Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kertoa lapsille deittailusta eron jälkeen?

Uuden edessä
22.04.2023 |

Takana ero pitkästä liitosta kolme kuukautta sitten. Lapset teinejä ja esiteinejä. Milloin olisi hyvä paljastaa, että on alkanut tapailla uutta miestä? En olisi näytille tuomassa, mutta tuntuu valehtelulta ja kauhealta piilottelulta, kun puolin ja toisin kyläillään päiviä kerrallaan lapsivapailla. (Tavattiin jo tosi pian eron jälkeen.) Ainakaan osalle lapsista ei varmaan ole tullut edes mieleen, että voisin ketään alkaa edes tapailla.

Kommentit (8)

1/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellään olisi mitään kokemusta asiasta? Hyviä tai huonoja toteutuksia?

Vierailija
2/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään tapailusta ei ole syytä kertoa. Jos oikeasti pitää niin sovitaan seurustelusta. Silloin ollaan jo pari ja voi kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seurustelusta tässä jo on oikeasti kyse.

Mietin vaan, miten kertominen vaikuttaa mahdollisesti mun ja lasten väleihin? Ja mikä on liian aikaista? Voi olla heidän ehkä vaikea ymmärtää

-Ap

Vierailija
4/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä ne sun lapsetkin jättää sulle kertomatta asioita. Avaudu ystävillesi ja anna lastesi toipua erostanne rauhassa.

Vierailija
5/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro suoraan vaan, että isi on löytänyt uuden poikaystävän.

Vierailija
6/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vielä on aivan liian aikaista. Ero on trauma myös lapsille ja sen käsittelyyn on annettava aikaa. Lapset joutuvat muutenkin sopeutumaan uuteen tilanteeseen.

Miksi lapsille pitäisi kertoa, jos et ole kuitenkaan miestä heille esittelemässä?

Vierailija
7/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tilanteesta kokemusta vain "teinin näkökulmasta", mutta ihan siltä pohjalta arvelisin, että riippuu todella paljon kokonaistilanteesta.

Sinä tunnet lapsesi ja tilanteesi parhaiten. Oliko ero repivä, kaipaavatko lapset isää? Vai oliko tilanne sellainen, että lapsetkin saattoivat olla helpottuneita erostanne? Mitkä ongelmat eroa edelsivät? 

Minä olin 14-vuotiaana iloinen äitini puolesta hänen esitellessään uuden miesystävänsä. Olin jo ennen eroa ollut "äidin puolella", ja - vaikka isääni rakastinkin -, toivonut, että juuri äitiä kohdeltaisiin paremmin. En siis eron jälkeen todellakaan haikaillut mitään vanhempieni yhteenpaluuta, vaan olin nimenomaan helpottunut siitä että koti on rauhoittunut.

Jos taas tilanne olisi ollut sellainen, etteivät aikuisten ongelmat olisi näkyneet lapsille vaan kyseessä olisi ollut vaikkapa se perinteinen erilleen kasvaminen, en ehkä olisi ollut yhtä myötämielinen. Eli siis riippuu tilanteesta. 

Mutta ei niitä (esi-)teinejä kannata aliarvioidakaan niin että ei puhu asioista vaan hiippailee salaa treffeille ja piilottelee kännykkää. Mielummin keskustelee asioista suoraan ja antaa heille aidon mahdollisuuden ilmaista tunteitaan ja käsitellä asiaa.

Vierailija
8/8 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin ainakin vuoden. Tosin en seurustelisi noin nopeasti pitkän suhteen päättymisestä. Kannattaisi hetken hengäistä ja olla yksin eron jälkeen. Miksi heti kertoisit, jos et meinaa esitellä kumppaniasi lapsille vielä.