Töissä pitää ilmoittaa vessa tauot, pitääkö teidän työpaikalla?
Onko tuo edes laillista, että pitää ilmoittaa kun menee vessaan? Nöyryyttävää. Koen sen olevan yksityinen asia, aivan sairasta ja minäkin jo luulin nähneeni kaiken työpaikoilla?
Kommentit (53)
Olen palkanlaskija. Ei tarvitse. -nuori mies
No ei sentään tarvitse. Jokainen käy silloin kun ehtii. Kenelle niitä edes ilmoitetaan, ei meillä ole pomokaan läheskään aina paikalla. En mä ehtisi edes vessaan, jos pitäisi vielä joku pomokin etsiskellä.
Pakkohan sinne on tauottaja kutsua sen vessatauon ajaksi 😅
En tiedä mitä tarkoitat ilmoittamisella, mutta kyllä meillä pitää huikata työkaverilla, jos menee vessassa käymään, ei voi vain häipyä lapsiryhmästä toista ihmettelemään miksi on yht'äkkiä yksin lauman kanssa.
T. Vaka-ala, surprise!!!
No riippuu täysin työstä. On paljon hommia jossa et vaan voi poistua työpisteeltä ilmoittamatta.
No varmaan riippuu melko tavalla siitä työstä. Ei kai joku metrokuski voi lähteä vessaan milloin vaan ilmoittamatta siitä. Jos ihan perus toimistohommaa meinaat, niin sitten on kyllä outoa.
Siellä on varmaan ollu joku lusmuiluongelma; mennään puhelimen kanssa liian usein vessaan ja viihdytään siellä liian pitkään.
Kyllä meillä pitää kertoa minne menee. Ja hyvä et sanookin. Eipähän jää viikoksi yksin vessaan.
Nykyisessä työssä ei tarvitse, entisessä työssä piti. Vanha työ oli s-marketin kassalla joten piti myös odottaa että joku tulee tuuraamaan ennen kuin voi poistua työpisteeltä
Mitenköhän eksä pärjää opehommissaan, kun hänellä se vessakäynti kotona kestää min. tunnin.
Siis kenelle siitä pitää ilmoittaa?
Ihan normaalia huikata työkaverille asiasta, jos on sellainen toimenkuva, ettei voi noin vaan kadota johonkin edes vähäksi aikaa.
Olen työtön, mutta joudun käymään alati vessassa ja tämä oli ongelma jo töissä ollessa. Sain kuulla pään aukomisia miksi olen siellä jatkuvasti. Kertoako, että käytän vaippoja, koska en saa pidäteltyä enää pissaa lainkaan vaan kaikki valuu vaippaan ja se haisee. Tämän vuoksi aina myös iso laukku mukana vessassa, koska käytän kestovaippoja, jotka pesen kotona.
Teen firmassa X keikkaluontoista sivutyötä.
Omassa vakituisessa työssäni wc:ssä saa käydä, kun on hätä. Eikä sitä vahdi kukaan.
Keikkapaikalla työskennellessäni (muutama tunti illassa) ei työaikana saa käydä wc:ssä. Wc-käynnit pitää tehdä ennen töihin saapumista tai vuoron jälkeen.
Ja tätä vahditaan.
Työpaikalla missä olen moni menee vessaan piiloon pitämään ylimääräisiä taukoja jotta ei tarvitse tehdä työtä. Työntekijät käy usein myös tupakalla vaikka pitäisi olla savuton työpaikka.
Riippuu siitä työstä. Aspassa pitää ohjelmaan kirjata, että on tauolla, jotta puhelut ohjautuvat muille. Asiantuntijan töissä ei mitään väliä jos käyt vessassa.
Jos siis työssäsi ei ole velvoitetta olla jokainen hetki tavoitettavissa, niin siinä tapauksessa ei ole asiallista mutta jos et voi työtehtävääsi tai työpistettäsi jättää hetkeksikään, niin ihan ok että joutuu ilmoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Keikkapaikalla työskennellessäni (muutama tunti illassa) ei työaikana saa käydä wc:ssä. Wc-käynnit pitää tehdä ennen töihin saapumista tai vuoron jälkeen.
Ja tätä vahditaan.
Mitä työnantaja tekisi/tekee tilanteessa, jossa on pakkotilanne? Esimerkiksi ripulipaskat pitää tursaista joko vessaan, housuihin tai lattialle? Onko annettu ohjeistusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätä vahditaan.
Mitä työnantaja tekisi/tekee tilanteessa, jossa on pakkotilanne? Esimerkiksi ripulipaskat pitää tursaista joko vessaan, housuihin tai lattialle? Onko annettu ohjeistusta?
Kipeänä ei olla töissä? En tiedä mitä kauhean kakkahädän kohdalla tehdään.. vedetään kakka takaisin paksuunsuoleen odottamaan kotiinpääsyä?
Sama
Vierailija kirjoitti:
No varmaan riippuu melko tavalla siitä työstä. Ei kai joku metrokuski voi lähteä vessaan milloin vaan ilmoittamatta siitä. Jos ihan perus toimistohommaa meinaat, niin sitten on kyllä outoa.
Minä taas luulisin, että metrokuskinkaan ei tarvitse vessatauoissa ilmoittaa kenellekään. Metrohan kulkee aikataulun mukaan, joten ei siitä vessaan lähdetä. Eiköhän siellä vessassa käydä tauolla, eikä silloin tarvitse kenellekään ilmoitella.
Saattaisi pomo vähän ihmetellä, jos kävisin ilmoittamassa meneväni kakalle :D
T, 20v insinööritoimistossa
Ei tarvitse ja onhan toi outoa.