehdi työajalla tekemään, varsinkin kun säästösyistä vähennettiin työntekijöitä. Siinäpä säästöä ja se näkyy.

Vierailija
6/6 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % vaikutusmahdollisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan