Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nipistäisit näillä tuloilla?

Vierailija
23.04.2023 |

Käteen jää verojen ja liiton maksun jälkeen 2230 euroa. On puoliso. Säästöön menee 500 euroa, mutta minusta se on liian vähän näistä tuloista. Aiemmin oli pienemmät tulot, mutta johonkin se raha vaan menee. Asumiseen menee 500 euroa, ruokaan 350 euroa, vakuutuksiin 120 euroa, puhelinlaskuihin 70 euroa (määräaikaiset, kolme henkeä), harrastuksiin 80 euroa, polttoaineeseen 100-150 euroa. Lisäksi tupakoin. En hirveämmin ostele vaatteita, käy ulkona tms. Tietenkin toisinaan. Onko teidän mielestä 500 euroa hyvä säästösumma vai pitäisikö näillä tuloilla tinkiä vielä enemmän ja säästää runsaammin? Kiinteistä kuluista ei voi tinkiä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vakuutuksia teillä on, jos niihin menee 120€ joka kuukausi?

Auto ja osakasko. Henkivakuutus, kotivakuutus, tapaturmavakuutukset.

Vierailija
22/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No helposti nyt 120 saa menemään.

2 x auton liikennevakuutukset+kaskot. ~1200 /vuosi

siihen päälle vielä terveysvakuutukset ja kotivakuutus niin ei tuo keskimääräinen 120€/kk mikään mahdoton ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Vierailija
24/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko vakuutusten maksut yht. 240 eur/kk? Todella suureet maksut!

Vierailija
25/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvähän tuo säästösumma on. Tietysti, jos säästät esim. oman asunnon/talon käsirahaa varten tai aikaista eläkettä varten, niin sitten tietysti voi yrittää tiukemminkin välillä. Mutta kertyyhän tuostakin summasta nopeasti isot säästöt, olettaen että niitä rahoja ei jatkuvasti käytetä.

Tupakasta nyt itse yrittäisin ensimmäisenä luopua tai ainakin vähentää. Ihan törkeissä hinnoissa nykyään.

Tätä mietinkin. Kun sitä omaisuutta ei ole voinut aiemmin kerryttää niin nyt pitäisi säästää remontteihin ja jossain vaiheessa autokin olisi hyvä vaihtaa.

Vierailija
26/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Tätä ei ole minusta mitään järkeä ottaa pois. Kattaa kuitenkin eläinvahingot ja hinauksen ainakin. Tarkkaa summaa en muista mutta maksu taitaa vuositasolla olla pikkasen päälle satasen.

Vierailija
27/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna vaihtaisin ainakin sätkiin jos et pysty lopettamaan. 500€ on ihan hyvin noista tuloista jos vielä poltatkin. Meillä pienet tulot ja säästöön jää yhteensä 750€/kk. Toki säästetään noin reilu 400€ yhteiselle tilille, mutta sinne ei paljon tonnia enempää jää vuodessa kun maksetaan sieltä sakokaivon tyhjennys, vakuutukset, auton korjaukset, nuohous ym. Kuluja

Vierailija
28/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko vakuutusten maksut yht. 240 eur/kk? Todella suureet maksut!

Ei ole, kun 120 euroa.

Vierailija
29/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Tätä ei ole minusta mitään järkeä ottaa pois. Kattaa kuitenkin eläinvahingot ja hinauksen ainakin. Tarkkaa summaa en muista mutta maksu taitaa vuositasolla olla pikkasen päälle satasen.

Minulla on ollut auto 30 vuotta enkä ole tarvinut kaskoa kertaakaan. Etkä varmasti saa kaskoa satasella per vuosi. Yleensäkin nämä vakuutukset ovat köyhien kusetusta.

Vierailija
30/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tämä elämä. Kun työttömyyden jälkeen pääsee töihin niin aluksi tuntuu että sitä rahaa riitää ihan kaikkeen ruhtinaallisesti. Kun sitten on hetki mennyt niin alkaa tuntumaan että kummasti se kaikki vain katoaa eikä tahdo edes riittää. Tottumukset muuttuvat tulotason mukaan ihan huomaamatta 😀

Vierailija
31/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa tarvi arpoa enempää kun jättää tupakoinnin pois. Tupakoiko mieskin?

