Miksi Te-toimistossa sanotaan 40 vuotiasta miestä nuoreksi mutta täällä lällätellään että olen vanha?
Te-toimiston väki sanoo että olen nuori mies työelämään mutta naiset vänkää täällä että olen vanha enkä kelpaa nuoremmille naisille vaikka olen nuoren näköinen. Ketä tässä pitäisi uskoa ja miksi naiset vänkää täällä?
Kommentit (24)
Nelikymppisyys on miehelle paras ikä, sekä työelämässä että naisten kanssa. Vanhapiioilta ei kantsi kuunnella pariutumisvinkkejä.
Kaverilleko selittelet, että naiset yrittää estää sua pariutumasta? Naisia kiinnostaa kiinnostua.
Nelikymppisen tavoite-eläkeikä, jonka mukaan eläkkeiden riittävyys on laskettu, on noin 70 vuotta. No eihän se oikeasti tule toteutumaan, mutta Te-toimisto elää sen mukaan.
No mulle 46-vuotiaalle just lääkäri sanoi että olen nuori. Eli mun sit pitää kelvata nuorille miehille? Niin mä kyllä varmaan kelpaisinkin, pitänee sit vaihtaa mies nuorempaan.
Te-toimistossa sanotaan vielä kuusikymppisellekin, että sä olet vielä niin nuori, ettet pääse eläkkeelle. Kouluttaudu uuteen ammattiin, sulla on vielä monta vuotta työelämää jäljellä. Että sellasta 😂
Noo.. suuressa sisämaakaupungissa TE-toimistossa sanottiin 33-vuotiaalle että "voi voi kun sinullakin alkaa jo tuota ikää olemaan jonkun verran..." 😁
Kyse on tietenkin kohderyhmästä. Työelämässä 40- vuotiaalla miehellä (oletetaan tietenkin että koulutus löytyy) on työ- ja elämänkokemusta, ovat rauhoittuneet ja asettuneet aloilleen. Jos taas tavoitellaan kaksikymppisiä naisia parisuhteeseen (tai seksiin edes), heillä on taas eri kriteerit. Jos nelikymppinen nainen käy, on taas ihan hyvät mahdollisuudet, kun muutkin asiat ovat kohdillaan. Eihän tämän nyt pitäisi olla niin vaikeaa tajuta.
Koska 40v on keski-ikäinen ei nuori! Vaikka olet työkkärin mummelin silmissä "nuori" suhteessa varmaan siihen milloin eläkeikäsi on. Ei se tarkoita sitä, että olet nuorten naisten silmissä nuori tai kiinnostava. Ihan papparainen parikymppiselle.
Jokainen joka sanoo itse olevansa nuoren näköinen ei oikeasti ole sitä. Jos katsoo itseään vain peilistä ja puhelimen filtterin läpi saattaa tuollainen harhakuva kyllä tulla.
Valehteluahan se on. Minä aina keskeytän, kun aloittavat "olet vielä nuori" -litanian ja kerron heille, että olen 45-vuotias pitkäaikaistyötön vailla kunnon koulutusta. Minulla ei ole enää kaikki mahdollisuudet auki enkä voi tehdä mitä tahansa. Ei. Minä olen mitä olen enkä sitä enää voi muuttaa. 20 vuotta sitten olisin voinut. Nyt en enää voi.
Vierailija kirjoitti:
Valehteluahan se on. Minä aina keskeytän, kun aloittavat "olet vielä nuori" -litanian ja kerron heille, että olen 45-vuotias pitkäaikaistyötön vailla kunnon koulutusta. Minulla ei ole enää kaikki mahdollisuudet auki enkä voi tehdä mitä tahansa. Ei. Minä olen mitä olen enkä sitä enää voi muuttaa. 20 vuotta sitten olisin voinut. Nyt en enää voi.
Toisaalta haluan uskoa, että on vielä mahdollista toteuttaa haaveita. Ei tosin työkkärin metodeilla
Minuakin on sanottu nuoreksi. Että miten olis? Täällä on 52v. nainen.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimistossa sanotaan vielä kuusikymppisellekin, että sä olet vielä niin nuori, ettet pääse eläkkeelle. Kouluttaudu uuteen ammattiin, sulla on vielä monta vuotta työelämää jäljellä. Että sellasta 😂
Niinpä eivät höpötä kuin lämpimikseen.Täytyisi olla pää kainalossa ennenkuin ei tarvitse enään töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Haaveita, jotka eivät vaadi paljon rahaa kyllä. Muita haaveita ei.
Hain omaehtoisen opiskelun tukea uuteen tutkintoon ja TE-toimisto antoi kieltävän päätöksen yhtenä perusteenaan "suhteellisen tuore aiempi tutkinto". Olin siis tuolloin valmistunut lähes 3 vuotta aikaisemmin enkä ollut päiväkään tehnyt kyseisen tutkinnon töitä (enkä saanut kauheasti muitakaan töitä). Tällä palstalla (ja muuallakin) oltaisiin taatusti sanottu, että tutkintoni on vanhentunut mutta TE-toimisto oli tällaisessakin eri mieltä.
Mä olen 34-vuotias ja puhelimessa virkailija AINA teitittelee mua. Tulee täys mummo olo 😁 näinpäin täällö.
Kyllä sinä kaksikymppisten tyttöjen näkökulmasta olet vanha. TE-toimistossa ei ole kyse pariutumisesta.
Ja tämäkin palsta on täynnä omasta mielestään paljon nuoremman näköisiä nelikymppisiä, mutta yhtään sellaista en ole livenä tavannut.
Hahaha :D
Te- toimistossa sinua verrattiin eläkeikäisiin (eli nuori = työelämää vielä pitkään jäljellä ennen eläkettä).
Parisuhdemarkkinoilla etenkin nuorten naisten keskuudessa ei paljon paina se, että on liian nuori ollakseen vanhuuseläkkeellä:D.
Ne puhuu te-toimistossa mitä huvittaa niiden puheilla ei ole mitään totuus pohjaa..
Tosin joku muu antaa heille neuvot ...pää kainalossa olet vielä te-toimiston listalla ja aina olet työkunnossa.
Minä olen 60v nainen. Te- toimistossa sanottiin, että olen nainen parhaassa iässä. 😂 Pääsin haastatteluun kerran, ja työnantaja sanoi, että " ei sinun ikäisesi jaksa enää fyysisiä töitä". Miksi ihmeessä kutsui haastatteluun, kun tiesi ikäni? En ole edes lihava, kun joku kuitenkin siitä vänkää. Rypistynyt kyllä, mutta hain tuotannon töihin tehtaaseen. Ei luulisi siellä ulkonäöllä olevan niin väliä, liukuhihnan ääressä. Teen puutarhatöitä, hoidan ison talon ja liikun pyörällä .
Työelämä on 20-30 vuotiaille ja elämä muille. Ota nuorekkaana joku 35+ ihana aikuinen nainen joka on myös nuorekas. Ei sen ihmeellisempää ole. Molemmat työttömäksi ja nauttimaan elämästä.