Sanojen tapaaminen/unohtelu, sanojen vääntyminen suussa.. mistä johtuu? Ei ole ms-tautia kun oli magneettikuvat puhtaat.
Voiko olla vaan jokin diagnosoimaton adhd? Kyse kolmekymppisestä
Kommentit (35)
Jos aivojen magneettikuvat olivat normaalit, niin tuskin on varhainen alzheimer, koska
"Magneettikuvauksella voidaan lisäksi todeta Alzheimerin taudille ominaiset kutistumismuutokset ohimolohkojen mediaalisissa rakenteissa, hippokampuksessa ja entorinaalisessa kuorikerroksessa. Tällä on merkitystä paitsi Alzheimerin taudin varhaisdiagnostiikassa myös eri dementioiden erotusdiagnostiikassa." (Duodecim)
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Voi olla täysin normaalia vuorovaikutustilanteen aiheuttamaa shokkia ja toisessa ääripäässä alkavaa psykoosia tai kaikkea muuta siltä väliltä aivoverenvuodosta lähtien.
Sanat muuntuvat jo mielessä, ei suussa.
Yleisin syy lienee migreeni (afasia).
Mitä tarkoittaisi "epäpuhtaat magneettikuvat"?
Eihän tuo edes ole ms-taudin tyyppioire. Kuulostaa uupumukselta joka sinänsä voi olla oire mistä vaan.
Olet keskivaikeasti kehitysvammainen ja suuressa määrässä mielenviassa. Sen lisäksi sinulla on progeria.
Stressi ja ahdistuneisuus tekee tuollaista. Ja minun kokemukseni mukaan ihan jo silkka informaatiotulva. Aivot pystyvät kuitenkin käsittelemään vain rajallisen määrän ajateltavaa. Jatkuvan informaatiotulvan tieltä on sysättävä vanhaa sivuun.
Mutta se "sivuun työnnetty" tieto ei kuitenkaan katoa päästä mihinkään, vaan muistuu kyllä myöhemmin mieleen, näin ainakin minulla.
Stressi ja uupumus, jatkuva univaje, aiheuttavat k.o. oireita yleisesti.
Tietyn tyyppinen migreeni aiheuttaa tollasta.
T. viimeks viime viikolla oli.
En tiedä mutta itse noin kolmekymppisenä olen myös kärsinyt tästä ehkä muutamia vuosia. Tai että kesken lauseen sanon ihan väärän sanan. Tyyliin Laitoin kirjahyllyyn purjoja (kirjoja).
Outoa tässä on se, että olen nimenomaan kielellisesti lahjakas (ollut aina), osaan useampaa eri kieltä, korkeakoulutettu jne. Eli ei tosiaan pitäisi olla siitä kyse ettenkö osaisi vaan jostain muusta. Mutta keskusteluissa tulee yhtäkkiä oikosulkuja.
Otitko koronapiikin? Se voi olla varhaisen dementian tms. syy.
Alkoholismi, alkon liikakäyttö tai uniongelmat. Syrjäytyneisyys.
Ap, et ole yksin. Mullakin samaa vaivaa.
Varmaan kuormitusta, kun 3-vuorotyö ja alaikäiset lapset.