Vierailija
32/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Minulla on ollut auto 30 vuotta enkä ole tarvinut kaskoa kertaakaan. Etkä varmasti saa kaskoa satasella per vuosi. Yleensäkin nämä vakuutukset ovat köyhien kusetusta.

Niin no sehän riippuu ihan haluatko itse maksaa vaikka peurakolarin vauriot itse kerralla vai osissa vakuutuksen kautta. Siinä kun menee puskuria, valoja, tutkaa yms keulasta rikki niin se ei ihan halpaa ole.

Vierailija
33/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Meillä taas osakasko on ikään kuin maksanut itsensä takaisin jo monta kertaa. Tarkistin just hinnan niin maksaa vuodessa 91 euroa. Kyseessä siis OSAkasko, joka eri asia kuin täyskasko.

Vierailija
34/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Näin. Normaalille ihmiselle ei joka vuosi sstu mitään liikenteessä. Maksaa sitten omasta pussista jos jotain sattuu esim 15 vuoden päästä.

Vierailija
35/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Niin no sehän riippuu ihan haluatko itse maksaa vaikka peurakolarin vauriot itse kerralla vai osissa vakuutuksen kautta. Siinä kun menee puskuria, valoja, tutkaa yms keulasta rikki niin se ei ihan halpaa ole.

Juurikin näin! Pikkuinenkin osuma esimerkiksi eläimeen maksaa useita satasia, jopa tonnin korjaamolla. Toki vanhaan autoon kertakorvaus järkevämpi ja näin tehtiinkin.

Vierailija
36/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista tämä elämä. Kun työttömyyden jälkeen pääsee töihin niin aluksi tuntuu että sitä rahaa riittää ihan kaikkeen ruhtinaallisesti. Kun sitten on hetki mennyt niin alkaa tuntumaan että kummasti se kaikki vain katoaa eikä tahdo edes riittää. Tottumukset muuttuvat tulotason mukaan ihan huomaamatta 😀

Tämä juuri! Ja nyt kun on totuttanut itsensä siihen, ettei tarvitse joka senttiä laskea niin tuleekin huono omatunto. Se elintason lasku vaan on huomattavasti hankalampi kuin nosto. Tiedostan, että pienituloisesta aloitukseni tuntuu ärsyttävältä, mutta lisääntyneeseen rahaan on näköjään vaikea suhtautua neutraalisti. Tuntuu, että nyt pitäisi vaan säästää ja säästää, jotta voi tehdä niitä asioita, joita ei aiemmin voinut.

Vierailija
37/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei mitkään hirmuiset nettotulot ole, noin 4000 €/kk.

minulla vastaavat kulut kuin AP:lla tänä vuonna:

- Asuminen 137,5 €/kk (sähkö ja yhtiövastikkeet)

-ruoka ja kulutustavarat, lääkkeet, 275,5 €/kk

-autot vakuutuksineen 500 €/kk

-netti ja puhelimet 55 €/kk

Yhteensä siis 968 €/kk.

Ruuasta voisi helposti tinkiä jos haluais, samaten netistä ja puhelimestä.

Säästöön jää siis noin 3000 €/kk.

Vierailija
38/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakasko!

39/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut n 55 vuotta....sinä aikana 2 porokolaria ja yhden kerran käänsin asuntovaunu perässä liian aikaisin, kun mies neuvoi....ja ne on siinä....ja paljonkohan noihin autovakuutuksiin olisi mennyt tuona aikana rahaa ??   siis  paljon....

Vierailija
40/48 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kasko pois.

Juurikin näin! Pikkuinenkin osuma esimerkiksi eläimeen maksaa useita satasia, jopa tonnin korjaamolla. Toki vanhaan autoon kertakorvaus järkevämpi ja näin tehtiinkin.

Minä osuin rusakkoon ja korjaus varaosineen 980. Parhaimmillaanhan osuma rusakkoon ei tee mitään mutta pahimmillaan käy kuten minulle kävi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi