Muuten hyvä mies, mutta juo joka ilta!!! Kertoi vasta kolmen kuukauden tapailun jälkeen!!
Elää muuten normaalia elämää, että juo joka ilta 2-8 olutta.
Joskus juo kirkastakin.
Aamulla kuitenkin pääsee töihin.
Tuo "pieni" uusi tieto sai minut kyllä kavahtamaan.
Tuota on jatkunut jo vuosia.
Mies lupasi alkaa vähentämään ja kuulemma vain minä voin auttaa onnistumaan siinä.
Minun tekisi mieli juosta ja lujaa nyt.
Koko ihminen muuttui silmissäni saastaiseksi.
Kommentit (40)
Toleranssi kasvaa ja ajan myötä myös nuo määrät kasvavat. Ei ole tulevaisuutta tällä suhteella.
No turhaan sä tänne kerrot. Sidot kengät ja lähet juoksemaan
Älä yhtään kanna mitään syylisyyttä vaan jätä se jos siltä tuntuu. Sinä et ole mikään miehen tukipilari tai vastuussa tuosta.
Mies hoitakoot itse terveytensä ensi paremmalle tolalle ja sitten etsitään vasta kumppania.
Ihan sama, kun toinen deittailisi jostain lataamosta ja vaatisi suhdetta, että voi parantua. Noin se ei saa mennä.
Aikamoinen vastuu sysätään sinulle, olet muka ainoa joka häntä voi auttaa. Hän on itse vastuussa omasta elämästään ja juomisestaan, ja jos todella haluaa lopettaa, hakeutuu hoitoon.
Kuvittele itsesi kymmenen vuoden päähän ja katsele aikaa taaksepäin. Haluatko elää alkoholistin rinnalla? En suosittele. Meillä meni vuosikausia ihan kohtalaisesti, mutta vähentämis- ja rajoittamislupaukset eivät yrityksistä huolimatta pitäneet eikä puhettakaan, että tukea olisi haettu jostain alkoholistien apuohjelmista. Nyt (entinen) mies soittaa välillä nousuhumalassa haukkumispuheluita ja laskuhumalassa henkitoreissaan sopertelupuheluita, että mun pitää mennä auttamaan. Välillä menen, yleensä en, joskus soitan ambulanssin. Ja tämä mies on isä lapsellemme. Houkutteleeko?
Nyt on ehkä vielä hallinassa noinkin hyvin, mutta tuo sairaus ei ole vielä vauhdissa kunnolla.
Jos nyt ei oikeasti lopeta niin kohtaa juo ympäri vuorokauden eikä enää kykene työelämään.
Nainen jota tapailin, niin hän joi illalla kännit kotona, kun tiemme erosi deiteiltä. Hän oli hieno ihminen, mutta dena. En tajunnut alussa hänen olevansa krapulassa, koska eihän voi tietää minkälainen toinen on. Kun oltiin enemmän, niin tajusin sen kaiken. Kaunis ja hyvin pukeutuva jne. Luulin olemuksen olevan vaan erilainen, kun en tiennyt sitä mikä hän on. Sanoin hänelle, että en ole niin nihkeä, että jättäisin sinut, mutta myönnä, koska ymmärrän nyt jo. Myönsi. Ja kertoi minulle, että olis halunnu kertoa ajat sitten jo, mutta kiintyi minuun ja halusi vaan olla kanssani, koska tunnuin hyvältä hänelle. Sanoi, että halusi tuntea hyvää kerrankin, kun joku välittää.
Kysyin, että haluatko apua ja kerro kaikki. Kertoi ja hoidettiin apua. Nyt on vaimoni ja ollu alkoton 7 vuotta jo. Itsekin lopetin vkloppu juomisen samaan aikaan, koska on epäreilua, kun toinen käy hoidossa ja toinen lähtee dokaa. Itse en ollut siis juoppo, mutta lopetin kokonaan hänen takiaan samaan aikaan. Viikon päästä hän juoksee maratoonin mihin on treenannut. Hänen unelmansa oli, että joskus vois juosta. Nyt se toteutuu ja uskon, että pystyy siihen.
Ai nytkö jo hänen juominen on sinun hallinnassa. Kas kummaa
Vierailija kirjoitti:
Nainen jota tapailin, niin hän joi illalla kännit kotona, kun tiemme erosi deiteiltä. Hän oli hieno ihminen, mutta dena. En tajunnut alussa hänen olevansa krapulassa, koska eihän voi tietää minkälainen toinen on. Kun oltiin enemmän, niin tajusin sen kaiken. Kaunis ja hyvin pukeutuva jne. Luulin olemuksen olevan vaan erilainen, kun en tiennyt sitä mikä hän on. Sanoin hänelle, että en ole niin nihkeä, että jättäisin sinut, mutta myönnä, koska ymmärrän nyt jo. Myönsi. Ja kertoi minulle, että olis halunnu kertoa ajat sitten jo, mutta kiintyi minuun ja halusi vaan olla kanssani, koska tunnuin hyvältä hänelle. Sanoi, että halusi tuntea hyvää kerrankin, kun joku välittää.
Kysyin, että haluatko apua ja kerro kaikki. Kertoi ja hoidettiin apua. Nyt on vaimoni ja ollu alkoton 7 vuotta jo. Itsekin lopetin vkloppu juomisen samaan aikaan, koska on epäreilua, kun toinen käy hoidossa ja toinen lähtee dokaa. Itse en ollut siis juoppo, mutta lopetin kokonaan hänen takiaan samaan aikaan. Viikon päästä hän juoksee maratoonin mihin on treenannut. Hänen unelmansa oli, että joskus vois juosta. Nyt se toteutuu ja uskon, että pystyy siihen.
Naisilla nyt on onnistumisprosentti huomattavasti isompi kuin miehillä koska saattavat jopa tehdä jotain. Miesten kanssa kaikki on pelkkää vastatuuleen kusemista.
Ihana mies, vastuuttaa ap:n omasta alkoholismistaan.
Toi on niin perseestä että ehdit tapailla 3 kuukautta kunnes totuus paljastuu. Kyllä vituttais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla nyt on onnistumisprosentti huomattavasti isompi kuin miehillä koska saattavat jopa tehdä jotain. Miesten kanssa kaikki on pelkkää vastatuuleen kusemista.
Uskon myös, että naiset muuttuu paremmin. Itse en muuttunut ex alkoholistimiehenä ja siks olen eronnut monta kertaa. Kun tajusin etten voi jatkaa ja lopetin juomisen ja olen ollut selvänä noin 10v, niin saanut naisen ja elämä on hyvää. Kaveri on ex alkonaisen kanssa ja nainen lopetti kertaheitolla ja on ollut täysin selvänä jo 15 vuotta. Jotenkin tuntuu, kun nainen löytää hyvän miehen, niin muut jää. Voin ollla väärässä, mutta näin itse ymmärrän. Tarkoitan, että alkoholi jää. Muista päihteistä en tiedä.
Enpä ensin tiennyt, että entinen pomonikin oli alkoholisti. Ei se näkynyt. Kunnes kerran tuli myöhässä töihin haisten vanhalle viinalle ja kerran nähtiin ikkunasta kävelevän bussipysäkiltä töihin. Vaikka oli "salaa" yrittänyt jäädä edellisellä pysäkillä. Ajateltiin, et nyt on kortti lähteny kuivumaan.
Vietimme useita öitäkin yhdessä. Tosin alkoakin tuli otettua, mutta se oli luonnollinen tilanne. En arvannut, että kiskoo joka ilta myös yksin. Ap
Alkoholistia et @p voi parantaa. Hän sanoo niin mutta se ei pidä paikkaansa. Jos voisit niin eikö suhteellanne olisi ollut jo vaikutusta . Sanoo noin kun nyt paljastui juominen. Yritti pitää salassa. Kysy itseltäsi miksi? Miksi ei ole jo lopettanut? Tuo vain pahenee jatkossa kun suhde vakiintuu. Alkaa tissuttelulla joka lisääntyy viikon mittaan ja sitten ollaankin kännissä joka päivä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Ette ole yhdessä iltoja viettäneet kolmen kuukauden aikana?
Kyllä itellä menis mies vaihtoon. 1 illassa ois viä ihan ok, mutta sitä suurempi määrä joka päivä ois turn off.
Raitistuneena alkoholistina sanon sinulle: juokse.
Jos ihminen antaa tuollaisia ehtoja raitistumiselleen tai edes juomisen vähentämiselle, hänellä ei ole mitään aikomusta tehdä sitä. Raitistua ei voi kenenkään muun vuoksi. Sen on pakko lähteä omasta halusta.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele itsesi kymmenen vuoden päähän ja katsele aikaa taaksepäin. Haluatko elää alkoholistin rinnalla? En suosittele. Meillä meni vuosikausia ihan kohtalaisesti, mutta vähentämis- ja rajoittamislupaukset eivät yrityksistä huolimatta pitäneet eikä puhettakaan, että tukea olisi haettu jostain alkoholistien apuohjelmista. Nyt (entinen) mies soittaa välillä nousuhumalassa haukkumispuheluita ja laskuhumalassa henkitoreissaan sopertelupuheluita, että mun pitää mennä auttamaan. Välillä menen, yleensä en, joskus soitan ambulanssin. Ja tämä mies on isä lapsellemme. Houkutteleeko?
Toi on muuten jännä että nousuhumalassa haukkumispuheluja... Moni alkoholin käyttäjä kuvittelee olevansa hauska ja hilpeä humalassa, vaikka on todellisuudessa just päinvastainen. Pitäisi äänittää heille millaisia ovat humalassa ja sitten pakolla kuunteluttaa kun ovat selvänä.
Vain sinä voit auttaa. Tyypillistä alkoholistin vastuuttomuutta. Vain sinä voit auttaa ja jos ei onnistu, vika on sinussa.
Juokse