Ex: "Olit (tai olet) itsekäs, koska erosit minusta"
Meillä on lapsi, ja exän mielestä tämän vuoksi olen itsekäs, koska en pystynyt jatkamaan exän kanssa. En osannut suhteessamme olla niinkuin hän toivoi, aina tein kaiken virheellisesti, ihan kaiken. Ocd äityi exän kritisoinnin, haukkumisen ja henkisen väkivallan vuoksi niin pahaksi, etten meinannut enää esim päästä wc:stä pois, kun en vaan ollut pessyt kaikkea (esim käsiä) tarpeeksi hyvin. Pitkästä aikaa eron jälkeen jäimme nyt juttelemaan hiukan pitemmäksi aikaa, ja ex alkoi selittää miten hyvä oli kun hänen äitinsä ei eronnut exän isästä, vaikka isänsäkin (exän kertoman mukaan) haukkui etc ja kerran äitinsä oli vain jäänyt mykäksi ja tärissyt. Eli tuskin oli kovin terveellinen suhde heilläkään. Mutta exän mielestä tämä oli parempi kuin että olisivat eronneet. Ja nyt ex alkoi sitten selittämään minulle siitä, miten minä olen itsekäs ja ajattelen vain itseäni, kun erottiin. No, toinen vaihtoehto olisi varmaan ollut se, että päädyn osastolle, kun en olisi varmaan päässyt edes liikkumaan.
Kommentit (4)
Ei kannata enää tavata exää, kommunikoi lapsen asiat sähköpostilla.
Ja et viitsinyt sitten sanoa takaisin että me erottiin koska olet ihmisenä perseestä ja totta helvetissä ajattelet itseäsi, koska hän sitä ei tehnyt. Jonkun pitää ylipäätään ajatella, koska häneltä se ei onnistu.
Silloin on parempi erota jos ei yhteiselämä onnistu vaikka parhaansa yrittää. Mutta edelleen: miehet eivät ole aina tarinan pahis ja monesti erotaan turhan helposti. Ap:n osalta ei varmastikaan tästä ollut kyse, mutta meillä on vain yhden osapuolen tarina asiasta.
No niinhän sä olitkin itsekäs. Itseäsi kai ajattelit kun exittasit tuosta suhteesta. Se on tervettä olla itsekäs.