Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä pitää ilmoittaa vessa tauot, pitääkö teidän työpaikalla?

Vierailija
23.04.2023 |

Onko tuo edes laillista, että pitää ilmoittaa kun menee vessaan? Nöyryyttävää. Koen sen olevan yksityinen asia, aivan sairasta ja minäkin jo luulin nähneeni kaiken työpaikoilla?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen firmassa X keikkaluontoista sivutyötä.

Omassa vakituisessa työssäni wc:ssä saa käydä, kun on hätä. Eikä sitä vahdi kukaan.

Keikkapaikalla työskennellessäni (muutama tunti illassa) ei työaikana saa käydä wc:ssä. Wc-käynnit pitää tehdä ennen töihin saapumista tai vuoron jälkeen.

Ja tätä vahditaan.

Eikä kukaan ole tehnyt ilmoitusta työsuojeluun, eikä yksikään työntekijä ole ammattiliiton jäsen? Sellaista se on niissä työpaikoissa, joissa vain harva työntekijä puhuu suomea. Ei ihme, että sellaisia halutaan lisää.

Minusta taas olisi outoa että muutaman tunnin työajan aikana pitäisi vessaan päästä. Jos ei jaksa muutamaa tuntia olla käymättä vessassa, niin pitää mennä lääkärin luo juttusille.

Luuletko, että juttelu lääkärille auttaa, jos on vaikka krooninen suolistosairaus?

Jos on sairaus minkä takia pitää päästä nopeasti vessaan niin saa vessakortin.

Sitä näyttämällä pitäisi päästä aina.

https://yle.fi/a/3-11139713

Vierailija
42/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöiden etuja on se, että kukaan ei seuraa kauanko nyt siellä vessassa olit tai kuinka usein käy.

Vähän riippuu. Eräässä firmassa meillä oli Telegram-sovellus, jonka kautta piti olla koko ajan vuorovaikutuksessa oman tiimin kanssa. Jos kävit vessassa ja et salamana ollut vastaamassa työkaverille, niin työkaveri alkoi vinkumaan siellä chatissa koko tiimin kuullen, miksi joku ei vastaa parin minuutin sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen firmassa X keikkaluontoista sivutyötä.

Omassa vakituisessa työssäni wc:ssä saa käydä, kun on hätä. Eikä sitä vahdi kukaan.

Keikkapaikalla työskennellessäni (muutama tunti illassa) ei työaikana saa käydä wc:ssä. Wc-käynnit pitää tehdä ennen töihin saapumista tai vuoron jälkeen.

Ja tätä vahditaan.

Eikä kukaan ole tehnyt ilmoitusta työsuojeluun, eikä yksikään työntekijä ole ammattiliiton jäsen? Sellaista se on niissä työpaikoissa, joissa vain harva työntekijä puhuu suomea. Ei ihme, että sellaisia halutaan lisää.

Minusta taas olisi outoa että muutaman tunnin työajan aikana pitäisi vessaan päästä. Jos ei jaksa muutamaa tuntia olla käymättä vessassa, niin pitää mennä lääkärin luo juttusille.

Luuletko, että juttelu lääkärille auttaa, jos on vaikka krooninen suolistosairaus?

Noihin on lääkkeet ja ruokavalio hoitona, jos pitää vessassa rampata, todella outoa jos ei itse tee mitään. Muutama menee äkkiä jos etsii vaikka kaupoista kenkiä itselleen, miten pärjäävät kun ei joka paikassa vain mennä vessaan.

Vierailija
44/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle eräässä työpaikassa pomo käski laittaa tietokoneen näytölle A4 kokoisen arkin, jossa ilmoitan vessassa oloni tai mihin ikinä nyt menenkin, syömään tai jotain työtehtävää muualle hoitamaan. Tämä lähti siitä, että muut aina ilmoittivat vessassakäyntinsä suullisesti ja minä uutena työntekijänä pidin todella outona tätä, että aikuiset ilmoittavat vessa-asiansa. Minä en tehnyt näin, koska en ymmärtänyt sen kuuluvan sen työpaikan tapoihin. Niin johan olivat muut menneet kielimään pomolle asiasta ja sitten pomo käski tehdä tämän lapun. No, tämä sitten johti siihen, että kun olin vessassa, niin työkaverit saattoivat tulla oven taakse, jos viivyin heidän mielestään liian kauan.  Ruokalaan myös tulivat vaativasti tuijottamaan jne. Tämä minun tärkeys, että ihan vessassa piti työtehtäviä hoitaa ei kuitenkaan näkynyt palkassa.

Lisään tähän vielä, että työni ei ollut sellainen, etteikö työpisteeltä olisi voinut poistua ilmaan mitään suurempaa katastrofia. Ihan tavallinen rivisihteeri olen, kuten muutkin siellä.

Vierailija
45/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvia ilmoittaa, mutta ilmoitan silti koska mun mielestä se on hyvä tapa. Monesti huudan kovalla äänellä 'menen paskalle!!'

Vierailija
46/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tarvia ilmoittaa, mutta ilmoitan silti koska mun mielestä se on hyvä tapa. Monesti huudan kovalla äänellä 'menen paskalle!!'

Tää on hyvä. Nimittäin minä kun menin pas*alle enkä ilmoittanut asiasta, niin vessan oven taakse alkoi muodostua jonoa ja oven läpi kuulin kun siellä aprikoitiin, että taitaa olla täysistunto menossa. 

Vierailija
47/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika sentään tätä suomen juntti meininkiä

Vierailija
48/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse. Jos pitäisi niin vaihtaisin työpaikkaa. Ei meillä muutenkaan taukoaikoja kyttäillä.

Vierailija
49/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa käydään tauolla, ei ravata työaikana omilla tauoilla.

Vähän niin ja näin, että kannattaako aina välttämättä pidätellä. Joskus oli koulutuspäivä. Istuin oppitunnilla kupla otsassa, kun kouluttaja päätti paahtaa kaksi tuntia putkeen. En kehdannut olla ainoa, joka lähtee vessaan.

Tosin sitten, kun eka lähti, niin padot aukesi, ja kaikki yht'aikaa rynni vessaan kesken oppitunnin.😁

Siitä koulutuksesta ei ole muuta jäänyt mieleen, kuin että olipa kaksi tuntia kauhea kusihätä.

Vierailija
50/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, mutta joudun käymään alati vessassa ja tämä oli ongelma jo töissä ollessa. Sain kuulla pään aukomisia miksi olen siellä jatkuvasti. Kertoako, että käytän vaippoja, koska en saa pidäteltyä enää pissaa lainkaan vaan kaikki valuu vaippaan ja se haisee. Tämän vuoksi aina myös iso laukku mukana vessassa, koska käytän kestovaippoja, jotka pesen kotona. 

Niin varmaan, käy lääkärissä.

Vierailija
51/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vaka-ala, surprise!!!

Oletko englanninkielisessä päiväkodissa vai miksi käytät englantia.

"pyörittelee silmiään"

Vierailija
52/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin kaikessa rauhassa etsimään sitä pomoa ja sitten löytäessäni hänet kertoisin että "Menen muuten paskalle seuraavaksi, sopiiko?"

Kun tämä tarpeeksi monta kertaa toistuisi niin eiköhän tuo oppisi tavoille...

Meinaan tuo etsiskelyaika ei tietenkään olisi tauoistani pois.

Vierailija
53/53 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ilmoitan koko tehdashallille mahdollisimman  isolla äänellä että lähden nyt vääntämään ihan karseansairaat paskapökäleet ja ilmoitan arvioni monta kiloa tulee, saastaisen röhönaurun säestämänä.